joi, 14 octombrie 2010

Retelele sociale in recrutare

La sfarsitul lunii trecute am primit un e-mail din partea unui contact de pe LINKEDIN ce era interesata de realizarea unei cercetari cu tema ce se regaseste in titlul acestui articol. Este vorba despre Adina MITRAN, iar cercetarea sa se numeste "Using Social Networks for Staff Recruiting" si o puteti regasi in continutul Revistei Romane de Jurnalism si Comunicare. Pentru ca dansa mi-a pus la dispozitie datele colectate fara interpretare m-am gandit sa va prezint o parte din rezulatele ei si interpretarile mele.

La acest studiu au participat 74 de respondenti, specialisti in Resurse Umane. In primul rand, mai mult de 70% se pare ca folosesc surse online pentru a identifica potentiali candidati. Lucru imbucurator, dar nu neaparat reprezentativ pentru masa de "Ha si eR-isti". Daca oamenii au fost abordati de pe linkedin si li s-a cerut sa raspunda la e-mail atunci cred ca este la mintea cocosului ca oamenii folosesc metode surse online. Asa cum probabil era de asteptat cumparaturile de CV-uri se fac electronic de pe magazinele de job-uri si candidati (60% dintre respondenti folosesc astfel de resurse) si 34% folosesc retelele sociale. In jur de 65% dintre respondenti au folosit astfel de mijloace de mai multe ori. Aici sunt un pic uimit. Spun asta pentru ca acest fenomen pare sa devina cum era headhunting-ul in 2007, toata lumea spunea ca face asta, ca abordeaza direct companii pentru a ajunge la candidati valorosi ce lucreaza acolo si un pic inainte de asta, toata lumea spunea ca are acces la baza de date a magazinelor de candidati, dar acestea erau vorbe, pitch-uri de vanzari, nu tehnici ce se regaseau in know-how si proceduri.

Mie, cercetarea imi pare un pas mare inspre constientizarea impactului pe care il are acest tool asupra metodelor clasice de a identifica noi specialisti si pentru a comunica cu acestia.

Cercetarea nu este prima de acest gen. Poll-uri au mai ajuns pe LINKEDIN si cateva reactii din partea bloggerilor au mai existat. Claudia Ganea a postat ceva reactii despre aceste poll-uri si analize mai detaliate despre utilizarea platformelor profesionale si cercetari din Romania in acest sens.

Networking-ul deschide multe porti, atat timp cat exista consecventa in comunicarile ce se incep cu specialistii. Cercetarea cu care am deschis acest articol tratata cu mai multe detalii despre date si esantion, poate fi citita in numarul 2 al Revistei Romane de Jurnalism si Comunicare. Ii multumesc Adinei pentru informatii si va invit pe toti sa parcurgeti cercetarea sa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu