miercuri, 22 aprilie 2015

Obstacole în procesul de vânzare

Bine v-am găsit!

Nu vrea să se întâlnească cu mine. Nu pot obține o întâlnire. Nu a venit la întâlnire. Nu mi-a returnat apelul telefonic. Nu îmi răspunde la e-mail-uri. Citind aceste enunțuri îmi pot imagina un om la biroul său, descurajat, care este gata să renunțe. Cred că fiecare dintre noi, ne întâlnim în activitatea profesională cu obstacole. Unele sunt mai ușor de depășit sau de înlăturat, altele sunt mai rezistente și atunci trebuie să depunem un efort mai mare, să dăm dovadă de mai multă perseverență și răbdare.

Un bun agent de vânzări va privi aceste obstacole ca o bună oportunitate de a revizui toată interacțiunea pe care o are cu clientul respectiv și de a vedea ce informație a omis, unde putea proceda altfel și cel mai important, care este planul de acțiune în continuare.

Am discutat, în urmă cu ceva timp despre obiecții. Astfel de comportamente din partea clienților noștri fac parte din categoria aceasta, sunt, după cum menționeaza Jefrrey Gitomer, obiecții neformulate, dar evidente.

Iată câteva din adevăratele motive pentru care avem mulți de NU în fața noastră. Gândiți-vă bine câte dintre acestea se potrivesc cu situația voastră:

  • Nu am identificat adevărata nevoie a clientului. Este bine să ne întrebăm: am adresat suficiente întrebări? Cât timp am alocat întrebărilor și cât timp am discutat despre noi și afacerea noastră?
  • Nu am creat o relație de prietenie. Am depus efort să cunoaștem persoana din fața noastră? Cunoaștem și alte informații decât acelea știute de toata lumea, precum numele și funcția lui? Ne-am orientat spre crearea unei relații sau ne interesează strict vânzarea?
  • Nu am stârnit destul interes. Mai citiți odată prezentarea făcută. Cu siguranță putem îmbunătăți unele aspecte. Rugați un prieten să vă ajute. Citiți-i prezentarea. Este atras de produs? L-ar cumpăra?
  • Nu am reușit să depășim concurența. Se poate ca posibilul client să aibă deja un alt partener de afaceri. Putem afla care este acesta? Putem oare să oferim mai multe beneficii, mai multe avantaje?
  • Potențialul client nu are încredere în noi sau în compania pe care o reprezentăm. Există șanse ca persoana cu care discutăm să nu fi auzit de noi sau de compania noastră. Nu îl priviți pe posibilul client ca pe cineva care intră zilnic pe site-ul companiei. Realizați o prezentare în care să includeți mărturii ale altor clienți, statistici, cifre, un eventual istoric pe scurt, realizări importante, aspecte care îl fac pe viitorul client să se intereseze de compania pe care o reprezenttați și după ce plecați de la întâlnire.

Folosește-ți creativitatea. Nu te teme că vei face o greșeală, nu îți fie frică de eșec, nu te îngrijora că vei fi refuzat și nu renunța doar pentru că un mocofan nu vrea să te vadă. Dacă crezi că poți să-l ajuți pe celălalt, nu renunța niciodată. (Gitomer, 2006, p.253)

Odată ce răspundeți la aceste întrebări, concepeți imediat planul de acțiune. Câștigați o noua întâlnire, refaceți prezentarea, trimiteți un e-mail cu informații noi care îl vizează pe viitorul client. Puteți chiar invita persoana respectivă la un eveniment organizat de companie, un târg, o piesă de teatru. Stabiliți o relație de prietenie și demonstrați că sunteți o persoană de încredere pentru care primează dorința de a ajuta și doar mai apoi dorința de a încheia o vânzare.


Gândesc că obstacolele sunt temporare, sunt aspecte din viața noastră care își găsesc într-un final o rezolvare dacă ne cunoaștem obiectivul și perseverăm spre atingerea lui. Satisfacția că nu ați renunțat și că v-ați îndeplinit scopul, ați finalizat un proiect, sunt aspecte care vor rămâne mult în memoria voastră. 

Pentru aceia dintre dumneavoastră care în momentul de față sunt în căutarea unei noi oportunități profesionale, mai jos puteți regăsi o scurtă descriere a celor mai recente posturi pe care noi le avem disponibile. Poate pentru dumneavoastră sau pentru unul din prietenii dumneavoastră, unul dintre anunțurile de mai jos reprezintă un prim pas spre o schimbare profesională.


În domeniul ingineriei:

Pentru o fabrică din Sibiu ce se va deschide în curând, suntem în căutarea unui Inginer industrial, o persoană care să coordoneze Departamentul de Inginerie.

Tot în cadrul acestei fabrici, pentru departamentul de Dezvoltare, suntem în căutarea unui Dezvoltator Hardware și a unui Inginer Proiectant

Pentru o fabrică din Sibiu ce produce cabine folosite in constructia autovehiculelor si a utilajelor suntem în căutare de Ingineri proiectanți

Pentru o companie din domeniul automotive din Baia Mare, suntem în căutarea unui Director Tehnic, care să se alature echipei.



În domeniul vânzărilor:


Pentru orașul Cluj, suntem în căutarea unui Reprezentant de vânzări, o persoană pasionată de acest domeniu care interacționează ușor cu cei din jur și are experiență în vânzarea de servicii.

Dacă sunteți din Sibiu și sunteți o persoană activă și reușiți să legați relații de lungă durată cu clienții dumneavoastră, am fi bucuroși să discutăm mai multe detalii despre un post de Reprezentant de Vânzări pentru Job Connect. Suntem în căutarea unei persoane care să facă serviciul nostru de recrutare mai cunoscut.

Sunteți vorbitor de limbă germană și sunteți obișnuit să o folosiți în contactul telefonic cu potențiali clienți? Căutăm o persoană care să facă Telesales în limba germană și să ne ajute să facem mai vizibil serviciul nostru de recrutare în rândul angajatorilor din Germania.

Alte posturi interesante în domeniul vânzărilor sunt disponibile în mai multe zone din țară (Zonele de Sud, Centru, Nord, Nord-Est). Suntem în căutare de Reprezentanți de vânzări în domeniul electric

Alte domenii:
Pentru o companie de vânzare de produse online, cu sediul în Germania, suntem în căutare de Specialisti SAP si Dezvoltatori SAP.

Pentru o fabrică ce se va deschide în Sibiu și activează în domeniul automatizărilor suntem în căutarea unui Sef Logistică

Dacă sunteți o persoană pasionată de cifre și aveți experiență în domeniul financiar și controlling în cadrul unei fabrici, atunci vă invit să lecturați informațiile despre postul de Referent Financiar și Controlling

Dacă aveți experiență în activitatea de motostivuitorist, aveți cunoștințe de operare calculator și doriți să faceți parte dintr-o echipă în cadrul unei fabrici din Sibiu ce activeaza în domeniul automotive, atunci vă invit să citiți mai multe informații despre postul de Stivuitorist

Pentru activitate de dactilografiat - transcriere texte după dictare, dorim să intrăm în contact cu buni cunoscători ai limbii germane. 



Până data viitoare vă doresc zile însorite!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu