luni, 12 octombrie 2015

Gândește și planifică strategic!



Bine v-am regăsit!

Săptămâna trecută vă invitam să vă descoperiți avantajul competitiv și abilitățile unice pe care le posedați pentru a face lucrurile deosebit față de ceilalți și care v-ar duce spre excelență. Voi continua această discuție și astăzi pentru a întări și completa informațiile deja amintite.
După cum scriam și în articolul anterior este important să cunoaștem ce știm să facem absolut excelent pentru a putea oferi valoare activităților noastre și pentru a deveni excelenți. Acest lucru putem să-l facem prin identificarea talentelor speciale și abilităților unice care ne-au oferit cele mai bune rezultate și cele mai mari satisfacții. Tot ceea ce trebuie să facem este să ne uităm în trecut și să le punctăm. Să ne aducem aminte care erau materiile care ne interesau cel mai mult și la care obțineam cele mai bune note. Cu siguranță, vom avea întotdeauna rezultate excelente în aceea activitate care ne fascinează, care ne reține atenția și către care ne simțim atras în mod natural.
Sentimentul de importanță

Dale Carnegie scria: „Spune-mi ce îi oferă unei persoane cel mai mare sentiment de importanță și îți voi dezvălui întreaga sa filozofie de viață.”
Iar, Napoleon Hill afirma: „că unul dintre marile secrete ale succesului este să hotărăști ce îți place cel mai mult să faci și apoi să găsești o modalitate de a-ți câștiga existența din acel lucru.”
Obiectivul nostru ar trebui să fie stabilit și îndeplinit în următoarea ordine: să facem ceea ce ne place, să facem cu adevărat de la bun început și să ne câștigăm existența din el. Astfel, vom deveni din ce în ce mai buni în a finaliza din ce în ce mai multe lucruri care ne oferă cel mai mare sentiment de importanță. Acționând în felul acesta cu siguranță avem răspunsurile la întrebările: Ce anume ne oferă cel mai mare sentiment de importanță? Ce lucru ne mărește stima de sine atunci când îl realizăm foarte bine? Ce ne place să facem cel mai mult, atât de mult, încât ne atrage în permanență?


Acceptă realitatea

Pentru a accepta realitatea este esențial să ne dezvoltăm calitatea numită curaj. De ce? Avem nevoie de curaj pentru pentru a accepta faptul că, în prezent, este posibil să nu ne aflăm în locul potrivit, la locul de muncă oportun sau în relația optimă.
Este posibil să nu avem obiective clare, să acceptam orice ofertă de muncă, fie doar pentru a avea un venit din care să ne întreținem, fie doar pentru că avem impresia că este oportun. La momentul acela ne îndeplinim sarcinile care nu sunt repartizate și permitem șefilor noștri să ne hotărască drumul în carieră.
De aceea, e important să cunoaștem de la început ceea ce ne place și să ne stabilim obiective clare în carieră. Să ne vedem și în viitor activând în același domeniu cu o dorință din ce în ce mai mare.

Fii sincer și cinstit cu tine însuți

Noi nu suntem ceea suntem, ci ceea ce putem fi atunci când ne descoperim și ne dezvoltăm la maximum talentele și abilitățile naturale.
Joseph Campbell, fost profesor de mitologie, a afirmat că, pentru a avea succes și fericire în viață, secretul este să ne urmăm fericirea. Mulți oameni simt că și-au trăit întreaga viață făcând lucrurile pe care alți oameni au dorit ca ei să le facă, pentru că nu au avut niciodată curajul să acționeze exact cum doreau ei.
De aceea este bine să recunoaștem și să acceptăm că suntem pe deplin răspunzători, suntem președintele propriei corporații de servicii personale.
Să acceptăm faptul că recompensele excelente provin numai din rezultate remarcabile în domeniul ales de noi. Să ne vedem pe noi înșine în mod strategic, de parcă ne-am uita la altcineva. Să ne planificăm fiecare parte a vieții, știind că nimeni nu va face acest lucru pentru noi.

Cele 7 concepte pentru a gândi și planifica strategic

Brian Tracy propune sapte concepte în planificarea strategică personală, care ne pot îmbunătăți rezultatele și schimba viața.

Am sa le prezint mai jos pentru a putea și voi să benefeciați de acestea :
  1. primul concept este „gândirea de la 0” . Adică, să facem o pauză în viață și în munca noastră. Să tragem linie sub toate activitățile noastre și să ne imaginăm că pornim de la zero. Întrebarea implictă acestui exercițiu de gândire este: „ Există vreun lucru în viața voastră pe care, dacă ați fi știut ce știți în prezent, nu l-ați mai începe astăzi?”
  2. conceptul, „mergi înainte”, trebuie aplicat în fiecare domeniu al vieții noastre. Pentru a putea integra aceea parte pe care nu am mai repeta-o sau pentru a renunța la ea definitv. În cazul unei afaceri, există poate o parte care nu funcționează așa cum ne-am fi imaginat la început și care nu are nici un viitor. Astfel, Brian Tracy ne îndeamnă să renunțăm la ea cât mai repede posibil pentru a putea să excelăm în activitatea noastră.
  3. Al treilea concept se referă la cum anume putem renunța efectiv la aceea parte sau lucru pe care îl considerăm nepotrivit. Întrebarea următoare conceptului precedent este : Cum să ieșim din această relație și cât de repede?
  4. Bunul nostru cel mai de preț este timpul nostru. Este practic și cea mai limitată resursă a noastră. De ce? Pentru că avem o perioadă de timp limitată și, odată ce s-a sfârșit, s-a sfârșit definitv. Timpul este esențial pentru realizări și e efemer. Nu putem obține mai mult, indiferent ce am face.
  5. Acest concept face referire la vânzarea timpului nostru. Pentru că totul în viață reprezintă un schimb de un fel sau altul. În termeni simpli, cel care câștigă mai mult gândește și acționează diferit față de cel care câștigă mai puțin.
  6. Timpul nostru este limitat. Putem să îl investim diferit. Fiecare parte din viața noastră de astăzi indică modul în care ne-am folosit timpul în trecut. Dacă dorim să avem un viitor aparte, trebuie să ne consumăm timpul diferit în prezent. Timpul este, într-un fel precum banii. Poate fi cheltuit sau investit. Tot ceea ce facem și necesită timp reprezintă o alegere. Opțiunea este să îl folosim cu înțelepciune sau nu. Oricum vom alege timpul va dispărea pentru totdeauna. De aceea, trebuie să fim hotărâți să nu-l risipim pe activități cu valoare redusă.
  7. Principiul Pareto este un alt concept important în planificarea strategică și anume, Regula 80/20. Această regulă stipulează că 80% dintre rezultatele noastre provin din 20% dintre activitățile noastre. Dar, cele 20% dintre activitățile noastre care se dovedesc cele mai valoroase în munca noastră sunt, invariabil, cele mai dificile și mai pline de provocări.80% dintre activități care reprezintă doar 20% dintre rezultate sunt, de obicei, amuzante și ușoare. Ca ființă omenească, avem tendința să le soluționăm să facem lucrurile ușoare chiar dacă nu sunt extrem de valoroase. Pentru a obține rezultate cât mai bune din fiecare minut investit, trebuie să rezistăm tentației de a finaliza mai întâi lucrurile neimportante.
În calitate de președinte al propriei companii, angajat în planificarea personală strategică pentru propria carieră, scopul nostru este să asigurăm cel mai mare nivel de vânzări al serviciilor noastre pe care le putem atinge. Acest lucru necesită să ne specializăm, să ne diferențiem, să segmentăm și să ne concentrăm. În această poziție de președinte al propriei vieți trebuie să devenim excelenți în a face unul sau două lucruri pentru care piața va plăti cel mai mult. Apoi, trebuie să devenim din ce în ce mai bun în acest domeniu sau chiar în ambele.

Până săptămâna viitoare vă doresc să vă stabiliți standarde înalte și să gândiți pozitiv și constructiv despre cariera voastră și despre viitor.

Până atunci vă doresc numai bine!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu