miercuri, 17 decembrie 2014

Cum facem față unei prezentări în cadrul unui grup de persoane

Bine v-am găsit!

Din capitolele pe care le-am analizat până acum, am observat că vânzarea, fie că vorbim de un produs, de un serviciu sau de propriile noastre calități și abilități, necesită mult efort și perseverență din partea noastră, dacă vrem să fim profesioniști și să avem rezultate pe măsură.
Discuția pe care o avem cu potențialul client ne poate pune deseori în dificultate, pot să apară situații neprevăzute pe care le gestionăm în diferite moduri, mai bine sau mai puțin bine. Gândiți-vă cum se schimbă lucrurile în momentul în care avem de făcut o prezentare în fața unui grup de persoane. Toate aspectele se multiplică în funcție de numărul de persoane, inclusiv emoțiile noastre de a vorbi în fața unui număr mai mare de persoane. De aceea, este important să gestionăm bine acest moment și să fim pregătiți pentru a face față provocării.
Jeffrey Gitomer spune că este suficient să nu convingem o persoană din zece și astfel putem pierde vânzarea. Oamenii pot fi ușor influențați de părerea celor din jur și este de ajuns ca cineva să ridice o obiecție sau să găsească un defect și tuturor li se va întipări în minte acel aspect. Un profesionist însă, va știi cum să gestioneze aceste situații și să realizeze o prezentare astfel încât toată lumea să fie impresionată. Autorul cărții ne oferă câteva sfaturi legate de acest aspect pe care bucuroasă, le voi împărtăși cu voi în acest articol.

  • Îmbrăcămintea. Este important să fim îmbrăcați adecvat, însă nu trebuie să ieșim în evidență. Este important să atragem atenția asupra prezentării, nu asupra hainelor pe care le purtăm.
  • Înainte de întâlnire. Ne va ajuta să cunoaștem câteva informații despre grup, despre obiective, realizări. Astfel, vom reuși să ne apropiem mai mult de acel grup, nu vom fi un străin.
  • Începutul întâlnirii. Un aspect important al oricărei întâlniri este punctualitatea. Este bine să ajungem la timp la o întâlnire, poate cu câteva minute mai devreme însă nu foarte devreme și în niciun caz nu este bine să întârziem. Este bine să ne prezentăm fiecărei persoane în parte și să încercăm să îi identificăm pe cei mai entuziaști dintre participanți și să reținem câteva date despre ei.
  • Numele participanților. Am discutat de multe ori cât este de important numele pentru fiecare dintre noi. Ne simțim bine când îl auzim și mai ales când vine dinspre o persoană pe care de abia am cunoscut-o. Ne facem să ne simțim importanți, nu-i așa? La fel se simt și potențialii noștri clienți.
  • Liderul grupului. Este minunat să putem identifica liderul grupului. Persoana pe care ceilalți o admiră și ale cărui sfaturi le urmează. Odată identificată această persoană, este bine să îi acordăm atenție. O persoană din interiorul grupului poate convinge grupul mult mai rapid decât o putem face noi.
  • Persoanele cârcotașe. Este foarte probabil să existe persoane care întotdeauna vor avea ceva de obiectat. Este de recomandat să clarificăm încă de la început orice nemulțumire. Nemulțumirile pot fi scrise pe un flipchart și discutate fiecare în parte.
  • Interacțiunea cu participanții. Este bine să implicăm încă de la început persoanele din grup în prezentarea noastră. Cu cât este mai interactivă prezentarea cu atât șansele de succes sunt mai mari. Putem pune întrebări participanților, putem cere exemple din viața fiecăruia, putem glumi cu aceștia. Umorul este important într-o prezentare de grup și dacă ne alegem cuvintele cu înțelepciune putem lăsa o impresie foarte bună celor cu care interacționăm.
  • Cifre. Este bine să avem pregătite și câteva tabele cu rezultate concrete, cifre care să demonstreze vorbele noastre. Vor conta mult pentru participanți ai grupului care sunt înclinați spre partea economică, statistică a companiei.
  • Emotii. Pe lângă partea legată de cifre și statistici este important să punem accent și pe partea emoțională. Putem să ne axăm pe beneficii, siguranță, implicare.
  • Materiale informative. Aici lucrurile se prezintă la fel ca în cazul oricărei prezentări. Calitatea materialelor, profesionalismul și utilitatea celor scrise trebuie să reprezinte stâlpii pe care ne bazăm în crearea unor materiale promoționale. De asemenea, cred că este important să putem oferi un exemplar din materialul nostru informativ fiecărui participant.

Îmi doresc ca aceste sfaturi să vă fie de folos în activitatea voastră. Trebuie doar să le încercați pentru a vedea cum funcționează și bineînțeles ce puteți adăuga în plus acestor sfaturi astfel încât să aveti rezultate frumoase!

Pentru că suntem în prag de sărbătoare, vă doresc un Crăciun Fericit, cu sănătate și liniște alături de oameni dragi vouă! Și pentru că tot în această perioadă începem să ne facem planuri pentru anul ce va veni, vă doresc un An Nou în care toate obiectivele voastre să fie bifate cu succes!


Dacă unul din obiectivele voastre este identificarea unei noi oportunități profesionale, vă invit să citiți mai jos care sunt cele mai recente posturi pe care noi le avem disponibile. Poate pentru dumneavoastră sau pentru unul din prietenii dumneavoastră, unul dintre anunțurile de mai jos reprezintă un prim pas spre o schimbare profesională.


În domeniul ingineriei:


Pentru o fabrică din Sibiu ce se va deschide în curând, suntem în căutarea unui Inginer industrial, o persoană care să coordoneze Departamentul de Inginerie.
In cadrul fabricii ce se va deschide în Sibiu suntem în căutarea unui Director de producție, ce va conduce activitatea fabricii.
Pentru o companie din domeniul automotive din Baia Mare, suntem in cautarea unui Director Tehnic, care sa se alature echipei.
Pentru o companie multinațională din domeniul automotive, suntem în căutarea unui Sef de linie in productie, cu experiență în coordonarea de oameni și cu studii de inginerie. 


În domeniul vânzărilor:


Pentru orașul Cluj, suntem în căutarea unui Reprezentant de vânzări, o persoană pasionată de acest domeniu care interacționează ușor cu cei din jur și are experiență în vânzarea de servicii.
Pentru zona de Nord Est a țării suntem în căutarea unei persoane absolvente de inginerie, care s-a îndreptat spre domeniul vânzărilor și al consultanței tehnice și care să ocupe postul de Reprezentant vânzări
Dacă sunteți din Sibiu și sunteți o persoană activă și reușiți să legați relații de lungă durată cu clienții dumneavoastră, am fi bucuroși să discutăm mai multe detalii despre un post de Reprezentant de Vânzări pentru Job Connect. Suntem în căutarea unei persoane care să facă serviciul nostru de recrutare mai cunoscut.
Sunteți vorbitor de limbă germană și sunteți obișnuit să o folosiți în contactul telefonic cu potențiali clienți? Căutăm o persoană care să facă Telesales în limba germană și să ne ajute să facem mai vizibil serviciul nostru de recrutare în rândul angajatorilor din Germania.


Alte domenii:
Pentru o companie de vânzare de produse online, cu sediul în Germania, suntem în căutare de Specialisti SAP si Dezvoltatori SAP.


Până data viitoare vă doresc numai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu