Bine
te regasesc!
Sper
ca ai avut sarbatori linistite si binecuvantate!
Ma
bucur sa reluam interactiunea noastra saptamanala, care consta in analiza,
sinteza si discutiile referitoare la noua carte care mi-a captivat atentia – “Biblia
vanzarilor” scrisa de Jeffrey Gitomer. Vreau sa cred ca si tu o citesti
impreuna cu mine si ca pui in practica cele citite si inregistrezi succese.
Si,
pentru ca fiecare lucru nou pe care il facem trebuie sa aiba o baza bine
fundamentata, Jeffrey Gitomer ne prezinta cele 39,5 reguli de baza pe care nu
trebuie sa le scapam din vedere daca ne dorim sa ajungem printre primii. Citindu-le,
mi-am dat seama ca aceste reguli pot fi utilizate de orice om care isi doreste
sa devina cel mai bun in meseria sa.
Reguli
precum: “Adopta si mentine o atitudine pozitiva”, “Crede in tine”, “Fa un plan
pe care sa il urmezi”, “Crede in produsele si in compania ta”, “Fii sincer”, “Foloseste
umorul”, “Fii perseverant” sau “Respecta regulile” sunt general valabile pentru
orice profesie pe care o practici, iar respectandu-le zilnic, acestea iti vor
intra in obisnuinta, dupa care le vei utiliza natural, fara a constientiza
necesitatea practicarii lor.
Imi
amintesc de parca ar fi fost ieri o discutie pe care am avut-o cu colegul meu,
de la care am invatat multe lucruri si care mi-a transmis multe idei care m-au
facut sa reflectez mult timp dupa incheierea discutiilor, referitoare la
caracteristicile unui bun comunicator. Evident, un bun comunicator, am spus
eu, este o persoana care vorbeste mult, este ascultata, se exprima cu usurinta,
iar oamenii raman cu informatii in
memorie in urma ascultarii sale. Ei bine, sa stiti ca nu este nici pe departe
asa!
Un
bun comunicator este persoana care stie sa asculte. Este persoana care intelege
ce vrea sa spuna interlocutorul sau si vine in intampinarea nevoilor lui. Este
persoana care adreseaza intrebari si descopera informatii noi despre persoana
cu care interactioneaza si reuseste sa determine omul cu care interactioneaza
sa se deschida in fata sa.
Asadar,
o alta regula de baza este: “Intelege clientul si vino in intampinarea
dorintelor lui”. In acest mod, vei construi relatii puternice si de durata – si
iata asa, atingem o alta regula demna de urmat.
Cunoasterea
produsului este esentiala in momentul in care doresti sa vinzi. In acest fel,
vei fi stapan pe tine, poti sa anticipezi obiectiile si sa le depasesti cu
usurinta. Pentru asta, este important sa urmezi o alta regula si anume aceea
referitoare la sinceritate (“Fii sincer”).
Cei
care fac vanzari din pacere, pentru a veni in sprijinul consumatorului si nu
pentru comision, le este detectata cu usurinta atitudinea si scopul. Nu fii
lacom! Se observa…
Sunt
curioasa, tu cate din regulile acestea respecti?
Te
invit cu drag sa citesti in intregime acest capitol din Biblia vanzarilor, iar
in dreptul fiecarei reguli sa pui o bifa, in cazul in care tu o respecti in
activitatea ta zilnica, sau un “X” in cazul in care nu o respecti. Aduna-le si
calculeaza scorul. Vezi unde te situezi si ambitioneaza-te sa fii cel mai bun!
Ultima
si una dintre cele mai importante reguli este urmatoarea: “Distreaza-te!”.
Este
absolut essential sa urmezi aceata regula. Este important ca ceea ce faci, sa
faci cu placere, pentru ca acest lucru se observa cu ochiul liber. Distrandu-te
prin ceea ce faci vei inregistra success
professional, starea ta se va imbunatati, iar superiorii vor fi multumiti de
tine.
Ne
revedem saptamana viitoare pentru urmatorul pas!
Pe
curand!
Ioana
Hodos
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu