vineri, 26 octombrie 2012

„Situatiile nefavorabile ne descopera potentialul ascuns!” (Jeff Keller)


Bun gasit!

Tema pentru blogul acestei saptamani, pentru care mi-am adunat toata saptamana idei s-a schimbat brusc aseara, cand, inainte sa ma pun in pat, am luat o carte in mana fiindca am observat ca somnul imi este mai linistit daca inainte de culcare ma incarc cu ganduri si energie pozitiva. De asemenea, ieri la birou am abordat aceasta idee cu un coleg, insa in acel moment parca nu puteam sa ii dau dreptate.

Si, sa nu va mai tin in suspans, va spun despre ce idee era vorba, si anume ca greutatile, obstacolele pe care le intampinam si situatiile nefavorabile de fapt ne juta, si nu ne trag inapoi, cum credeam eu.

Aveam tendinta, si inca nu m-am vindecat total, sa vad mereu partea goala a paharului, sa fac o tragedie cand lucrurile nu mergeau conform planurilor, cand tot ceea ce speram ca se va intampla se naruia vazand cu ochii! Trebuie sa recunosc insa ca daca nu treceam prin toate acele incercari, obstacole, lovituri, nu ajungeam in punctul in care sunt astazi. De acest lucru mi-am dat seama insa doar acum. Nu, nu vreau sa spun ca este tarziu, insa e pacat ca nu mi-a atras cineva atentia fata de acest lucru mai devreme.

Am auzit de multe ori, in cercul meu de prieteni expresia: “Nu vreau sa...(fac un anumit lucru), fiindca daca nu va iesi cum planuiesc voi suferi mai tare decat daca stau pe margine si nu ma implic!” Nu ma implic intr-o relatie fiindca daca nu este persoana potrivita voi suferi – dar daca este exact persoana potrivita? Nu accept un anumit job, fiindca poate nu va fi pe placul meu – dar daca este cel mai tare job pe care il puteam obtine si nu am stiut sa profit de aceasta sansa?

De ceva timp lucrez cu oameni – cea mai frumoasa meserie pe care as fi putut sa mi-o aleg. Ii ajut, asta imi place sa fac. Vreau sa ajut! Sunt perseverenta, insa unii oameni considera asta lipsa de respect, hartuire. Asa sa fie?

Am vazut cu ochii mei ce inseamna perseverenta si dorinta de a ajuta, la o persoana pe care am luat-o drept exemplu in urma cu aproximativ 3 ani. Pentru ca unele persoane au nevoie permanent sa fie impinse de la spate pentru a face un lucru care e evident ca le va aduce beneficii, trebuie sa fie inconjurata de persoane perseverente, care nu obosesc sa le impinga de la spate.

Situatiile nefavorabile ne incurajeaza sa facem schimbari si sa actionam! Am o prietena care a luat decizia de a pleca de la compania la care lucra. In momentul respectiv s-a intamplat o schimbare majora in viata ei pe care ea nu a controlat-o. Insa tot ceea ce la inceput parea sa fie un esec, o lovitura, s-a transformat intr-o oportunitate uriasa. Acum are un loc de munca de care este multumita si unde se simte bine. Deci, desi inceputul sfarsitului nu era unul tocmai bun, am ajuns din nou la vorbele lui Napoleon Hill: “Orice situatie nefavorabila poarta in sine samanta unui beneficiu echivalent, daca nu chiar mai mare.

Pe de alta parte, nu vreau sa se inteleaga din cele de mai sus ca daca intampini o problema trebuie sa renunti fiindca se va ivi alta mai buna. Sentimentul pe care trebuie sa il ai in momentul in care decizi sa parasesti o companie este acela ca ai facut tot ce s-a putut in compania respectiva si ca nu iti mai poate oferi oportunitati de dezvoltare.

Asadar oameni buni, trebuie sa ne educam singuri sa extragem din fiecare hop, din fiecare greutate pe care o intampinam, din fiecare obstacol ceea ce este mai bun. Sa vedem “jumatatea plina a paharului” si ce este cel mai important, sa nu renuntam niciodata la visele noastre.

PS: Imi este greu sa imi explic de ce, de fiecare data cand citesc carti motivationale sau de dezvoltare personala, multe dintre idei le regasesc in vorbele bunicii. Iata inca una, pe care sunt convinsa ca ati auzit-o si voi de la bunicile voastre: “Ca sa iti gasesti printul, trebuie sa saruti multe broaste!” :)

Fiti perseverenti oameni buni! Noi suntem principalii responsabili de cursul pe care il are viata noastra!

Un sfarsit de saptamana minunat sa aveti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu