vineri, 28 decembrie 2012

Iubind, te daruiesti.

Stimate cititor, 

Imi face mare placere sa (iti) scriu, acum, intr-o seara linistita, in care am timp de meditat. Suntem intre doua "sarbatori". Cea a nasterii Mantuitorului si cea a inaugurarii noului an. 

Acum, ca tot suntem aici, ma intreb si te intreb.

Craciunul a devenit, de-a lungul timpului, o sarbatoare a cadourilor (De parca nu ar fi fost de ajuns Darul divin, care a schimbat, o data pentru totdeauna, sensul vietii omenesti). 

Cadouri, cadouri. Ai primit? Sunt sigura ca mai multe sau mai putine, dar da. 

Cadouri, cadouri. Ai dat? Aceasta este intrebarea mea de astazi. 

Si cand ma gandesc la cadou nu ma gandesc doar sau numai la lucruri materiale, fizice. Pentru mine, de exemplu, este considerat cadou un timp din zilele acestea libere pe care mi-l ofera cineva cu care nu am mai povestit de mult timp. O vizita pe care am primit-o de la rude din alt oras. Un scris pe zapada cu care am vrut sa imi surprind sotul. 

Cadou inseamna pentru mine ceva daruit si are cu atat mai multa valoare cu cat nu este determinat material, ci cu cat este mai mult din resursele personale, nefizice, pe care le are cineva si imi daruieste din ele: timp, dragoste, atentie, o surpriza sau altele asemenea lor. 

Am citit astazi si capitolul la rand din Secretele Succesului lui Carnegie. Ghicesti despre ce era vorba? 

Da, despre ceea ce le oferim celorlalti. Si Carnegie vorbeste in special despre Interes. Nu acel interes care poarta fesul, ci interesul pentru persoana; interesul care ne poarta pe noi catre usa intredeschisa (sau nu) a persoanei de langa noi, cu care suntem mai mult sau mai putin apropiati. 

Interesul si atentia acordata angajatului care face curatenie sau portarului Insitutiei unde lucrezi. Interesul autentic si vorba buna spusa unor oameni cu care nu ai de-a face, dar vi se intersecteaza drumurile frecvent. 

Chiar in saptamana trecuta, colegul meu, Mircea, a dat un telefon si se pare ca numarul de telefon era gresit. La capatul celalalt a raspuns o doamna care a spus ca nu cunoaste persoana cautata de Mircea. El si-a cerut scuze si i-a urat o seara buna in continuare. 

Peste cateva minute a primit un SMS de la doamna respectiva, care ii marturisea ca nimeni, in afara de el, nu i-a urat o zi buna. Si ii multumea. Mircea a atins sufletul acelei doamne necunoscute, cu care nici macar nu avea treaba, printr-un cuvant. 

Iti poti aminti ultima oara cand cineva s-a oprit in loc, pentru ca i-ai atins sufletul? 

Dale Carnegie spune ca atunci cand suntem interesati de alte persoane, putem obtine de la ei lucruri care nici nu ne-am fi asteptat. 

Este citat un "stravechi si vestit poet roman", Publilius Syrus, care a vorbit despre acest lucru de mii de ani, chiar inainte de a fi existat Motivul sarbatorii Craciunului: 

"Suntem interesati de ceilalti atunci cand ei sunt interesati de noi." 

De ce? Simplu. Pentru ca persoanele de care suntem noi cel mai mult interesati suntem noi! 

Poate ai auzit si tu aceasta gluma, intre doi prieteni: 

"Hai sa mai vorbim si despre tine: Ce parere ai despre mine?!" 

Cat se poate de adevarat. Cand vezi o fotografie in care stii ca esti prezent, al cui chip cauti mai intai sa il vezi? Al tau, nu-i  asa?

Nu este rau sa fim interesati de noi. Chiar si porunca spune:

 "Iubeste-ti aproapele ca pe tine insuti." 

Si, te intreb, daca nu stii sa te iubesti pe tine, cum il poti iubi pe aproapele tau? 

Incurajez astazi sa ne iubim unii pe altii, sa ne daruim resursele noastre celor din jur, sa facem investitii care dureaza o vesnicie! Sa acordam interes, grija, atentie persoanelor importante din viata noastra, dar si persoanelor care ne ies in cale si pe care nici nu le cunoastem. Avem capacitatea de a atinge suflete intr-un mod pozitiv si memorabil! Sa o folosim! 

Asa sa ne ajute Dumnezeu in anul care urmeaza! 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu