miercuri, 20 ianuarie 2016

Patru elemente importante în procesul de stabilire a relațiilor(I)

Bine v-am găsit!

Cum arată oare o situație de comunicare eficientă? Gândiți-vă la o situație în care ați participat la o conversație și totul a decurs foarte bine. Ce vă vine prima data în minte? Cum arata locul în care vă aflați? Cum era persoana care vă vorbea? Despre ce discutați?

Pentru a putea stabili relații cu cei din jurul nostru, relații care să ne ajute sa avem o mai bună comunicare cu ceilalți, este bine, scrie Maxwell, să stabilim aceste legături pe patru planuri: vizual, intelectual, emoțional și verbal.

Vă invit să descoperim mai multe despre două din cele patru elemente importante. 

1.Stabilirea relațiilor la nivel vizual

Componenta vizuală are mare importanță, mai ales în zilele noastre în care tehnologia ne permite să beneficiem de mult conținut vizual. Putem face video conferinte, urmărim tutoriale pe Youtube, multe companii aleg să își prezinte activitatea prin intermediul unor prezentări video. Astfel încât este important să ținem cont de impactual vizual și să oferim publicului nostru o primă impresie pozitivă. Se spune că avem la dispoziție un număr redus de secunde (în jur de 7) pentru ca persoana din fața noastră să își facă o prima impresie despre noi.

Știm că avem destul de puțin timp la dispoziție să lăsăm o primă impresie bună. E important atunci să ținem cont de câteva sfaturi.

Elementele dăunătoare proprii. Este important să ținem cont de modul în care ne prezentăm din punct de vedere vizual publicului nostru. Ticurile pe care le avem, postura noastră, toate zic ceva despre noi și trebuie să le acordăm atenție. Îmbrăcămintea este iarăși un element important. Ea trebuie să fie adecvată fiecărui eveniment. Așa cum putem da greș dacă mergem la un interviu în pantaloni de plajă la fel de bine putem da greș dacă mergem la o petrecere pe plajă în costum și cravată.

Expresiile. Sfatul cel mai important este să zâmbiți. Nu forțat sau fals ci un zâmbet care să arate interes pentru persoana din fața noastră și dorință de a împărtăși cu alții informații.

Dacă fața ta va vorbi oricum pentru tine, ai putea cel puțin să transmiți ceva pozitiv.” (Maxwell, 2010, p. 70).

Felul în care ne mișcăm. Un mers ezitant, o strângere de mână care nu este fermă, privirea în pământ sunt lucruri care arată că ne lipsește încrederea în noi. Persoanele din fața noastră vor simți acest lucru și fie se vor simți la fel fie nu ne vor mai acorda atenție.

Postura noastră. Este important să arătați persoanei din fața dumneavoastră sau publicului căruia vă adresați că sunteți acolo pentru ei și doriți să fiți aproape de ei. Țin minte că în liceu mereu preferam profesorii care își predau lecția stând printre noi în detrimentul acelora care „se ascundeau” după catedră. Este important să fim deschisi, prietenoși, să interacționăm cu publicul nostru. Țin minte de exemplu, la o piese de teatru, cum actorii au coborât de pe scenă și au avut un mic moment în public. A fost ceva diferit, neașteptat și cu un impact pozitiv asupra noastră.

Mediul care ne înconjoară. Nimic nu poate fi mai deranjant ca atunci când încerci să stabilești o relație de comunicare cu cineva și există ceva din exterior care împiedică acest proces. Zgomotul de afară, o conexiune slabă de internet, când rămânem fără baterie la telefon, un televizor sau radio care se aud în fundal. Este important să avem în vedere aceste aspecte, să ținem cont de ele și să ne creem un mediu propice de a stabili o legătură.

  1. Stabilirea relațiilor la nivel intelectual

Este foarte important să fim autentici. Să vorbim despre lucruri pe care le-am trăit sau pe care le-am experimentat. Să găsim o modalitate să explicăm acel lucru astfel încât fiecare persoană care ne ascultă să înțeleagă.

Dacă știi un lucru fără să-l fi experimentat personal, experiențele pe care le ai cu publicul vor suferi un gol de credibilitate. Dacă ai făcut un anumit lucru, dar nu știi să explici acel lucru suficient de bine, publicul va avea o senzație de frustrare. Trebuie să le pui pe toate laolaltă pentru a stabili o relație bazată pe consistență. (Maxwell, 2010, p.76).

De exemplu, în domeniul vânzărilor, este foarte important ca agenții de vânzări să cunoască foarte bine produsele și chiar să le și testeze. Odată ce ai testat un produs, vei știi cum funcționează și cum îl poți recomanda unui posibil client.


Data viitoare vom descoperi împreună următoarele două nivele ale stabilirii relațiilor pentru o comunicare eficientă. 


Până atunci vă doresc zile frumoase și spor în activitate! 

Pentru aceia dintre dumneavoastră care în momentul de față sunt în căutarea unei noi oportunități profesionale, mai jos puteți regăsi o scurtă descriere a celor mai recente posturi pe care noi le avem disponibile. Poate pentru dumneavoastră sau pentru unul din prietenii dumneavoastră, unul dintre anunțurile de mai jos reprezintă un prim pas spre o schimbare profesională.

În domeniul ingineriei:

Pentru o fabrică din domeniul automotive din Sibiu suntem în căutare unui Responsabil control, o persoană cu atenție mare la detalii și bune abilități de lucru în echipă. 
Tot în cadrul fabricii de mai sus, căutăm o persoană care să își dorească să lucreze pe un post de Inspector Calitate. Este importantă experiența anterioară pe un post similar.
Suntem de asemenea, în căutarea unui Șef de Schimb, o persoană cu bune abilități de coordonare a unei echipe și cu experiență într-un mediu de producție.   

Pentru o fabrică din Sibiu ce produce cabine folosite in constructia autovehiculelor si a utilajelor suntem în căutare de Ingineri proiectanți

Pentru o fabrică din Sibiu ce se va deschide în curând, pentru departamentul de Dezvoltare, suntem în căutarea unui Dezvoltator Hardware

Pentru o companie de origine germană ce are ca activitate prelucrarea metalelor suntem în căutare de OPERATORI CNC IN SCOLARIZARE CU RELOCARE IN SIBIU

În domeniul vânzărilor:

Dacă sunteți din Sibiu și sunteți o persoană activă și reușiți să legați relații de lungă durată cu clienții dumneavoastră, am fi bucuroși să discutăm mai multe detalii despre un post de Reprezentant de Vânzări pentru Job Connect. Suntem în căutarea unei persoane care să facă serviciul nostru de recrutare mai cunoscut.

Sunteți vorbitor de limbă germană și sunteți obișnuit să o folosiți în contactul telefonic cu potențiali clienți? Căutăm o persoană care să facă Telesales în limba germană și să ne ajute să facem mai vizibil serviciul nostru de recrutare în rândul angajatorilor din Germania.

Alte posturi interesante în domeniul vânzărilor sunt disponibile în mai multe zone din țară (Zonele de Sud, Centru, Nord, Nord-Est). Suntem în căutare de Reprezentanți de vânzări în domeniul electric
Pentru o companie din Sibiu ce se ocupă cu comercializare de pânze folosite în industria prelucrării lemnului suntem în căutarea unei persoane entuziaste și pasionată de domeniul vânzărilor care să ocupe postul de Reprezentant de vânzări pentru zona Transilvaniei. 
Pentru cei interesați de domeniul imobiliar avem disponibil un post de Asistent Manager Vânzări. Postul presupune consilierea clienților până la semnarea contractelor și implicarea în diverse negocieri. 

Alte domenii:
Pentru activitate de dactilografiat - transcriere texte după dictare, dorim să intrăm în contact cu buni cunoscători ai limbii germane. 
Pentru o companie din domeniul imobiliar suntem în căutarea unei persoane proactive, entuziaste și care să aibă cunoștințe în domeniul construcților, pentru postul de Project Manager

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu