marți, 16 iunie 2009

120 de ani de la un 15 iunie trist

Conu' Misu s-a dus si dupa multe povestioare de dupa revolutie, cred ca a mai ramas o simpla amintire pentru unii care se apropie de varsta pensionarii. Sper sa ma insel. Personal faceam parte din categoria celor care in liceu invata in fiecare zi noi versuri din scriitura lui Eminescu. Astazi am uitat tot ce am invatat candva, iar goana dupa "biznisuri" nici nu mi-a permis sa mai am vreun gand pios si curat pentru unul dintre cei mai mari Romani. Pacat. Daca ati citit aceste randuri si sunteti si voi in aceeasi galeata cu mine, sa stiti ca macar cateva minute sa cititi versurile Doinei ati putea pune la capataiul invizibil al unui mare neinteles ( http://www.mihaieminescu.ro/opera/poezia/doina.htm ). Consumerism pana in gat. Sacrificiu doar in mintea unora si in vietile celor care oricum doar pentru asta s-au nascut. Vezi toate categoriile de fiinte umane care dupa cel putin 20 de ani de munca(zic cel putin) castiga asa cat sa respire inca: 500, 600, 700 lei. Nu spuneti ca nu sunt, ca mintiti. Si u sunt doar la sapa, ci si la condei. Acum, cred ca e din cauza ca uneori sapa s-a gandit ca poate fi condei. Prostia costa, dar fudulia si mai mult. Vezi multi dintre cei care plang azi, daca acum 20 de ani ar fi fost peste linia de trecere pentru a fi admisi ca profesori sau alte categorii care sunt pentru mine "condeie".
Are sau nu are legatura acest gand de noapte cu HR/RU? Eu zic ca da! E pacat ca isi da cu parerea si nenea Becali de ce a murit saracul Eminescu?! E mort si dus e! Ce ne facem cu gandurile si scriitura documentata a publicisticii sale? Mmmm..., da, e trist ca il stim de la cele scoli inalte doar ca autorul nu mai stiu eu caror poezii (a propos si eu v-am trimis catre o poezie, dar sigur se gasesc si articole pe net; eu le am in numeroase carti pe care s-a pus un praf gros de cativa ani). Iar eu am facut si publicistica; si asta e adevarat. Multumesc profesori cu bun simt! Ati uitat sa ma invatati balet, a propos!
In criza aceasta oare si-ar permite un recruiter sa il vaneze pe Eminescu? Sau ar fi pe lista celor care fac "outplacement"??!! Sau vreun ziar din urbea prin care a trecut si-ar face loc pentru articole scrise nu din lehamite, nici din simplul motiv ca inca este ceva rau de scos in evidenta, ci pentru simplul motiv ca traim dincolo de carcasa din piele, carne si oase...?? Cam greu de crezut, dar ar fi printre putinii nebuni, trecuti de varsta studentiei (la care oamenii inca necopti sunt dusi de nas, cu sau fara bani putini...) care ar scrie doar pentru ca simtea nevoia sa furnizeze o informatie vie.
Una peste alta, ma gandesc ca fara un stimulent vizibil, palpabil, cam greu se misca resursa astazi, zic de resursa umana. Si eu sunt tot una din asta. Motivul e mai departe - o resursa buna, pusa la indemana unui comandant prost, copiaza. Gandim in procente, cresteri, descresteri, dar toate sunt traductibile in bani, case, masini, vacante, bla, bla, bla...
Fiecare varsta ar trebui sa aiba problemele ei. Zambesc cand ma gandesc la elevii care dau extemporale. Bleah, nu mai sunt ei stresati de asta! Pacat! Facilitarea accesului la informatie ar trebui sa nasca mai multe varfuri, dar vedem ca naste mai multe fiinte care lancezesc. Multe, e drept ca trag din pipa si scuipa seminte.
Oricum, e mai greu ca problema finala e la fel pentru toti: intr-o zi vom fi preocupati cu ceea ce ramane de rezolvat la urma. Si dupa cum se pare, nimeni nu a gasit solutia. In afara de Cristos, desigur!
Pana acolo, sucees si curaj pentru o desteptare in forta! Popor roman! Mai e cineva pe campie???

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu