joi, 23 iunie 2011

D'ALE VANZARILOR

Va salut stimati cititori ai acestui blog, multumesc "staff-ului" Job Connect pentru invitatia de a scrie aceste randuri. Imi aduc aminte ce gandeam cand am vazut persoane scriind pentru prima data........uaaaa, cum le zic de bine, cu punctulete, liniute, emoticoane (asa am vazut ca se numesc) si am zis oare eu cum as scrie, daca as fi invitat sa fac asta.

La inceput doresc sa va spun ca demult, demult doream sa ma sune cineva la telefon si sa vorbesc intr-o limba straina (daca se poate undeva unde sunt oameni), ca sa ma dau si eu mare.......iar cand mi s-a oferit sansa, m-am retras sa nu ma auda prea multa lume. De ce va scriu acestea, deoarece asa s-a intamplat si in cazul de fata, cand am scris dupa exact 20 de zile de la data invitatiei, cand Marian mi-a dat cartea "Biblia Vanzarilor" de Jeffrey Gitomer si mi-a spus sa pun si pe blog cateva idei.

Da, fac parte din tagma vanzatorilor, a celor care ofera clientilor ceea ce doresc sa cumpere, si voi scrie despre esecurile mele si succesele altora (ce ziceti? ne punem mai prejos decat interlocutorul? ). Deci, Jeffrey nu-mi cere bani pe copywright, pentru ca si eu promovez cartea gratis. :)).

Inca de la inceput cartea atrage atentia prin multitudinea de feedback-uri date de cei care au citit cartea, siii !!!.......Dale Carnagie o posteaza in top 10 carti despre vanzari (sunteti cat de cat, curiosi?Eu am fost). Cartea este o serie de observatii, tehnici si cugetari realiste, adaptabile propriului stil de vanzare.

De asemenea vanzarile inseamna DISCIPLINA, spune Jeffrey. Unul dintre oamenii de afaceri cu care am interactionat, mi-a spus "Singura diferenta intre tine si un milionar este modul cum te organizezi". Ce credeti?.

Jeffrey spune sa citesti si sa aplici, apoi sa observi diferenta. Poate o sa spuneti, Ciprian acestea sunt principii de viata, nu de vanzari. Dar, oare nu cumparam si vindem fiecare dintre noi, "ceva", in fiecare zi?

Dar, aici ne referim la "agentul de vanzari" si cum poate prospera el, pentru ca in carte scrie - agentul de vanzari e "cea mai importanta" persoana din lumea afacerilor- deci are o anumita responsabilitate (destul de mare as zice eu). De acord?

Deci, ca si rezumat al primului capitol Jeffrey spune ca agentul de vanzari, a carei cota de piata nu scade, are cea mai buna atitudine, cunoaste foarte bine produsul si ofera cele mai bune servici, printr-o munca asidua. Vizualizeaza calea TA spre succes, prin postit-uri, pune-le peste tot si cat de multe doresti, pentru ca citindu-le zilnic vei incepe sa actionezi. Adu-ti aminte de rezultatele obtinute (cat de bine te-ai simtit cand le-ai atins), pentru ca te vei motiva pentru obiectivele viitoare.

Insusind cele 7,5 reguli si aplicand cele 24,5 strategii, detaliate in carte, nu se va atinge nimeni de "cota ta de piata".

Va multumesc pentru rabdare si interes, si daca v-a placut poate voi reveni si cu celelate capitole.
Nu sunt filosof, filolog sau psiholog, ci inginer dupa studii, asa ca daca veti gasi greseli in exprimare, scuzati-ma (am citit despre un agramat care a vandut mai mult decat tot departamentul din care facea parte, era si nou venit in companie). Nu spun sa devenim toti agramati, Doamne fereste.......dar daca el a reusit, putem si noi.

Dupa cum spune un domn pe care il stimez, pe data viitoare : sunt Ciprian, ma-nclin. :).



2 comentarii:

  1. Ești o prezență plăcută printre noi și sunt convins că vei fi perceput la fel și de către cititorii noștri. Bine ai venit, Ciprian! ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu ma inclin....sigur si noi putem REUSI DACA VREM!...;-)

    Ana-Maria Hategan

    RăspundețiȘtergere