marți, 29 aprilie 2014

"Oamenilor nu le este teama de esec. Numai ca nu stiu cum sa reuseasca"

Bine te regasesc!

Sper ca ai avut sarbatori linistite si binecuvantate!
Ma bucur sa reluam interactiunea noastra saptamanala, care consta in analiza, sinteza si discutiile referitoare la noua carte care mi-a captivat atentia – “Biblia vanzarilor” scrisa de Jeffrey Gitomer. Vreau sa cred ca si tu o citesti impreuna cu mine si ca pui in practica cele citite si inregistrezi succese.
Si, pentru ca fiecare lucru nou pe care il facem trebuie sa aiba o baza bine fundamentata, Jeffrey Gitomer ne prezinta cele 39,5 reguli de baza pe care nu trebuie sa le scapam din vedere daca ne dorim sa ajungem printre primii. Citindu-le, mi-am dat seama ca aceste reguli pot fi utilizate de orice om care isi doreste sa devina cel mai bun in meseria sa.
Reguli precum: “Adopta si mentine o atitudine pozitiva”, “Crede in tine”, “Fa un plan pe care sa il urmezi”, “Crede in produsele si in compania ta”, “Fii sincer”, “Foloseste umorul”, “Fii perseverant” sau “Respecta regulile” sunt general valabile pentru orice profesie pe care o practici, iar respectandu-le zilnic, acestea iti vor intra in obisnuinta, dupa care le vei utiliza natural, fara a constientiza necesitatea practicarii lor.
Imi amintesc de parca ar fi fost ieri o discutie pe care am avut-o cu colegul meu, de la care am invatat multe lucruri si care mi-a transmis multe idei care m-au facut sa reflectez mult timp dupa incheierea discutiilor, referitoare la caracteristicile unui bun comunicator. Evident, un bun comunicator, am spus eu, este o persoana care vorbeste mult, este ascultata, se exprima cu usurinta, iar  oamenii raman cu informatii in memorie in urma ascultarii sale. Ei bine, sa stiti ca nu este nici pe departe asa!
Un bun comunicator este persoana care stie sa asculte. Este persoana care intelege ce vrea sa spuna interlocutorul sau si vine in intampinarea nevoilor lui. Este persoana care adreseaza intrebari si descopera informatii noi despre persoana cu care interactioneaza si reuseste sa determine omul cu care interactioneaza sa se deschida in fata sa.
Asadar, o alta regula de baza este: “Intelege clientul si vino in intampinarea dorintelor lui”. In acest mod, vei construi relatii puternice si de durata – si iata asa, atingem o alta regula demna de urmat.
Cunoasterea produsului este esentiala in momentul in care doresti sa vinzi. In acest fel, vei fi stapan pe tine, poti sa anticipezi obiectiile si sa le depasesti cu usurinta. Pentru asta, este important sa urmezi o alta regula si anume aceea referitoare la sinceritate (“Fii sincer”).
Cei care fac vanzari din pacere, pentru a veni in sprijinul consumatorului si nu pentru comision, le este detectata cu usurinta atitudinea si scopul. Nu fii lacom! Se observa…
Sunt curioasa, tu cate din regulile acestea respecti?
Te invit cu drag sa citesti in intregime acest capitol din Biblia vanzarilor, iar in dreptul fiecarei reguli sa pui o bifa, in cazul in care tu o respecti in activitatea ta zilnica, sau un “X” in cazul in care nu o respecti. Aduna-le si calculeaza scorul. Vezi unde te situezi si ambitioneaza-te sa fii cel mai bun!
Ultima si una dintre cele mai importante reguli este urmatoarea: “Distreaza-te!”.
Este absolut essential sa urmezi aceata regula. Este important ca ceea ce faci, sa faci cu placere, pentru ca acest lucru se observa cu ochiul liber. Distrandu-te prin ceea ce faci  vei inregistra success professional, starea ta se va imbunatati, iar superiorii vor fi multumiti de tine.

Ne revedem saptamana viitoare pentru urmatorul pas!

Pe curand!

Ioana Hodos

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu