vineri, 11 ianuarie 2013

Care iti este numele?



Iata-ne ajunsi la capitolul al treilea din a doua parte a celei de-a doua carti pe care o dezbatem impreuna, prima carte dintr-o serie de cinci, apartinand autorului pe care il gasim printre primii din topul autorilor de literatura motivationala.

As face bine sa trec la subiect, asa este? Si subiectul randurilor de mai sus este format dintr-un singur cuvant: NUMELE cartii. "Secretele succesului", de Dale Carnegie.

Apropo! Cum te descurci cu numele oamenilor? Cu retinerea in memorie, cu asocierea cu persoana fizica, cu pronuntia corecta?

Eu stiu, fara sa te cunosc, care este cuvantul tau preferat si la auzul carui cuvant tresari si devii atent de fiecare data.

Este numele tau.

Pentru mine, este numele meu. Si ciulesc urechile de fiecare data cand il aud rostit, fie ca se rosteste catre mine sau catre alta persoana. Ripostez ori de cate ori din Stefana, care sunt, devin Stefania, pentru ca altcineva nu este atent si nu citeste pana la capat. Mi se incalzea inima de cate ori fostul meu diriginte din liceu ajungea la numele meu in catalog, se lasa pe spate, deschidea ochii mari si citea apasat: "Ştefu Ştefana". Ma simteam deosebita dintre toti colegii cand ei erau strigati pe numele de familie si mie mi se adresau profesorii simplu : “Eliza”.

Daca ma intrebi care este cel mai frumos nume, o sa iti raspund fara a sta pe ganduri: Eliza. Si Radu, care este numele sotului meu. Am cautat mult printre tot felul de nume, dar nu am gasit unul care sa imi placa mai mult decat Eliza. Si totusi, nu imi voi numi copilul asa, pentru ca simt ca as fura atat din unicitatea mea, cat si a ei.

Sa imi spui daca ma insel. Sa il anuntam si pe Dale Carnegie ca se inseala. Sau pe Franklin Roosevelt, sau pe Andrew Carnegie. Sau pe toti cercetatorii care au ajuns la aceasta concluzie.

Omul obisnuit este interesat de numele sau mai mult decat de toate celelalte nume de pe pamant puse la un loc. Aminteste-ti acel nume, rosteste-l cu usurinta si vei oferi un compliment foarte eficient. Uita-l sau rosteste-l gresit si ai un dezavantaj major." (Dale Carnegie)

Tot in acest capitol am citit un lucru pe care l-am mai citit si in alte carti : “Numele unei persoane este, pentru cel in cauza, cel mai dulce si cel mai important sunet.”

Daca recunosti acest lucru in ceea ce te priveste, automat vei constientiza ca pentru fiecare persoana cu care te intalnesti, pentru fiecare coleg pe care il ai, pentru fiecare client care cumpara sau nu de la tine, pentru fiecare functionar sau portar , este adevarat acest lucru si ai un avantaj daca stii acest lucru, chiar daca este singurul lucru pe care il stii despre o persoana. Si avantajul suprem apare daca si folosesti in mod corect si cu importanta cuvenita acel cuvant: numele persoanei. Este scris pe usile birourilor, pe ecusoane, in adrese de e-mail.

O modalitate simpla de a castiga bunavointa semenilor este sa ii faci sa se simta importanti, in mod sincer, fara maguliri. Sa le tii minte numele este un lucru simplu si usor.

Sa retii numele oamenilor si informatii despre ei e unul din cele mai bune lucruri pe care le-ai putea face.

Ia numele in serios!

Si daca tot vorbim despre nume, imi doresc sa cunosc acele persoane care citesc acest articol, sa le stiu pe nume. Imi doresc sa apara la sectiunea de comentarii cele mai frumoase nume de pe acest pamant, care sunt ale voastre.

Numele meu este Eliza. Al tau?


7 comentarii:

  1. Alexandra. Si ai dreptate, chiar mi se pare un nume frumos si care mi se potriveste. Si dintre toate numele din lume,imi plac cele care inseamna ceva, si care ajung sa ii reprezinte pe cei care le poarta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite doua aplicatii practice de la doua articole diferite: Multumesc, Radu Zambet! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Alexandra, cuvintele tale imi amintesc de o povestire, in care o viitoare mama era foarte suparata si vorbea cu parohul bisericii unde erau membri ea si sotul ei:
    "Vreau sa ii punem numele copilului dupa tatal meu, iar sotul meu vrea sa ii punem numele dupa tatal sau!"
    Parohul a intrebat-o care sunt cele doua nume.
    "Numele tatalui meu este Mihai si numele tatalui sau este Mihai."
    Parohul, nedumerit, o intreaba care este problema, pentru ca este acelasi nume!
    Iar ea raspunde:
    "Diferenta este ca tatal lui este betiv care si-a ratat viata si tatal meu este un om harnic, muncitor, cinstit, care le-a daruit o viata frumoasa copiilor lui."
    Aceasta mica ilustratie face usor de inteles cat de mult face omul numele. Si cum ajunge numele sa reprezinte omul si....omul sa reprezinte numele. :)

    Ce inseamna numele tau, Alexandra?

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi pare bine de cunostinta! :)
    Sper, domnule Daniel, sa va fie de folos "plimbarea" prin blog-ul Job Connect si sa va faca informatiile gasite aici si mai "mester"!

    Cum ati primit "numele" de Mesterel?

    RăspundețiȘtergere
  5. Heinrich (hainrih)
    Incantat de cunostinta!

    RăspundețiȘtergere