In articolul anterior discutam
despre cum isi doresc clientii si potentialii clienti sa fie tratati.
Iata ca am ajuns si la etapa in care discutam despre ceea ce isi
doresc agentii de vanzari de la cumparatorii lor, cum se asteapta si
cum isi doresc sa fie primiti si tratati. Cu alte cuvinte, ajungem la
binecunoscutul proverb “Poarta-te cu semenii tai asa cum iti
doresti sa fii tratat”.
Cred
ca SINCERITATE este cuvantul care ar putea defini la modul general
aceasta postare. Asa cum clientii si potentialii clienti isi doresc
sa fie tratati cu respect si sa li se prezinte produsul cat mai clar
si corect cu putinta, tot la fel si agentii de vanzari doresc sa aiba
parte de onestitate din partea clientilor lor.
Sa
raspunda la telefon sau sa returneze apelul, sa isi respecte
promisiunile sau sa le comunice decizia luata pe loc, fara a amana
comunicarea acesteia, scutind in acest fel timp de ambele parti.
De
asemenea, respecta, daca vrei sa fii respectat! Cred ca este o regula
general valabila in interactiunile umane, iar daca am respecta-o cu
totii, lumea cu siguranta ar arata altfel.
Oricum,
aceasta este o regula fundamentala in vanzari – domeniu care se
cladeste pe relatii solide si stabile. A ajunge la timp la intalnire
si a respecta termenele promise sunt, de ambele parti, reguli de bun
simt. Respectandu-le, ii vei arata celuilalt ca il respecti, ca iti
pasa de el, iar cealalta parte, egal daca este vanzatorul sau
cumparatorul te va percepe ca un om cinstit, care ii va oferi solutia
de care are nevoie, care I se potriveste.
Asadar,
dragi vanzatori si/sau cumparatori, comportati-va cu oamenii cu care
interactionati asa cum va doriti ca ei sa se comporte cu voi sau cu
apropiatii vostri. In 90% din cazuri acest lucru va va aduce o
satisfactie interioara care nu se poate obtine printr-un alt mijloc.
Iar pentru celelalte 10% din cazuri, cand lucrurile vor lua o
intorsatura care nu va multumeste, fiti impacati cu voi insiva ca nu
v-ati incalcat principiile!
Va
salut!
Ioana
Hodos
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu