luni, 3 mai 2010

Recruiterii, oameni de vanzari



Reprezinta munca celor care fac recrutare un proces de vanzare? Poate ca la o prima vedere ati considera ca nu exista nimic in comun intre cele 2 domenii (de acest lucru am fost si eu convinsa la inceput!) insa astazi cred ca si recruiterii vand.

Vand candiaturi angajatorilor si joburi candidatilor! Inca de la primele etape ale unui proces de recrutare, cum ar fi etapa de mediatizare a jobului, se concepe un anunt care sa atraga cat mai multe candidaturi. Modalitatea in care acesta este elaborat, elementele care sunt transmise prin acel anunt, mijloacele de mediatizare, toate alcatuiesc procesul de promovare a unui „produs”,” produsul” nostru fiind jobul pe care il intermediem.

In cadrul intrevederii cu potentialii candidati vindem imaginea companiei client! Suntem o parte din echipa lor si avem datoria de a transmite persoanelor interesate de oportunitate cat mai multe informatii. Le dam motive sa isi doreasca sa faca parte din acea companie astfel incat un candidat sa constientizeze faptul ca este omul potrivit la locul potrivit.
Intervine apoi rolul de consultant prin care argumentam clientului de ce ar fi bine pentru el si businessul lui sa opteze pentru candidatura X.

Orice recruiter care deruleaza un proces de recrutare trebuie sa constientizeze ca totodata incepe si procesul de vanzare al imaginii companiei pentru care lucreaza respectiv al candidatului care va fi plasat.


Bookmark and Share

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu