vineri, 18 ianuarie 2013

Te ascult, poti vorbi.


Drag prieten,

Este a saptea saptamana de cand vin la intalnirea cu tine, in ziua de vineri.
Citind “Secretele succesului” lui Carnegie, invat.

Dar astazi am realizat ceva. In toate aceste intalniri, doar am vorbit. Neincetat.
Desi uneori ti-am pus intrebari, tu nu ai raspuns. Acest lucru ma face sa cred ca a fost ceva gresit in vorbirea mea. Prea multa, fara sens, neinteresanta?

Astazi iti las spatiu mai mult pentru a vorbi, pentru a-mi spune care sunt parerile tale.

Vreau sa fiu un partener de discutie interesant. In relatia cu tine si cu altii. Cred ca si tu iti doresti acest lucru. Si astazi am invatat de la Carnegie ca este foarte important sa ascult. Si ca o discutie buna incepe cu ascultarea.

Multi oameni nu reusesc sa faca o impresie buna pentru ca nu asculta cu atentie. Erau atat de preocupati de ceea ce urmau sa spuna, incat nu isi tineau urechiele deschise. Oameni foarte importanti mi-au spus ca prefera ascultatorii buni in locul oratorilor buni, insa abilitatea de a asculta pare sa fie mai rara decat aproape oricare alta trasatura buna. “ Isaac Marcosson, jurnalist

Asadar, inchei aici cu vorbirea pentru astazi si te ascult. Te incurajez sa vorbesti.

Fa-o, in sectiunea de comentarii sau contacteaza-ma pe privat.

Te ascult :)




3 comentarii:

  1. Buna Eliza! Tema de astazi este cu adevarat interesanta, chiar provocatoare as spune! Provocatoare pentru ca ne este cel mai la indemana sa intervenim in discursul unei persoane atunci cand ceea ce ne spune seamana cu ce am patit noi sau cu o situatie prin care am trecut! E pacat ca nu mai avem timpul, rabdarea si interesul necesar pentru o persoana ca sa o ascultam pana la final, in graba noastra de a ne indeplini activitatile sau de o face sa isi termine cat mai repede discursul uitam un lucru: sa ii aratam interes si atentie pana la final si abia apoi sa venim cu propriile opinii. Eu consider ca ascultarea activ joaca un rol foarte important in relatiile pe care le avem, de ea depinde modul cum evolueaza relatiile si ce final au, asta in cazul in care au un final; ideal ar fi ca toate relatiile sa se bazeze si pe ascultare, nu doar pe descarcarea noastra fara a ne interesa ce au de zis ceilalti! Multumesc pentru aceasta provocare de a vorbi! O seara si un weekend linistite!

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi cer scuze ca nu m-am semnat! Alexandra Rotar

    RăspundețiȘtergere
  3. Alexandra, ma bucur ca ti-a facut bine. Perfect potrivita interventia ta. Din partea mea, multumiri pentru ca ai prins manusa :)
    Este o provocare de fiecare zi, la care ii putem raspunde din ce in ce mai bine, daca ramane prezenta in constiinta noastra.
    La ascultat cu noi! :)

    RăspundețiȘtergere