vineri, 20 iunie 2014

Cum să vorbeşti cu mesageria vocală pentru a fi sunat înapoi

Bun găsit!

Săptămâna trecută vorbeam despre discuţiile telefonice şi rolul lor în abordarea potenţialior clienţi.

Am rămas dator cu aducerea în discutie a acelor obstacole care pot să intervină atunci când planificăm şi pregătim o discuţie telefonică.

Conform autorului Dale Carnegie şi asociaţiilor săi, acestea pot fi:

  1. Paznicii”
De cele mai multe ori ne gândim la ei ca la cei care păzesc persoanele importante, împiedică pătrunderea noastră într-o companie. Dacă am gândi altfel? Ce s-ar întâmpla dacă i-am face „aliaţi” ai noştri? Autorii recomandă două comportamente importante, atunci când avem de-a face cu „paznicii”: transmiterea adevărului, despre noi şi despre scopul şi compania din care facem parte; stăruinţa: Se spune că „stăruinţa îi răsplăteşte pe cei ce o practică.”
Atitudinea de prietenie şi amabilitate nu trebuie să lipsească în această interacţiune.

Şi pentru discuţiile telefonice cu paznicii trebuie să ne pregătim. Pregătirea va fi eficientă dacă păstrăm în minte, mereu, faptul că ei au rolul de a îi îndepărta pe cei care nu vin cu ceva preţios pentru compania lor. Concluzia? Trebuie să fim capabili să le transmitem că ce avem este preţios pentru compania pe care o păzesc.

Atunci când un „paznic” răspunde la telefon, am putea să îl ajutăm să îşi facă datoria, spunându-i ceea ce îl interesează, făra să fim întrebaţi: „Sunt Ion Ionescu şi reprezint compania X&Y.” Pentru a transmite motivul pentru care sunăm, putem să fim eficienţi: făcând referire la o cunoştinţă, menţionând faptul că am fost îndrumaţi de cineva din cadrul firmei (dacă este aşa!), referindu-ne la corespondenţa anterioara (dacă am urmat acel model al abordării în doi paşi despre care am discutat săptămânile trecute).

Bine de ştiut este că nu este indicat să întrebăm dacă au citit acel mesaj. Cred că o atitudine asertivă şi fermă, politicoassă în acelaşi timp, este necesară.


  1. Mesageria vocală

Este încă o unealtă pe care o considerăm obstacol, iar autorii sunt de părere că ar trebui să profităm de ea.

Autorii scriu: „Ţine minte: a lăsa mesaje la căsuţa vocală este echivalent cu orice alt lucru legat de serviciu pe care nu ne prea place să-l facem. Atitudinea noastră este cea care contează cel mai mult.”
  • Sfaturi pentru a folosi în interesul tău căsuţa vocală:
  • Lasă întotdeauna un mesaj. - Este singurul mod în care oamenii pot afla că încerci să ajungi la ei.
  • Lasă un mesaj scurt şi cu informaţii pertinente. - Omul trebuie să înţeleagă scopul apelului tău şi că trebuie să te contacteze.
  • Lasă numărul de telefon la care poţi fi contactat – la începutul şi la sfârşitul mesajului.
  • Păstrează permanent controlul asupra situaţiei. Transmite mesajul că vei reveni mâine la o anumită oră şi ţine-te de cuvânt. Dacă şi mâine vei vorbi cu mesageria, spune că vei reveni a doua zi. Fii stăruitor, scriam mai sus şi stăruinţa îţi va fi răsplătită.

Discutăm şi data viitoare tot despre această fază, vom afla cum putem să captăm atenţia clientului potenţial. Dacă nu mai ai răbdare până data viitoare, îţi recomand să faci rost de cartea „Tehnici de a vinde” şi să studiezi în ritmul tău.

O săptămână bună şi de succes!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu