”Mergând la
sensul originar al cuvântului ”a reuși”, veți constata că
acesta înseamnă pur și simplu a duce la bun sfârșit.”
F.W.Nichol
Practic, acel ”da”
despre care am discutat data trecută este scopul întregii afaceri
și întregului nostru studiu.
Însă cine spune
că totul se oprește aici?
Te invit în
rândurile următoare să aflăm cum putem beneficia de mai multe ori
de un succes pe care l-am avut.
În primul rând,
un client mulțumit are cele mai mari șanse de a fi următorul
client. Și pentru noi, aceasta înseamnă încă un succes, cu mai
puține investiții (legate de timp, de bani etc.)
În al doilea
rând, un ”client mulțumit aduce alți clienți”.
Așadar, este
interesul nostru ca acei clienți care au spus Da să fie mulțumiți
și ulterior, atunci când noi ne vom respecta angajamentul. Să fie
și să rămână mulțumiți. Modul în care ne putem asigura
permanent că există această mulțumire este să păstrăm o
legătură permanentă cu clienții.
Această legătură
permanentă se poate concretiza în următoarele:
Urmărirea
afacerii curente: Autorii ne oferă câteva recomandări în
acest sens:
- Du personal produsele sau actele la domiciliul sau la sediul clientului.
- Verifică împreună cu echipa ta dacă toate componentele soluției au fost furnizate așa cum ai promis.
- Înștiințează-i pe clienți că echipa ta urmărește ca livrările să se facă la timp.
- Asigură-te că montajul s-a realizat în mod corespunzător și că produsul funcționează așa cum ai promis.
- Fii gata în orice moment să rezolvi probleme tehnice.
- Trimite-le clienților scrisori sau dă-le telefon pentru a le mulțumi că au cumpărat de la tine și accentuează ideea că satisfacția lor este importantă.
- Ține-i pe clienți la curent cu noile tehnologii sau cu noile aplicații ale produselor sau serviciilor pe care le folosesc în mod curent.
- Reamintește-le clienților că oferi și alte produse sau servicii.
- Ține minte momentul în care clienții trebuie să facă o nouă comandă.
Relația de
după realizarea tranzacției:
Ideea principală
este ca tu să îl poți face pe clientul tău să simtă și să
știe că ești preocupat de el. Dacă nu o faci tu, concurența va
profita de acest lucru!
Menținerea
contactului după ce s-a terminat cu tranzacția primă se poate face
folosindu-ne de câteva strategii:
- o bază de date actualizată permanent – pe care să o putem revizui de câte ori este nevoie;
- linii de comunicație corespunzătoare – este foarte important ca atunci când doresc, clienții să te găsească ușor, așdadr, pune-le la dispoziție toate mijloacele prin care pot lua legătura cu tine în caz de urgență;
- Informații interesante – despre chestiuni care sunt de interes pentru activitatea, angajații lor;
- date proaspete despre produsele tale/ firmei la care lucrezi - nu se știe cât de curând vor avea nevoie de aceste produse.
Sunt două lucruri
pe care trebuie să ni le amintim atunci când dorim să păstrăm un
client aproape:
- Gândește-te întotdeauna la pașii următori.
- Depășește-le așteptările.
Pentru că în
toată povestea de mai sus are și echipa ta un rol, este important
să existe un contact permanent și eficient și cu aceasta.
Dar despre
acestea, data viitoare!
Cu bine!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu