joi, 1 august 2013

1.3                      Cartea Secretelor                                            
                                                               (prima parte)


Pentru a ajunge să stăpânești un meșteșug,
trebuie să-i cunoști secretele.


De ce dau greș agenții de vânzări? Pentru ca au tot timpul impresia că vor greși.
Tu ai o atitudine pozitivă? Răspunde sincer la cateva întrebări simple și află chiar acum și aici:

Da/Nu
 □  □   Urmăresc știrile cam o oră pe zi.
 □  □   Citesc ziarul în fiecare zi. 
 □  □   Citesc câte o revistă de știri în fiecare săptămână.
 □  □   Mi se întâmplă uneori să fiu într-o dispoziție proastă toată ziua.
 □  □   Slujba mea e o corvoadă.
 □  □   Supărarea mă ține câte o oră sau chiar mai mult.
 □  □   Discut cu cei pesimiști și îi consolez.
 □  □   Caut să dau vina pe ceilalți când ceva nu merge bine.
 □  □   Când ceva merge prost, sau e greșit, le spun și altora.
 □  □   Mă supăr pe soție/soț și nu vorbesc cu el/ea mai bine de 4 ore.
 □  □   Aduc problemele personale la muncă și discut despre ele.
 □  □   Mă aștept la ce-i mai rău și încerc să fiu pregătit.
 □  □   Vremea rea(prea frig, prea cald, ploaie) mă afectează destul cât să vorbesc despre asta.

Dacă ai 0-2 răspunsuri ”da”: Ai o atitudine pozitivă.
3-6 răspunsuri ”da”: Ai o atitudine negativă.
7 sau mai multe răspunsuri ”da”: Ai o problemă de atitudine. Și încă una gravă.

Ai mai mult de 4 răspunsuri afirmative? Investește niște bani în casete, cărți și cursuri de-ale lui Dale Carnegie, Norman Vincent Peale, Ken Blanchard, W. Clement Stone, Napoleon Hill, Earl Nightingale, Wayne Dyer, Tony Robbins sau Denis Waitley. Acești oameni îți spun cum sa reușești, nu de ce nu reușești.

În urma unor sondaje desfășurate la nivel național putem vedea mai jos care sunt motivele pentru care dau greș agenții de vânzări:
15% Pregătire insuficientă.
20% Abilități slabe de comunicare verbală și scrisă.
15% Șef sau management slab sau cu probleme.
50% Atitudine.

Te-ai convins? Vrei să începi să-ți schimbi atitudinea?
Pune în practică aceste idei și exerciții:
  • Când ceva merge prost adu-ți aminte că este doar vina ta.
  • Întotdeauna ai avut și vei avea de ales.
  • Dacă tu crezi că ceva este în regulă, atunci înseamnă că este, dacă nu, atunci nu este.
  • Ignoră informațiile inutile. Lucrează la un proiect care să merite efortul, fă un plan sau ceva care să-ți ușureze viața.
  • Timp de un an, citește doar cărți și materiale pozitive.
  • Dacă te afli în fața unui obstacol sau dacă ceva merge prost, caută partea bună.
  • Ascultă casete despre atitudine, participă la seminarii și urmează cursuri în domeniu.
  • Nu-i lua în seamă pe cei care-ți spun ca ”Nu vei reuși” sau care încearcă sa te descurajeze.
  • Verifică-ți limbajul. Spui ”Paharul e pe jumătate gol sau pe jumătate plin?”, ”E pe alocuri înnorat sau ușor însorit?”. Evită expresii de genul: ”de ce”, ”nu pot”, ”nu voi...”.
  • Spune de ce îți plac anumite lucruri, oameni, slujba sau familia. Nu de ce nu-ți plac.
  • Ajută-i pe ceilalți, fără să te aștepți la o răsplată din partea lor și fără să le ții socoteala.
  • Dacă spui: ”Nu fac... pentru ca nici el nu...”, cine are de pierdut? Dacă spui ”De ce ar trebui să fac eu..., cînd el nu face decât să...?”, cine are de pierdut?
  • Vizitează un spital de copii sau găsește o persoană în scaun cu rotile.
  • Cît timp ești prost dispus? Dacă e vorba de mai mult de cinci minute, atunci ceva nu e în regulă.
  • Numără în fiecare zi calitățile cu care ai fost binecuvântat.
Lucrezi în domeniu vânzărilor și nu te descurci așa cum ți-ai dori?
Te gândești să te apuci de vânzări și vrei să-ți faci o idee despre șansele tale de succes?
Hai să parcurgem împreună urmatorul test de evaluare personală, la final o să-ți spun cum stau lucrurile în situația ta. Pentru unele dintre întrebări există o zonă de mijloc între ”da” și ”nu” numită ”mai am de lucrat la asta”, răspunde cu ”da” doar la caracteristicile pe care le-ai căpătat deja.
Iată cele 21 de caracteristici ale unui vânzător extraordinar! Pe care dintre ele le ai și tu? Nu uita, fii sincer cu tine:


Da/M/Nu
 □  □  □  Mi-am stabilit obiectivele în scris.
 □  □  □  Am o bună auto-disciplină.
 □  □  □  Mă auto-motivez.
 □  □  □  Vreau să știu mai multe.
 □  □  □  Vreau să-mi fac relații.
 □  □  □  Am încredere în mine.
 □  □  □  Am o parere bună despre mine.
 □  □  □  Îmi plac oamenii.
 □  □  □  Îmi plac provocările.
 □  □  □  Îmi place sa câștig.
 □  □  □  Pot accepta refuzul păstrând o atitudine pozitivă.
 □  □  □  Sunt atent la detalii.
 □  □  □  Sunt loial.
 □  □  □  Sunt entuziast.
 □  □  □  Sunt atent.
 □  □  □  Sunt un bun ascultător.
 □  □  □  Am un fin simț al observației.
 □  □  □  Am abilități bune de comunicare.
 □  □  □  Sunt dedicat muncii mele.
 □  □  □  Vreau să am siguranță financiară.
 □  □  □  Sunt perseverent.

Sper ca și s-au părut interesante și antrenante întrebările!
Primul lucru util pe care îl poți face pentru tine este să-ți notezi caracteristicile la care ai bifat coloana din mijloc. Vei putea muta in curand aceste caracteristici (la care TU ai decis ca mai ai de lucrat) pe coloana ”da”, dacă le ții undeva la vedere și îți iei un angajament să lucrezi la ele zi de zi. Trebuie să nu uiți ca TU ești cel care crede ca este loc de mai bine și vrea să-și însușească aceste caracteristici.


Acum haide să vedem cum interpretează autorul raspunsurile la test:
-Dacă ai peste 15 răspunsuri „da”, atunci ai ceea ce își trebuie pentru a fi un agent de vânzări bun.
-Dacă ai între 10 și 15 raspunsuri ”da”, situașia este neclară(ai șanse mai mari de reușită dacă ai răspuns ”da” la punctele privind cunoștințele, entuziasmul, încrederea în sine, atenția, automotivarea și perseverența)
-Dacă ai sub 10 răspunsuri ”da”, nu te apuca de vânzări nici dacă de asta ar depinde pacea mondială, eradicarea bolilor sau un pas în programul spațial.

După cum poți observa nici una dintre afirmațiile de mai sus nu se referă la finalizarea unei vânzări sau la depășirea obiecțiilor. Arta vânzărilor poate fi învățată ușor dacă ai trăsăturile menționate mai sus. Tot ce trebuie să faci este să crezi că vei reuși, să te angajezi trup și suflet în realizarea acestui lucru și să te ridici la înălțimea angajamentului luat.

2 comentarii:

  1. In urma cu cativa ani buni, cred ca sunt cam 5 am vazut prima data acest test simplu al lui Jeffrey Gitomer legat de starea omului, a mintii sale, a felului in care alege sa vada viata.
    Ca mi-a placut sau nu, am bifat atunci patru raspunsuri cu "Da".
    Azi inca sunt doua si pe unele le-am privit cu dubii asupra raspunsului bifat cu "Nu".

    Din lista de mai jos, cea a atributelor pe care trebuie sa le aiba un vanzator innascut m-a lovit si acum ideea simpla ca timp de un an sa consum doar ganduri pozitive si literatura benefica.
    Da, exercitiile si sacrificiile pot sa aiba un efect vindecatir asupra fiecarui om.
    Chiar cred ca aceste ganduri pe care te-ai straduit sa le pui aici din cartea lui Gitomer merita scrise pe cate o foie pe care sa o consultam macar saptamanal.
    Multumesc frumos, Alex!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc de participare Marian!
    O sa pun in curand la dispozitie un document cu aceste liste pe care sa il poata obtine oricine doreste sa aiba la indemana aceste indemnuri minunate pentru o schimbare pozitiva.

    RăspundețiȘtergere