miercuri, 3 decembrie 2014

Momente potrivite de consolidare a încrederii între noi și partenerii noștri de afaceri

Bine v-am găsit!


Azi vom discuta tot despre încredere, despre când și unde putem câștiga încrederea partenerilor noștri de afaceri, a potentialilor clienți, a persoanelor cu care interacționăm. Consider că încrederea unei persoane cu care interacționăm se câștigă în primul rând prin comportamentul nostru, prin acele caracteristici despre care discutam data trecută. În capitolul de azi, Jeffrey Gitomer ne sugerează câteva sfaturi care ne ajută să utilizăm anumite situații în favoarea noastră și a partenerilor noștri, care ne ajută să stabilim mai repede o relație de încredere și de lungă durată.

Unul dintre momentele în care putem câștiga încrederea persoanelor cu care interacționăm este în cadrul unui eveniment social. Un bun început de discuție cu o persoană poate să fie acela în care menționăm numele unei companii importante ce are încredere în serviciile noastre. Oamenii se pot identifica ușor cu acea companie și astfel atigem primul pas în construirea încrederii dintre noi și potențialul client.

O discuție telefonică este o altă situație care ne poate ajuta să stabilim o relație de încredere cu partenerii noștri de afaceri. Totuși, sfatul autorului cărții “Biblia vânzărilor”, este acela de a folosi discuția telefonică doar ca pe un pas spre câștigarea încrederii și anume stabilirea unei întâlniri. Putem începe convorbirea cu fraze precum: Mă gândeam la afacerea dumneavoastră, Numele dumneavoastră a fost menționat ieri într-o discuție. 

Este important să arătăm potențialului client cum anume putem să îi fim de folos, cum putem să contribuim la bunul mers al afacerii lui și foarte important, cum am ajutat alte companii care au avut încredere în serviciile noastre. Autorul ne sfătuiește să evităm să demonstrăm cum putem să îl facem pe potențialul client să economisească bani. Sunt de aceeași părere, este mult mai important să îi arătăm clientului cum îl poate ajuta serviciul sau produsul nostru și mai puțin important cât va economisi dacă îl va cumpăra. Este cert că odată ce va investi într-un produs sau serviciu nu va economisi bani, va investi o sumă, oricât de mică sau mare este aceasta.

Încrederea cumpărătorului trebuie câștigată și reconfirmată în toate fazele procesului de vânzare. (Gitomer, Jeffrey, Biblia vânzărilor, p.160)


Dacă am obținut o întâlnire, este bine să ținem cont de câteva elemente ce ne ajută să consolidăm încrederea potențialului client. Este important să avem la noi articole, broșuri, tabele comparative care să demonstreze cum anume am putut să ajutăm clienții noștri. De asemenea, este important să notăm informații pe care le aflăm din discuția cu potențialul client, pentru a-i arăta importanța și respectul pe care îl acordăm întâlnirii cu acesta. Nu în ultimul rând, atitudinea noastră este foarte importantă. O atitudine ce inspiră încredere va genera mai departe încredere.

Un semn care ne indică faptul că nu am câștigat încrederea potențialului client este situația în care acesta invocă pretexte pentru a nu stabili o întâlnire sau pentru a încheia o afacere. Este important să ne dăm seama dacă este vorba de un refuz categoric, situație în care nu am identificat cu adevărat nevoia clientului, sau doar un pretext de a nu ne alege pe noi.

Stabilirea unei relații de încredere este benefică și în cadrul unui interviu pentru obținerea unui job și este o relație ce trebuie construită cu ajutorul ambelor părți implicate. Sfaturile oferite de Jeffrey Gitomer ne pot fi de folos și în întâlnirile noastre cu potențiali angajatori.



Dacă în această perioadă sunteți în căutarea unei oportunități profesionale, vă invit să accesați site-ul nostru http://www.jobconnect.ro/ pentru a descoperi posturile disponibile în acest moment.

Mai jos puteți regăsi o listă a celor mai recente posturi:

În domeniul ingineriei:

  • Pentru o fabrică din Sibiu ce se va deschide în curând, suntem în căutarea unui Inginer industrial, o persoană care să coordoneze Departamentul de Inginerie.
  • In cadrul fabricii ce se va deschide în Sibiu suntem în căutarea unui Director de producție, ce va conduce activitatea fabricii.


În domeniul vânzărilor:

  • Pentru orașul Cluj, suntem în căutarea unui Reprezentant de vânzări, o persoană pasionată de acest domeniu care interacționează ușor cu cei din jur și are experiență în vânzarea de servicii.
  • Pentru zona de Nord Est a țării suntem în căutarea unei persoane absolvente de inginerie, care s-a îndreptat spre domeniul vânzărilor și al consultanței tehnice și care să ocupe postul de Reprezentant vânzări
  • Dacă sunteți din Sibiu și sunteți o persoană activă și reușiți să legați relații de lungă durată cu clienții dumneavoastră, am fi bucuroși să discutăm mai multe detalii despre un post de Reprezentant de Vânzări pentru Job Connect. Suntem în căutarea unei persoane care să facă serviciul nostru de recrutare mai cunoscut.
  • Sunteți vorbitor de limbă germană și sunteți obișnuit să o folosiți în contactul telefonic cu potențiali clienți? Căutăm o persoană care să facă Telesales în limba germană și să ne ajute să facem mai vizibil serviciul nostru de recrutare în rândul angajatorilor din Germania.


Oricare ar fi activitatea în care sunteți implicați, vă doresc succes!


Până data viitoare, vă doresc numai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu