miercuri, 19 octombrie 2016

Două metode prin care puteți genera idei noi

Bine v-am regăsit!

Vom relua începând de săptămâna aceasta seria articolelor inspirate din cartea „Schimbând gândirea, îți schimbi viața”. Astăzi vom vorbi despre modalități de învățare pe care le avem la îndemână atunci când vrem să ne dezvoltăm o nouă abilitate sau să atingem un anume obiectiv.

Brian Tracy scrie despre 3 stiluri de învățare: învățare vizuală, învățare auditivă și învățare kinestezică.

Persoanelor cărora li se potrivește stilul de învățare vizuală sunt persoane care preferă lucrurile scrise și întâlnirile față în față. Rețin mai ușor un anumit lucru dacă îl pot vizualiza. Aceste persoane lucrează de obicei cu fișe, materiale scrise, pe care evidentiaza lucrurile importante.

Un al doilea stil de învățare este cel auditiv. Persoanele de tipul acesta preferă să asculte ceea ce au de reținut. Nu au neapărat răbdare să citească materiale sau prezentări ci preferă să ii asculte pe ceilalți povestind, să audă discursuri sau audiobook-uri.

Al treilea stil de învățare este învățarea kinestezică. Persoanelor cărora le place acest tip de învățare sunt persoane active, tot timpul în mișcare. Ei învață mai degrabă practicând și au tentința să sară peste instrucțiuni de lucru scrise sau verbale.

Fiecare metodă de învățare ne poate fi utilă. Le putem aplica pe toate dar una dintre ele ne va ajuta mai mult, depinzând și de felul nostru de a fi. Eu de exemplu, prefer stilul de învățare vizual. Îmi plac lucrurile scrise, îmi place să citesc, să subliniez lucrurile importante și apoi să pot reveni asupra lor de fiecare dată când am nevoie. Folosesc și celelalte două stiluri, însă cel vizual îmi este cel mai pe plac.

Sunt destule situațiile în care avem un țel, un obiectiv sau un proiect de rezolvat, însă ideile întârzie să apară. Brian Tracy vorbește despre două metode prin care putem genera idei noi: mindstorming și brainstorming.

Prin mindstorming Brian Tracy se refera la o metodă de a identifica cel puțin 20 de idei pentru rezolvarea țelului nostru. Ceea ce trebuie să facem înainte de toate este să formulăm o întrebare legată de țelul nostru cât mai specifică. De exemplu, daca lucrăm în vânzări iar țelul nostru este de a încheia mai multe contracte, întrebarea specifică poate fi de tipul: Ce pot face pentru a câștiga în următoarele 6 luni, 10 clienți noi? După ce formulăm întrebarea, vom încerca să generăm cel puțin 20 de răspunsuri. Bineînțeles, vă veți gândi la primele idei foarte repede iar mai apoi, pe măsură ce vă veți apropia de 20, ideile vă vor veni din ce în ce mai greu. Este important să treceți cel puțin 20 de idei. Când veți scrie aceste idei, nu trebuie să vă gândiți foarte mult la ele (cum le veți îndeplini de exemplu). Orice idee care vă vine în minte, oricât de neconvențională vi s-ar părea este bine să o notați.

Apoi, după ce ați finalizat lista, citiți încă odata ideile si alegeți una asupra căreia să acționați și acționați imediat. Este important nu doar să întocmim o listă ci să punem în aplicare cât mai repede ideile din listă.

O altă metodă de generare de idei este brainstormingul. Spre deosebire de mindstorming care poate fi practicat de o singură persoană, brainstormingul este potrivit unui grup.

Brian Tracy scrie despre 6 pași ai brainstorming-ului:
  1. Formarea grupului. Numarul ideal pentru brainstorming este între 4 și 6 persoane.
  2. Este exclusă critica sau ridicularizarea. Participanții trebuie încurajați să genereze un volum mare de idei care apoi vor fi evaluate.
  3. Trebuie stabilit un interval de timp pentru sesiunea de brainstorming.
  4. Este important să alegem un conducător al grupului care să îi încurajeze pe toți participanții să fie activi.
  5. Este important să alegem o persoană care se va ocupa de centralizarea ideilor.
  6. Timpul alocat sesiunii de brainstorming este important să fie respectat. Daca de exemplu, setăm acest timp ca fiind 15 minute, este important să respectăm timpul alocat.

Alocând timp pentru astfel de exerciții este ca atunci când alocăm timp pentru sport. În cazul acesta ne antrenăm mușchii minții, ne dezvoltăm creativitatea și practicând aceste exerciții regulat vom putea genera idei interesante pentru țelurile noastre. 

Mai jos puteți descoperi care sunt principalele posturi disponibile pe care le intermediem în acest moment. Poate dumneavoastră sau un prieten din cercul dumneavoastră de cunoștințe, sunteți interesați de o nouă oportunitate profesională. Dacă vă pot fi de folos, vă stau la dispoziție pe adresa de e-mail recrutare@jobconnect.ro.


În domeniul ingineriei:

Pentru o companie de origine germană, suntem în căutarea unui Operations Manager. Pentru acest post este potrivit un inginer, vorbitor de limba germană, care se află în primii 5 ani de experiență profesională și este pregătit să accepte o nouă provocare. 

Pentru o companie ce produce si comercializeaza obiecte din fier forjat suntem în căutarea unui Inginer proiectant.

În domeniul vânzărilor:

În cadrul unei companii românești recunoscută la nivel național și internațional pentru calitatea produselor și serviciilor pe care le oferă, suntem în căutarea a doi reprezentanți de vânzări: un post este disponibil pentru zona Mureș și un post este disponibil pentru zona Hunedoara. 

Pentru zona Transilvania avem disponibil un post de Inginer Vânzări în cadrul unei companii ce comercializează lichide de racire masini unelte, scule aschietoare si placute amovibile precum si sisteme de deionizare a apei prin electroziune.
Pentru o companie ce comercializeaza lubrifianti industriali suntem în căutarea unui Inginer de vânzări pentru zona București și Prahova.
Dacă sunteți din Sibiu și sunteți o persoană activă și reușiți să legați relații de lungă durată cu clienții dumneavoastră, suntem bucuroși să discutăm mai multe detalii despre un post de Reprezentant de Vânzări pentru Job Connect. Suntem în căutarea unei persoane care să facă serviciul nostru de recrutare mai cunoscut.

Sunteți vorbitor de limbă germană și sunteți obișnuit să o folosiți în contactul telefonic cu potențiali clienți? Căutăm o persoană care să facă Telesales în limba germană și să ne ajute să facem mai vizibil serviciul nostru de recrutare în rândul angajatorilor din Germania.

Alte domenii:
Pentru clientul nostru, o companie ce activează din 2002 în Sibiu și este unic distribuitor al unei mărci de renume în domeniul lubrifianților industriali, suntem în căutarea unei persoane care să ocupe postul de Asistent Comercial și Logistică. 

Să ne recitim cu bine și data viitoare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu