Bun găsit, stimate şi
fidel cititor!
Astăzi este o nouă zi şi
o nouă zi înseamnă o nouă şansă!
O nouă şansă de a
continua devenirea noastră spre ceea ce ne îndreptăm a fi.
O nouă şansă pentru a
mai deschide o carte şi a mai învăţa ceva din experienţele
altora.
De astăzi, în fiecare zi
de vineri, timp de câteva luni, vom deschide, împreună, cartea
„Tehnici de a vinde”, aparţinând lui Dale Carnegie &
Associates, Inc.
„Tehnici de a vinde”
sună puţin exclusivist, aşa gândeşti şi tu?
La a doua cugetare, cred
că nu este doar pentru cei care au un job în care trebuie să
vândă. La un moment dat, fiecare dintre noi ne întâlnim cu o
situaţie în care am avea nevoie de „uneltele” celui mai bun
vânzător din lume. De exemplu, acum câteva săptămâni am fost în
situaţia de a afirma „Poate că altul ar fi fost rezultatul dacă
aş fi citit cartea pe care tocmai am primit-o cadou.”
De multe ori cred că
pierdem, când am fi putut câştiga. Şi dacă pierdem, pierdem.
Dar cred că această
carte, dincolo de a ne învăţa despre tehnici de a vinde, ne învaţă
cum să câştigăm, să fim câştigaţi.
Din orice domeniu
provenim, sigur găsim în această carte ceva care să ne fie de
folos.
Provocarea pentru fiecare
dintre noi este să ne gândim: Ce anume dintr-un vânzător, din
atitudine, tehnici, scopuri, metode, mijloace se regăseşte în
munca mea zilnică?
Poate un mic vânzător
sălăşluieşte în fiecare dintre noi. Poate ar fi bine să îl
hrănim şi să îl dezvoltăm. Poate că aceasta este o ocazie potrivită – în fiecare săptămână, să mâncăm puţin dintr-un vânzător.
![]() |
Sursa foto: Aici |
Folosesc cuvântul acesta
„vânzător” şi nu ştiu ce trezeşte în tine. Suntem obişnuiţi
şi ştim că vânzătorul este doamna/domnişoara de la magazinul de
la colţul blocului. Odată cu „evoluţia meseriilor”, cu
apariţia atâtor şi atâtor magazine, producători, furnizori şi
alţii de acest gen, vânzarea, pentru a fi eficientă în
continuare, a trebuit reinventată şi ea, astfel că au apărut
„reprezentanţi de vânzări”, „ingineri de vânzări”,
„agenţi de vânzări”. Aceştia sunt oameni care reprezintă
nişte companii care oferă produse, servicii sau idei şi care sunt
proactive, nu aşteaptă să vină clienţii să cumpere, ci merg la
clienţi şi, fiecare, prin metodele pe care le consideră de
cuviinţă, vând, sau cel puţin, încearcă să vândă.
Eu când mă gândesc la
un „vânzător” mă gândesc la o persoană care are anumite
calităţi, atribute care îl deosebesc de ceilalţi oameni, în
stilul de comunicare, atitudine, viziune, comportament etc.
Te invit în următoarele
săptămâni să descoperim pas cu pas ce înseamnă un om care face
vânzări şi, mai mult, să descoperim ce din profilul ideal al unei
astfel de persoane regăsim în noi.
Las şi o provocare până
săptămâna viitoare: care este domeniul în care activezi şi cum
crezi că te poate ajuta o lecţie despre vânzări în activitatea
ta, pentru a deveni mai bun/ă, mai performant/ă?
Secţiunea de comentarii
îţi stă la dispoziţie pentru a împărtăşi cu noi răspunsul.
Numai bine!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu