Bun găsit!
Am stabilit în
articolul precedent că astăzi vom afla cum să menținem legătura
cu propria echipă.
Cred că este un
aspect important pe tot parcursul procesului de vânzare, luării
deciziei din partea clientului, dar mai ales în momentele în care
misiunea noastră s-a cam încheiat și clientul va interacționa în
continuare mai mult cu alte departamente din compania pe care o
reprezentăm.
Noi, ca
reprezentanți de vânzări, împreună cu echipa, trebuie să ne
implicăm în îndeplinirea obiectivului comun de satisfacere a
clienților.
Reputația și
imaginea companiei și a noastră, personal, în fața clienților,
va depinde și de modul în care echipa sau personalul auxiliar își
va face partea. Este spre binele nostru să ne asigurăm că ei vor
fi de partea noastră.
Autorii remarcă
două motive pentru care cei din jur ar putea să ne pună, voit sau
nu, ”bețe în roate”:
Resentimentele
și percepția eronată – având în vedere rolurile diferite,
echipa sau cineva din echipă ar putea să se considere mai puțin
important și să invidieze ”puterea” agențiolor de vânzări
sau încrederea de care aceștia se bucură.
Prea multă
muncă, prea puține mâini – să nu uităm că echipa din
spate nu este acolo doar pentru noi, ci pentru încă alți câțiva
agenți de vânzări. Să îi ajutăm și să înțelegem dacă ceva
nu este gata la timp. Și nu în ultimul rând, să ne exprimăm
recunoștința și mulțumirea față de ei pentru că ne sunt
sprijin.
Autorii ne oferă
și câteva ponturi pentru a învăța cum putem să ne apreciem
colegii, astfel încât ei să fie conștienți de valoarea lor și
să fie alături de noi într-un mod entuziast:
- La sfârșit de săptămână, lasă-le un mesaj în căsuța vocală, în așa fel încât lunea dimineața, când se întorc la lucru, acesta să fie primul lucru cu care se vor întâlni.
- Mulțumește-le în fața celorlalți angajați.
- Trimite-le scrisori de apreciere, iar șefilor lor, copii ale acestor scrisori.
- Vino la serviciu cu gogoși și covrigi.
- Comandă pentru pauza de masă pizza sau sandvișuri.
- Oferă premii haioase.
- Invită-i la cină în oraș.
- Cumpără cadouri simple, dar cu semnificații.
- Consolidează legăturile personale cu ei.
În plus, echipa
trebuie să fie echipă, ceea ce înseamnă că ar trebui să
funcționeze pe baza următoarelor principii, pe care noi putem să
le insuflăm:
- Sentimentul că tot ceea ce fac are un scop.
- Obiectivele tale ar trebui să fie obiectivele echipei.
- Acceptă-i pe oameni așa cum sunt.
- Fiecare membru trebuie făcut răspunzător pentru rezultatele echipei.
- Gloria se împarte.
- Încrederea echipei trebuie câștigată.
- Implicarea permanentă este necesară din partea fiecăruia, începând cu tine.
- Poți fi un mentor pentru echipă. Fii unul!
Pe lângă echipa
din spate, trebuie să nu uităm și de cei din jurul nostru, alți
agenți de vânzări. Aceștia pot fi o resursă valoroasă și putem
învăța unii de la alții, putem obține sfaturi unii de la alții,
ieșind, astfel, mai ușor din anumite situații dificile.
Oamenii de succes
niciodată nu ajung singuri în vârf, așa că păstrează-i cu
grijă aproape pe cei care te însoțesc.
O zi frumoasă în
continuare și un weekend odihnitor!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu