marți, 3 iunie 2014

Cum ar vrea un agent de vanzari sa fie tratat

In articolul anterior discutam despre cum isi doresc clientii si potentialii clienti sa fie tratati. Iata ca am ajuns si la etapa in care discutam despre ceea ce isi doresc agentii de vanzari de la cumparatorii lor, cum se asteapta si cum isi doresc sa fie primiti si tratati. Cu alte cuvinte, ajungem la binecunoscutul proverb “Poarta-te cu semenii tai asa cum iti doresti sa fii tratat”.
Cred ca SINCERITATE este cuvantul care ar putea defini la modul general aceasta postare. Asa cum clientii si potentialii clienti isi doresc sa fie tratati cu respect si sa li se prezinte produsul cat mai clar si corect cu putinta, tot la fel si agentii de vanzari doresc sa aiba parte de onestitate din partea clientilor lor.
Sa raspunda la telefon sau sa returneze apelul, sa isi respecte promisiunile sau sa le comunice decizia luata pe loc, fara a amana comunicarea acesteia, scutind in acest fel timp de ambele parti.
De asemenea, respecta, daca vrei sa fii respectat! Cred ca este o regula general valabila in interactiunile umane, iar daca am respecta-o cu totii, lumea cu siguranta ar arata altfel.
Oricum, aceasta este o regula fundamentala in vanzari – domeniu care se cladeste pe relatii solide si stabile. A ajunge la timp la intalnire si a respecta termenele promise sunt, de ambele parti, reguli de bun simt. Respectandu-le, ii vei arata celuilalt ca il respecti, ca iti pasa de el, iar cealalta parte, egal daca este vanzatorul sau cumparatorul te va percepe ca un om cinstit, care ii va oferi solutia de care are nevoie, care I se potriveste.
Asadar, dragi vanzatori si/sau cumparatori, comportati-va cu oamenii cu care interactionati asa cum va doriti ca ei sa se comporte cu voi sau cu apropiatii vostri. In 90% din cazuri acest lucru va va aduce o satisfactie interioara care nu se poate obtine printr-un alt mijloc. Iar pentru celelalte 10% din cazuri, cand lucrurile vor lua o intorsatura care nu va multumeste, fiti impacati cu voi insiva ca nu v-ati incalcat principiile!

Va salut!


Ioana Hodos


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu