Cu
toţii vrem să
avem succes în activităţile
noastre şi să
avem un impact pozitiv asupra oamenilor pe care îi
cunoaştem. Vă
invit să vă
gândiţi la ultimele voastre participări
la conferinţe sau la evenimente în
interes de afaceri. Câţi oameni v-au
contactat înapoi în
urma acestor evenimente? Câţi oameni
şi-au adus aminte de voi la următoarea
întâlnire pe care aţi
avut-o?
În
capitolul de azi, Jeffrey Gitomer ne oferă
câteva sugestii şi
sfaturi care să ne ajute să
rămânem mult timp în
memoria celor pe care îi întâlnim
cu diferite ocazii. Este important să fim
inediţi, să
găsim acele lucruri care ne reprezintă
şi să le
folosim cât mai mult în
promovarea imaginii noastre. Iată câteva
exemple pe care le puteţi folosi şi
voi pentru a fi persoane memorabile:
- Cartea de vizită: Gândiţi-vă cât de importantă este cartea de vizită. Este bucata de hârtie care vă reprezintă în faţa partenerilor de afaceri sau în faţa viitorilor clienţi. Cum v-aţi dori să arătaţi în faţa lor? Cartea de vizită trebuie să fie calitativă, să conţină toate informaţiile actualizate şi să vă reprezinte, astfel încât să nu poata fi confundată cu restul carţilor de vizită. De exemplu, dacă lucraţi într-o bancă puteţi să vă faceţi cărţi de vizită care să imite cardurile bancare. Lăsaţi-vă creativitatea să vă ajute astfel încât să realizaţi cele mai inedite cărţi de vizită!
- Surprize personale: Obişnuiam să trimit colete în diferite oraşe ale ţării şi pentru acest lucru colaboram cu două firme de curierat. De Crăciun, am primit de la una dintre ele un cadou, o cutie din lemn sub forma unui cufăr, frumos realizată, împreună cu o scrisoare în care mi se mulţumea că am apelat la serviciile lor. Am fost impresionată de gestul lor şi prima companie de curierat care imi vine in minte este întotdeauna aceea. Sunt gesturi care fac diferenţa între companii şi dacă veţi ţine cont de ele veţi avea cu siguranţă succes. Autorul ne sugerează şi alte lucruri pe care le putem face pentru a ne diferenţia de ceilalţi. Putem de exemplu, să îi felicităm pe colaboratorii noştri cu ocazia zilei de naştere sau putem să le trimitem mesaje cu urări de sărbători. Putem să le oferim servicii pe care nu le întâlnesc la alţi concurenţi (de exemplu, livrarea produselor la ore foarte târzii sau foarte devreme), putem să le trimitem articole sau cărţi care să îi ajute în activitatea lor. Este de apreciat să facem orice care să spună: “ Mi-am făcut timp să vă cunosc cu adevărat şi îmi exprim aprecierea faţă de afacerea dumneavoastră.”
Pentru
a implementa aceste sugestii cu succes, este important să
avem cât
mai multe informaţii
despre oamenii cu care interacţionăm.
Cum putem aduna aceste informaţii?
Răspunsul
este simplu: prin interesul sincer pe care îl
manifestam faţă
de clienţii
noştri
, faţă
de partenerii noştri
de afaceri. Încercaţi
să
aveţi
cât
mai multe conversaţii
cu clienţii
vostri, să
aflaţi
lucruri despre ei şi
în
afara vieţii
profesionale (daca au copii, ce pasiuni au, ce liceu au terminat, ce
cărti
citesc, unde îşi
petrec timpul liber etc).
De
asemenea, este important să
petreceţi
timp împreuna
cu clienţii
voştri.
Puteţi
merge împreună
la evenimente de afaceri sau dacă
aveţi
ocazia puteţi
petrece timp liber împreună
cu aceştia.
Vă
invit să
vă
gândiţi
şi
la alte lucruri pe care le puteţi
face pentru a fi printre persoanele cu adevărat
memorabile!
Până
săptămâna
viitoare vă
urez gânduri
bune!
Indiferent din ce unghi vei alege sa abordezi aceasta problema, in cele din urma, tot vei constata ca: oamenii vor uita ceea ce ai spus, vor uita ceea ce ai facut dar nu vor uita niciodata cum i-ai facut sa se simta.
RăspundețiȘtergere