miercuri, 10 septembrie 2014

Cum să rămânem în memoria oamenilor cu care interacţionăm

Cu toţii vrem să avem succes în activităţile noastre şi să avem un impact pozitiv asupra oamenilor pe care îi cunoaştem. Vă invit să vă gândiţi la ultimele voastre participări la conferinţe sau la evenimente în interes de afaceri. Câţi oameni v-au contactat înapoi în urma acestor evenimente? Câţi oameni şi-au adus aminte de voi la următoarea întâlnire pe care aţi avut-o?
În capitolul de azi, Jeffrey Gitomer ne oferă câteva sugestii şi sfaturi care să ne ajute să rămânem mult timp în memoria celor pe care îi întâlnim cu diferite ocazii. Este important să fim inediţi, să găsim acele lucruri care ne reprezintă şi să le folosim cât mai mult în promovarea imaginii noastre. Iată câteva exemple pe care le puteţi folosi şi voi pentru a fi persoane memorabile:

  • Cartea de vizită: Gândiţi-vă cât de importantă este cartea de vizită. Este bucata de hârtie care vă reprezintă în faţa partenerilor de afaceri sau în faţa viitorilor clienţi. Cum v-aţi dori să arătaţi în faţa lor? Cartea de vizită trebuie să fie calitativă, să conţină toate informaţiile actualizate şi să vă reprezinte, astfel încât să nu poata fi confundată cu restul carţilor de vizită. De exemplu, dacă lucraţi într-o bancă puteţi să vă faceţi cărţi de vizită care să imite cardurile bancare. Lăsaţi-vă creativitatea să vă ajute astfel încât să realizaţi cele mai inedite cărţi de vizită!
  • Surprize personale: Obişnuiam să trimit colete în diferite oraşe ale ţării şi pentru acest lucru colaboram cu două firme de curierat. De Crăciun, am primit de la una dintre ele un cadou, o cutie din lemn sub forma unui cufăr, frumos realizată, împreună cu o scrisoare în care mi se mulţumea că am apelat la serviciile lor. Am fost impresionată de gestul lor şi prima companie de curierat care imi vine in minte este întotdeauna aceea. Sunt gesturi care fac diferenţa între companii şi dacă veţi ţine cont de ele veţi avea cu siguranţă succes. Autorul ne sugerează şi alte lucruri pe care le putem face pentru a ne diferenţia de ceilalţi. Putem de exemplu, să îi felicităm pe colaboratorii noştri cu ocazia zilei de naştere sau putem să le trimitem mesaje cu urări de sărbători. Putem să le oferim servicii pe care nu le întâlnesc la alţi concurenţi (de exemplu, livrarea produselor la ore foarte târzii sau foarte devreme), putem să le trimitem articole sau cărţi care să îi ajute în activitatea lor. Este de apreciat să facem orice care să spună: “ Mi-am făcut timp să vă cunosc cu adevărat şi îmi exprim aprecierea faţă de afacerea dumneavoastră.

Pentru a implementa aceste sugestii cu succes, este important să avem cât mai multe informaţii despre oamenii cu care interacţionăm. Cum putem aduna aceste informaţii? Răspunsul este simplu: prin interesul sincer pe care îl manifestam faţă de clienţii noştri , faţă de partenerii noştri de afaceri. Încercaţi să aveţi cât mai multe conversaţii cu clienţii vostri, să aflaţi lucruri despre ei şi în afara vieţii profesionale (daca au copii, ce pasiuni au, ce liceu au terminat, ce cărti citesc, unde îşi petrec timpul liber etc).
De asemenea, este important să petreceţi timp împreuna cu clienţii voştri. Puteţi merge împreună la evenimente de afaceri sau dacă aveţi ocazia puteţi petrece timp liber împreună cu aceştia.

Vă invit să vă gândiţi şi la alte lucruri pe care le puteţi face pentru a fi printre persoanele cu adevărat memorabile!


Până săptămâna viitoare vă urez gânduri bune!

Un comentariu:

  1. Indiferent din ce unghi vei alege sa abordezi aceasta problema, in cele din urma, tot vei constata ca: oamenii vor uita ceea ce ai spus, vor uita ceea ce ai facut dar nu vor uita niciodata cum i-ai facut sa se simta.

    RăspundețiȘtergere