vineri, 21 decembrie 2012

Ilustrez si ...concluzionezi!


Pentru tema de astazi, o sa procedez altfel decat pana acum. Voi oferi cateva ilustratii culese din "Secretele succesului" lui Carnegie si iti voi oferi posibilitatea de a trage tu concluzia, in casuta de comentarii.

Ilustratia 1
"Am mers adesea la pescuit in Maine pe durata verii. Imi plac foarte mult capsunile cu frisca, insa am descoperit ca, dintr-un motiv straniu, pestii prefera viermii. Astfel incat, atunci cand am mers la pescuit, nu m-am gandit la ce doream eu. M-am gandit la ceea ce voiau ei. Nu am pus in carligul unditei ca momeala capsuni si frisca. Mai curand, am leganat un vierme sau un cosas prin fata pestelui si am spus: "Nu ti-ar placea sa-l mananci?""

Ilustratia 2
"Intr-o zi, Ralph Waldo Emerson si fiul sau au incercat sa aduca un vitel in grajd. Insa ei au facut greseala comuna de a se gandi doar la ceea ce doreau ei: Emerson a impins, iar fiul sau a tras. Insa vitelul facea exact lucrul pe care il faceau si ei: se gandea la ceea ce dorea el, astfel incat si-a intepenit picioarele si a refuzat sa plece de pe pasune. Servitoarea irlandeza din casa lor a vazut situatia dificila in care se aflau. Ea nu putea scrie eseuri sau carti, dar, cel putin cu aceasta ocazie, a dat dovada de mai multa intuitie si, prin urmare, si-a pus un deget in gura vitelului si l-a lasat sa i-l suga in timp ce l-a indrumat, cu blandete, spre grajd."

Ilustratia 3
Cumnata lui Andrew Carnegie era extrem de ingrijorata in privinta celor doi baieti ai ei. Acestia se aflau la Yale si erau atat de ocupati cu treburile lor, incat au neglijat sa scrie acasa si nu au acordat atentie scrisorilor innebunite ale mamei.
Apoi, Carnegie a pus pariu pe  o suta  de dolari ca el putea primi un raspuns prin posta, fara macar sa il ceara. Cineva a tinut ramasagul, iar el a scris nepotilor sai o scrisoare pe un ton prietenos, mentionand intamplator, in post -scriptum, ca trimitea fiecaruia dintre ei o bancnota de cinci dolari. Totusi, el a uitat sa puna banii in plic.
A primit inapoi prin posta raspunsuri in care i se multumea "dragului unchi Andrew" pentru acest mesaj amabil si....poti completa singur restul frazei."


Ilustratia 4
"Barbara Anderson, care a lucrat la  o banca din New York, a dorit sa se mute in Phoenix, Arizona, din cauza sanatatii fiului ei. Utilizand principiile pe care le-a invatat in acest curs (oferit de Dale Carnegie Foundation), a compus urmatoarea scrisoare catre douasprezece banci din Phoenix:

Draga domnule,

Cei zece ani de experienta pe care ii am in domeniul bancar ar trebui sa trezeasca interesul unei banci care se dezvolta rapid, precum cea pe care o reprezentati.
Lucrand pe diferite posturi de operatiuni bancare in cadrul Bankers Trust Company din New York, pana la pozitia mea din prezent, aceea de manager de filiala, am acumulat deprinderi legate de toate fazele proceselor bancare, inclusiv in relatiile cu deponentii, in sectoarele de credite, imprumuturi si administrare.
Ma voi muta in Phoenix in luna mai si sunt sigura ca pot contribui la dezvoltarea si cresterea profitului bancii dumneavoastra. Voi ajunge in Phoenix pe 3 aprilie si as aprecia sa-mi oferiti oportunitatea de a va demonstra modul in care pot ajuta la atingerea obiectivelor bancii dumneavoastra.

                                                                                                      Cu sinceritate,                                                                                                                                                       Barbara L. Anderson
Credeti ca doamna Anderson a primit vreun raspuns la scrisoarea ei?
Unsprezece din cele douasprezece banci au invitat-o la interviu, iar ea a putut sa o aleaga pe cea a carei oferta urma sa o accepte."


Ilustratia 5
"K.T. Dutschmann, inginer de telefonie si student al cursului meu, nu reusea sa o convinga pe fetita lui, in varsta de trei ani, sa serveasca micul dejun. Cearta obisnuita, rugamintile, metodele de convingere fortata fusesera toate inutile. Prin urmare, parintii s-au intrebat: "Cum o putem motiva sa faca acest lucru?"
Fetita adora sa o imite pe mama ei, sa se simta importanta si matura, astfel incat intr-o dimineata au asezat-o intr-un scaun si au lasat-o sa prepare micul dejun. Chiar la momentul psihilogic potrivit, tatal a venit ca din intamplare in bucatarie in timp ce fetita amesteca cerealele si ea a spus:
"Ah, uite, tati, prepar cereale in dimineata asta."
A mancat doua portii de cereale fara niciun indemn, pentru ca devenise interesata de ele. Dobandise un sentiment al importantei personale, gasise in prepararea cerealelor o modalitate de a se exprima pe sine."


Astept cu interes concluziile- daca le aducem mai multi, vom fi cu atat mai castigati!

O data castigat, de doua ori castigat, chiar cu tine castigat!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu