Bun găsit, dragii
mei!
Astăzi continuăm
incursiunea în tehnicile de negociere pe care ni le prezintă domnul
Dale Carnegie și asociații săi, autorii manualului de vânzări
”Tehnici de a vinde”.
În speranța că
aceste informații pot fi folosite și vă vor fi utile și în alte
domenii sau situații, vă invit să luați cunoștință de ele:
Tehnica
amânării sau a inactivității
Amânarea,
tehnică folosită de obicei de clienți, poate fi justificată sau
nu.
Este
recomandat să aprofundăm motivul amânării și nu doar să o
acceptăm. Să fim curioși – până când au nevoie să se
gândească? Când putem reveni cu un telefon să aflăm decizia? Ce
îi împiedică să ia decizia acum? Și altele.
Tehnica
mandatului limitat
Sunt
situații în care ne lovim de anumite limite, peste care clientul
spune că nu poate trece. Aceasta poate să fie o problemă. Oare
persoana cu care discutăm nu este factorul de decizie sau nu are
drepturi de negociere complete? Sunt lucruri pe care ar trebui să le
aflăm de la începutul procesului de vânzare, dar, dacă se
întâmplă pe parcursul negocierii să aflăm, este bine să punem
întrebări pentru a afla cum putem trece de acest obstacol.
De
asemenea, se poate întâmpla ca de partea celealtă să fie niște
cereri asupra cărora nu avem drept de decizie. Trebuie să respectăm
limitele și să cerem părerea mai marilor noștri.
Tehnica
”întâi dumneavoastră”
Vechile
teorii despre negociere afirmau că cine face primul pas, cine începe
primul negocierea, este în dezavantaj.
Autorii
manualului ”Tehnici de a vinde” nu aprobă această afirmație
și, datorită faptului că încurajează o negociere bazată pe
încredere și respect, consideră că nu contează cine începe și
nu este în dezavantaj nici primul care propune, nici celălalt.
Tehnica
ultimatumului
Diferența
dintre ultimatum și renunțare este că atunci când renunțăm
lăsăm, totuși, oferta pe masă. În cazul ultimatumului oferta
încetează să mai fie valabilă în condițiile nerespectării
anumitor standarde.
Este
o tehnică drastică și îl determină pe celălalt să intre în
defensivă. Este folosit, din acest motiv, doar în situații
extreme.
Tehnica
adaosurilor
Autorii
recomandă oferirea de produse/ servicii suplimentare, în același
preț, doar spre sfârșitul negocierii, ca un semn de apreciere față
de client. Nu încercăm să convingem prin oferirea unui adaos, ci
să sporim valoarea soluției pe care o propunem.
Important pentru
definitivarea acordurilor negociate:
Puneți,
împreună, pe hârtie toate amănuntele și punctele esențiale ale
discuției – în acest fel nu vom uita să considerăm anumiți
factori importanți discutați, poate chiar cei care au determinat
clientul să încheie afacerea. Sau invers, clientul să uite anumite
lucruri discutate.
Cum
putem ști dacă o negociere a fost reușită?
- Toată lumea se simte mulțumită.
- Fiecare parte simte faptul că celeilalte i-a păsat de ea.
- Toți cred că negocierile au fost corecte.
- Ambele părți vor să mai facă afaceri împreună.
- Fiecare parte crede că celălalt își va respecta promisiunile.
Sunt
câțiva indicatori care ne arată acest lucru:
De multe ori
negocierea este folosită în obținerea unui job sau în stabilirea
anumitor condiții după luarea deciziei de angajare.
Vă îndemn să
încercați să folosiți aceste tehnici și în astfel de situații.
Poate sunteți în
prezent în căutarea unui loc de muncă. Vă ofer câteva
posibilități de a profesa, pentru care noi căutăm acum persoane
potrivite:
În domeniul
ingineriei, în Sibiu, promovăm posturile:
- Inginer Industrial, o persoană care să coordoneze Departamentul de Inginerie al unei fabrici producătoare de senzori care se va deschide în Sibiu anul viitor: http://www.jobconnect.ro/Inginer-industrial-in-Sibiu.aspx;
- Director de Producție – va fi persoana care va conduce fabrica despre care scriam mai sus: http://www.jobconnect.ro/Director-de-productie-1.aspx;
- Șef de Linie în Producție – pentru aceeași fabrică: http://www.jobconnect.ro/Sef-de-linie-in-productie-.aspx.
Job-uri
disponibile în alte domenii:
- Dacă ești din Cluj și ai talent la vânzări, ai o pasiune pentru oameni și ai experiență în domeniul vânzărilor: http://www.jobconnect.ro/Reprezentant-de-Vanzari-pentru-Cluj.aspx;
- Dacă ești din zona de est a țării, profesia de bază este de inginer, dar îți plac oamenii și munca activă, căutăm un reprezentant de vânzări care oferă soluții în domeniul senzorilor pentru aproape toate industriile: http://www.jobconnect.ro/Reprezentant-de-Vanzari-zona-de-Nord---Est.aspx;
- Locuiești în Sibiu și ești o persoană de acțiune, te pricepi să legi relații durabile cu clienții pe care îi abordezi? Căutăm un Reprezentant Vanzari care să ne facă serviciul de recrutare mai cunoscut;
- Ești din Sibiu, vorbești limba germană și o poți folosi în contactul telefonic cu potențiali clienți? Căutăm o persoană care să facă Telesales in limba germana și să ne ajute să facem mai vizibil serviciul nostru de recrutare în rândul angajatorilor din Germania.
Îți doresc
succes în toate lucrurile bune pe care dorești să le întreprinzi
și următoarele zile să le folosești înspre binele tău și al
celor din jur!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu