joi, 1 octombrie 2009

Doresti sa-ti stabilesti singur cati bani vei avea in cont la sfarsitul lunii ?

Astazi am hotarat sa dedic acest articol unei oportunitati in cariera la care noi lucram cu mare daruire de cateva luni. Postul de consultant asigurari este unul din posturile cu oferta mare pe piata in ultima perioada. Este un post vanat si de catre candidati pentru ca “nu se solicita experienta” si “ iti poti suplimenta venitul”.
Voi rezuma astfel ce presupune acest job, care sunt instrumentele de care ai nevoie pentru a-l practica cu placere si voi finaliza prin a va spune care sunt avantajele unui job in domeniul asigurari.

Postul de consultant asigurari are ca si responsabilitati componentele unui reprezentant de vanzari. Ambii sunt persoanele care promoveaza serviciile unei firme, indiferent de natura acestora. In asigurari, un consultant de asigurari se ocupa de:
- Abordarea potentialilor clienti;
- Intervievarea clientilor in scopul identificarii nevoilor financiare;
- Analiza nevoilor financiare ale clientilor;
- Gasirea de solutii financiare adaptate nevoilor clientilor ;
- Mentinerea unei legaturi permanente cu clientii, acordandu-le toata asistenta necesara pe parcursul derularii contractului;
- O atentie continua la evolutia pietei si identificarea oportunitatilor care apar.

Scurte si concise! Ce se ascunde insa in spatele acestor responsabilitati este OMUL care practica acest job. Am tot primit intrebari de genul: “ Ce trebuie sa fac sa am succes in acest job?”, '” Care sunt calitatile necesare ale unui consultant de asigurari?”. Cineva imi spunea ca “ este omul care vinde altora vise”. Intr-adevar in asigurari nu vorbim despre un produs palpabil ca in FMCG pentru ca inainte de a vinde produsul se vinde omul, cu abilitatile, cunostintele si ATITUDINEA sa. In aceasta cariera intri in contact cu persoane de diferite varste, aspiratii, planuri sociale de aceea o abilitate importanta este aceea de a asculta si a intelege nevoile clientilor.
Cu fiecare dintre ei trebuie sa stabilesti o modalitate personalizata de comunicare. Un consultant de succes este acela care intelege atat managerul unei companii care are deja o asigurare cat si o persoana care nu stie ce este o asigurare si la ce ii foloseste.
De aceea, cine practica aceasta meserie trebuie sa se modeleze dupa fiecare persona si dupa fiecare sistem de valori. Omul din fata ta trebuie sa inteleaga ce serviciu a cumparat si ce beneficii va avea, trebuie sa iti confere incredere pentru a cere sfaturi atunci cand are de luat o decizie legata de finantele proprii.

“ Ce castigi din munca aceasta?” Este o cariera care te transforma ca si om pentru ca se investeste mult in dezvoltarea ta personala. Esti independent si esti recompensat in functie de rezultatele depuse. Acesta este principalul si singurul criteriu de promovare. Si in final... iti poti stabili singul banii pe care ii vei avea in cont la sfarsitul lunii.

Voi incheia cu un sfat al D-lui Jeffrey GITOMER: “ Reclama ta personala reprezinta o ocazie de a oferi informatii care sa starneasca interes si sa ii faca pe oamenii cu care interactionezi sa actioneze”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu