duminică, 1 noiembrie 2009

E greu sa fii client

In ultimele 2 saptamani m-am ocupat mai mult decat de obicei de clienti si cred ca am invatat ceva. Analizam cu mare atentie fiecare client cu care m-am intalnit si persoanele care acopera functiile de RU in cadrul companiilor, cu majoritatea fiind la mai mult de a doua incercare de colaborare, am fost pus intr-o situatie similare, eu fiind clientul care alege. Pentru ca nici pana acum nu am luat carnetul de conducere ma plimb cu taxiurile dintr-o zona in alta a orasului si in principiu sunt fidel unui operator din gramada orasului.

Circuland pe acelasi traseu cu masinile aceluiasi perator de taxi, am fost socat sa platesc cu o diferenta de 1-2 lei pe acelasi traseu, asa ca m-am suparat si am zis sa-i incerc si pe ceilalti si asa am facut.

Varianta 2 de furnizor:
Cu varianta 2, am dat peste un sofer care conducea extrem de agresiv (om sictirit ce transmitea starea mai departe), injura si claxona excesiv. La sfaristul cursei il intreb daca are schimbat la 50 de lei si imi spune NU ... de frica sa nu-mi iau cateva injuraturi m-am oferit eu sa schimb banii pentru a-l putea plati. Aceasta varianta nu l-a deranjat deloc si nu s-a oferit sa faca el asta in locul meu.


Varianta 3 de furnizor:
Un sofer mult mai agresiv: nu dadea prioritate pietonilor, claxona scolaritele de care era plin orasul la ora respectiva, din cand in cand mai facea si cate un comentariu extrem de neplacut si injositor la unele femei pe langa care treceam. Ar mai fi de adaugat ca masina lui mirosea INGROZITOR.

Comparativ cu primul furnizor cel despre care v-am povestit la inceput imi dau seama ca sunt diferente mari de atitudine si respect fata de client. Niciunul dintre aspectele negative cu furnizorul 2 sau 3 nu mi s-au intamplat cu varianta numarul 1. Cursa mi s-a parut a fi mai ieftina (cu mentiunea ca tariful e acelasi).

CONCLUZIA!
Prefer sa dau cu 1-2 lei in plus la fiecare cursa decat sa am un furnizor cu care nu pot sa am relatie buna. E destul de dubios ca spun asta in contextul actual de piata, cand te uiti mai mult la bani decat altadata, insa extrag de aici concluzia ca in acelasi timp ne uitam la ceea ce ne poate oferi un serviciu sau produs de banii pe care trebuie sa ii cheltuim pentru a achizitiona acel serviciu / produs.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu