Bine va regasesc, dragi
prieteni, dupa o scurta perioada in care am lipsit de la intalnirea
saptamanala cu voi si cu Jeffrey Gitomer!
Astazi, continuam discutia
inceputa cu 3 saptamani in urma cu privire la importanta utilizarii
factorului “UAU!” in
prezentarile de vanzari. Va spuneam, in postarea anterioara, ca acest
factor inseamna abilitatea de a fi diferit fata de toti ceilalti
vanzatori. Abilitatea de a face o prezentare altfel si de a ramane
astfel in mintea celui care a asistat la prezentarea ta. De a pastra
si imbunatati relatii cu potentialii tai clienti.
Pentru
a avea o imagine mai clara asupra prezentei factorului “UAU!”
in efortul tau de a face
vanzare, Gitomer ne prezinta 10 aspecte care alcatuiesc acest factor:
- Fii foarte perseverent;
- Sa stii totul despre posibilul client – in acest fel, acesta va vedea ca esti realmente interesat de el si ca esti bine documentat;
- Fii foarte pregatit – sa ai mereu raspunsurile la tine, sa iti cunosti in detaliu produsele pe care vrei sa le vinzi;
- Prezinta-te la intalniri cu 10 minute mai devreme – punctualitatea este un element foarte important, care isi aduce aportul la crearea primei impresii;
- Fii foarte profesionist – haine impecabile, ingrijite, accesorii profesioniste, tinuta care sa transmita seriozitate si profesionalism;
- Spune repede ce ai de spus, apoi pune intrebari, asculta si pune iar intrebari;
- Diferentiaza-te complet de competitorii tai si de restul lumii – fii creativ, original si adu elemente inovatoare prezentarii tale;
- Fii foarte increzator in ceea ce spui si in modul in care te comporti – fii politicos, lucreaza la relatia cu potentialul tau client, fii amuzant si comporta-te ca si cum deja afacerea este incheiata;
- Nu-ti fie frica sa folosesti tactici de vanzare – foloseste-te subtil de ceea ce ai invatat teoretic;
- Fii tu insuti “UAU!” - “Trebuie sa fii pozitiv, entuziast, concentrat, rafinat si decis.” (J. Gitomer) - Fii memorabil!
Adreseaza-ti
permanent urmatoarele intrebari:
- “Tu ai cumpara daca ai fi in locul cumparatorului?”
- Ai ceea ce-ti trebuie pentru a promova, a sustine si a duce pana la capat ceea ce faci?
- Prezentarea ta il va face pe potentialul client sa actioneze?
- Clientul va vorbi in termeni pozitivi despre tine cand va ajunge acasa sau la birou?
Iti doresc sa raspunzi la
toate cele patru intrebari de mai sus cu un “DA” hotarat”
Ganduri bune pana la
urmatoarea postare!
Ioana Hodos
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu