vineri, 5 octombrie 2012

Un plan bine pus la punct – cheia catre atingerea scopului!




Ati auzit vreodata expresia “Paza buna trece primejdia rea”? Eu o auzeam si inca o mai aud foarte des de la parintii mei, care, evident, au mult mai multa experienta fata de mine si au trecut prin multe incercari, esecuri si succese.

Mereu cand eram foarte entuziasmata de un lucru pe care urma sa il fac, si care era de cele mai multe ori la stadiul de idee, ai mei ma felicitau pentru idee, pentru entuziasmul cu care priveam lucrurile, iar apoi ma intrebau: “Si...cum te-ai gandit sa faci asta?” - “Pai, nu stiu, dar e o idee excelenta!”.

Apoi, ma incurajau sa ma gandesc la un plan, o strategie prin care pot sa imi realizez visul. Dupa ce puneam la cale un plan, mergeam sa le cer parerea. Desi parintii mei nu au studiat psihologia, abia acum imi dau seama ca utilizau, fara sa isi dea seama, cateva metode psihologice prin care ma ghidau spre o decizie corecta, fara a-mi oferi ei solutia pe tava, ci ma ghidau pe mine in asa fel incat solutia sa vina de la mine.

Cred cu tarie ca experienta lor de “o viata” m-a ajutat sa iau de cele mai multe ori cele mai bune decizii. Este foarte greu, daca nu chiar imposibil sa le stii pe toate. “Niciun individ nu are suficienta experienta, educatie, abilitate nativa si cunostinte pentru a putea acumula bogatii fara cooperarea altor oameni.” (Napoleon Hill) Din acest motiv cred ca este util si eficient sa avem un cerc de prieteni, un cerc de “minti stralucite”, care ne pot ajuta si ne pot completa “lipsurile” pe care noi le avem. De asemenea, sa nu excludem nici greselile altora, din care avem multe lucruri de invatat. Stiti cum se spune...”Doamne ajuta-ma sa invat din greselile altora, fiindca nu voi avea timp sa le fac eu pe toate!”.

De ceva timp am inceput sa citesc carti de dezvoltare personala, carti scrise de oameni importanti, care au cunoscut succesul si au cunoscut oameni de succes. In momentul in care citesc din aceste carti, am impresia ca stau cu persoana respectiva fata in fata, servind un ceai, si ascultand povestea lor de succes. Cred ca aceste carti sunt foarte valoroase, fiindca un om cu adevarat de succes il descoperim foarte greu sau este greu accesibil omului de rand. Iar prin intermediul acestor carti putem invata din experienta unor oameni de succes.

Un alt aspect pe care eu il consider foarte important, (daca nu cel mai important), este perseverenta. Daca primul plan realizat si pus in aplicare nu a dat roade, refaceti-l si inlocuiti-l partial sau total, iar daca si acesta da gres, inlocuiti-l cu inca unul si asa mai departe. “In acest punct, majoritatea oamenilor esueaza, deoarece nu au perseverenta necesara pentru a crea noi planuri care sa le inlocuiasca pe cele care nu functioneaza” (Napoleon Hill).

Va invit asadar sa aveti o idee buna, sa o transformati in vis, sa va creati intre timp un cerc de “minti stralucite”, sa puneti la punct un plan, sa il implementati, sa esuati! Reluati procesul de la “...sa puneti la punct un plan, sa il implementati, sa esuati!...sa puneti la punct un plan, sa il implementati, sa esuati...sa puneti la punct un plan, sa il implementati, sa esuati”

Cu siguranta dupa acest proces va urma un final glorios, cand veti putea culege roadele muncii dumneavoastra, de care veti fi mult mai satisfacut, fiindca totul s-a castigat prin sudoarea propriei frunti!


Un infrant nu invinge niciodata si un invingator nu renunta niciodata” (Napoleon Hill)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu