luni, 17 septembrie 2012

Antrenamentul mintii - stilul de viata propriu sau doar o facatura

Buna ziua, fiecaruia dintre dumneavoastra, cei care acum lecturati aceste randuri.

Sunt multe lucruri carora le acordam timp si energie in goana noastra pe fata Pamantului si cred ca  oferim atentie propriei noastre persoane prea rar si prea putin. In cazul in care simtiti ca gresesc si ca nu am dreptate, va rog frumos sa lecturati mai departe, macar pentru a aduna si mai multe argumente sa ma combateti mai cu spor.
Sunt aproape cinci ani de cand exista Job Connect si indiferent de cat de bine sau mai putin bine ne-am descurcat, mereu am avut contact cu oameni, pentru ca, asta ne place sa facem - sa interactionam cu cat mai multi oameni si sa vedem daca putem sa ajutam si implicit sa facem si afaceri.
Am citit intr-o lucrare a unui nene american ca intr-un studiu la care au luat parte mai multe sute de studenti la psihologie din centre universitare diferite, s-a dezbatut ideea legata de raspunsul la intrebarea "Care este cea mai importanta parte a corpului omenesc?" Evident raspunsurile au fost variate si doar o concluzie generala dupa analize si discutii mai indelungate a dus la ideea ca acea parte este adapostita de cutia craniana - Creierul.
 Am vrut sa  ma conving ca raspunsul nu este neaparat evident, pentru ca eu fusesem deja sugestionat de lectura si am trimis un mesaj scurt unui bun prieten cu aceasta intrebare. Am primit un raspuns care m-a contrariat putin : "Mana".  Am raspuns destul de sec : "Tu cu mana ai gandit acest raspuns?" Si am prmit un mesaj pe masura : "Dar tu cu cei ai scris acest raspuns?"
Limpede, discutia poate continua mult si bine si se poate transforma usor in silogism nevalid, pentru ca plecam de la premise care nu sunt in aceeasi clasa de notiuni.
Va propun ca tema de reflectie aceasta intrebare simpla. In cazul in care aveti alte raspunsuri decat cel pe care l-am scris mai sus ca fiind rezultat al unei analize destul de ample, sunt curios sa le aflam.
Si din aceast studiu despre care am pomenit, din intrevederile pe care le avem mereu cu candidati, din intrevederi pe care le parcurgem cu potentiali colaboratori si mai ales cu cei cu care deja avem parteneriate, se naste o simpla intrebare: Cum anume ne antrenam cea mai importanta parte a corpului?  Cum ne ocupam de Creierul nostru? Fiecare Om traieste pentru Corp, Minte si Suflet. Proportiile difera de la un individ la altul. Uneori cu ochiul liber abia poti zari anumite persoane, dar de Sprirul lor cu siguranta nici intr-o mie de ani nu ai putea sa treci. Alteori e taman pe dos. Omul e mare doar la stat si la sfat este o lispa cumplita de substanta. Un amestec echilibrat este mereu preferat. 
De corpul fizic avem grija mai mult sau mai putin, dar macar ne starduim sa il alimentam - cum ne pricepem, mai bine sau mai putin sanatos.  E datoria noastra sa avem grija de fiecare dintre aceste dimensiuni in care existam. De Suflet si de Minte, oare cat din timpul nostru avem rabdare sa ne ocupam, astfel incat sa devenim mai buni, sa fim mai performanti Mental si Sufleteste?

Lansez o intrebare la care daca ne trimiteti raspunsuri, cred putem sa discutam deschis despre principii si instrumente cu care abilitatea de a gandi, adica de a ne folosi creierul poate fi imbunatatita si poate sa confere fiecaruia dintre noi caracter de fiinta umana Vie cu adevarat.

Va multumesc frumos!
Ganduri bune, zile vesele si calme!
Cu respect,
Marian-Mihai Bejinariu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu