vineri, 26 aprilie 2013

3,2,1...Actiune!


Capitolul de astazi mi-a sarit in ochi de multe ori cand rasfoiam cartea si titlul lui m-a facut curioasa, de fiecare data. Insa nu am citit mai mult decat titlul niciodata. Am pastrat bucuria citirii integrale a capitolului pentru atunci cand ii va fi venit randul. Toate la timpul lor. Si astazi a venit timpul sa il citesc.

Apoi, la prima vedere, mi s-a dublat intrigarea. Insa am deschis ochii mai mari, am citit pana la sfarsit si m-am luminat si m-am linistit, in acelasi timp.

Titlul acestui capitol este:

Filmele o fac. Televiziunea o face. De ce nu ai face-o si tu?

Acum poate intelegi de ce am fost curioasa cu privire la continutul si recomandarile acestui capitol. Ma intrebam mereu: Care o fi acel lucru?

Ti-am trezit curiozitatea?

Este vorba despre dramatizare.

Carnegie spune:

Aceasta e epoca dramatizarii. A declara pur si simplu adevarul nu e de ajuns. Adevarul trebuie sa fie viu, interesant, dramatic. Trebuie sa folosesti spectacolul. Filmele o fac. Televiziunea o face. Si va trebui sa o faci si tu daca doresti atentie.

Dupa ce te gandesti la ce pot insemna aceste aceste randuri, opreste-te.

Te-ai oprit? Buun. Acum mi-ar placea sa imi spui la ce te-ai gandit. Da, poti sa imi spui folosind sectiunea de comentarii.

Nu vreau sa te influentez, dar o sa incep eu prin a spune la ce m-am gandit.

M-am gandit ca se refera la A exagera gravitatea unui eveniment, a unei situatii; a lua in tragic (DEX online).Aceasta este o definitie a verbului "a dramatiza". Ma si gandeam deja la personalitatile histrionice (isterice), personalitati dificile pe care unii dintre noi le purtam cu noi pe oriunde mergem. Sunt, poate suntem, persoanele acelea care mereu cauta atentie din partea celorlalti si una dintre modalitatile folosite pentru a o primi este tocmai a dramatiza lucrurile, a le exagera.

Insa dupa ce am dus la bun sfarsit capitolul, prin intermediul unor ilustratii foarte graitoare, autorul m-a facut sa inteleg ca se refera la ALTA definitie a verbului "a dramatiza" si anume, a pune in actiune; transpunere scenica a unei creatii literare narative, cu un conflict puternic.

Si creatiile pe care ne recomanda sa le dramatizam nu sunt unele literare, ci ideile pe care noi le avem si le folosim pentru a ne indeplini cu succes activitatile de fiecare zi. De exemplu: atunci cand vrem sa vindem ceva; cand vrem sa convingem pe cineva "care este adevarul" sau care este comportamentul dezirabil.

Sursa: Aici

Explicatia nu este grea; imaginile transmit mai mult decat cuvintele. Acesta este motivul pentru care si in actul pedagogic se foloseste foarte mult actiunea, jocul, imaginea.

Gandindu-ma in urma, au fost situatii din viata cand am facut asa. Dar ma simt provocata la a folosi aceasta modalitate, nu doar atunci cand nu mai ramane nimic de facut, ci chiar de la inceput. Sa fie prima optiune. Asa economisesc timp si energie.

Te las cu ganduri bune si iti doresc un weekend trait in imagini. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu