Bun
găsit,
Scriam
săptămâna trecută despre un ”truc” care poate fi folosit în
prezentarea soluției către client.
A
venit vremea să îl dezvălui. Este vorba despre tehnici
actoricești. Ce înseamnă toate acestea? Descoperim în rândurile
de mai jos sau dacă lecturăm partea a doua a capitolului VII din
Manualul ”Tehnici de a vinde”.
Tehnicile
actoricești presupun ceva diferit de a ne preface sau a juca teatru,
în sensul de a ne preface. După cum a afirmat la un moment dat Dale
Carnegie:
![]() |
Sursa foto: Aici |
”Adevărul trebuie făcut mai plin de viață, mai interesant, mai dramatic. Trebuie să folosiți tehnici actoricești. Cei din filme o fac. Cei de la radio ofac. Și dumneavoatră trebuie să faceți acest lucru dacă vreți să vă bucurați de atenție.” (Dale Carnegie & Ass., 2003, p.190)
Într-o
lume a concurenței și în contextul în care încă cel puțin 10
persoane încearcă să câștige timpul și încrederea unei
companii care are nevoie de un anumit serviciu/ produs, pentru a
ajunge să încheie un contract, trebuie să fii diferit și să faci
lucruri diferite de majoritate.
Deși
prezentarea soluției este faza în care tehnicile actoricești au
cel mai bun rezultat, acestea pot fi utilizate în orice moment simți
că ar atinge mintea și inima clientului, pentru a înțelege
anumite lucruri sau pentru a lua anumite decizii.
Autorii
recomandă câteva lucruri pentru cei care doresc să folosească
tehnici actoricești:
- Ai în vedere natura relației tale cu clientul.
- Acționează cu bun gust.
- Nu te simți jenat de ceea ce faci, iar dacă te simți jenat, poate e încălcată recomandarea de mai sus.
- Fă în așa fel încât clientul să reacționeze pozitiv.
- Efectul prezentării prin tehnici actoricești să fie de durată.
A
folosi aceste metode inedite de prezentare nu este cel mai ușor
lucru și nici nu ne naștem învățați sau cu ideile în minte.
Dar, prin exercițiu, putem reuși. Iată câteva moduri în care
putem începe:
- Fă ceva neașteptat sau cu totul deosebit.
- Fă în așa fel încât să se întâmple ceva.
- Realizează o demonstrație sau o expunere de efect.
- Transformă demonstrația într-un concurs. Fă-i pe ceilalți să devină curioși.
Toate
acestea, ținând cont și de recomandările enunțate mai sus.
Manualul
”Tehnici de a vinde” oferă numeroase exemple care ilustrează
folosirea și succesul acestor tehnici.
Voi
reda mai jos doar unul dintre ele, toate sunt interesante și te
invit să le citești direct din carte.
”Agentul
comercial al unei firme producătoare de matrițe din material
plastic voia să dovedească faptul că produsul său era superior
celorlalte produse din domeniu.
Ce
făcea el? Aducea cu sine matrițele la întâlniri și stătea pe
ele. Apoi îi făcea pe clienți să se implice. Din toată chestia
asta ieșea un concurs, în care clienții erau puși să încerce să
spargă matrițele sărind pe ele. Bineînțeles, matrițele nu se
spărgeau niciodată, iar agentul comercial dovedea ca avea
dreptate.” (Dale Carnegie & Ass., 2003, p.197)
O
caracteristică a acestor metode este crearea de voie bună. Cu toții
știm că atmosfera deschisă, veselă este benefică creării unor
relații și, în cazul vânzării, contribuie la o decizie luată în
favoarea celui care a creat aceste sentimente de bine.
Astfel
de sentimente și voie bună doresc să ai în următoarea perioadă,
până la următoarea lecturare.
Cu
bine,
Eliza
Păun
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu