marți, 30 iulie 2013

Implicarea e totul!

De fiecare data cand citesc un nou capitol din cartea lui Maxwell sau din oricare carte, nu pot sa nu fac diverse asocieri cu momente si experiente traite de mine.
La fel mi s-a intamplat si de aceasta data, cand am citit capitolul numit “Implicarea e totul!”. Lectura m-a facut negresit sa ma gandesc la momente in care am pus mult suflet si energie in activitati care mi-au facut placere si pe care le-am finalizat cu succes si momente cand, desi m-am straduit sa duc la bun sfarsit o sarcina, nu a iesit precum am sperat sau, rezultatele nu mi-au adus satisfactii.
Inevitabil, intrebarile nu au intarziat sa apara in mintea mea, iar raspunsul a venit la fel de rapid, in urma lecturarii acestui capitol – “Implicarea e totul!”.
Dupa cum demonstreaza si Maxwell, de-a lungul istoriei au existat numerosi oameni care au fost sfatuiti sa renunte la visul lor, sa se dea batuti fiindca drumul pe care mergeau nu ii va duce nicaieri. Probabil ca multi oameni mari au urmat sfaturile “binevoitoare” ale celor din jur si asta au si facut: s-au dat batuti. Ceilalti, in schimb, si-au urmat visul cu constiinciozitate si “traiesc” si astazi in istorie prin inventiile si realizarile lor. Cativa dintre acestia sunt Benjamin Franklin, Cristofor Columb, Thomas Edison sau Marie Curie. Ei nu au renuntat la visele lor. Erau hotarati!
“Majoritatea celor care se dau batuti nu-si valorifica niciodata potentialul, si nu din cauza ghinioanelor sau a problemelor neobisnuite, ci pentru ca nu reusesc sa se dedice scopului lor, indiferent de obstacole.”

Reusita este compusa din mai multi factori, insa cei care sunt determinanti sunt gradul de hotarare de a ne continua activitatea, si de a nu renunta in ciuda obstacolelor.


“Implicarea e factorul motivational ce-l face pe om sa nu se abata de pe drumul sau catre scopul stabilit” – este o observatie la care Maxwell ne invita sa reflectam. Iar eu, dragi cititori, va invit de asemenea sa meditati asupra celor citite in acest articol, iar rezultatele sa le scrieti la rubrica de comentarii. 

Un comentariu:

  1. Da, implicarea este totul! Atitudinea este totul! Victoria este totul! Sunt cuvinte pe care le-am regasit in vocabularul oamenilor care chiar si-au luat viata in propriile maini si au decis ei ce vor sa faca. Ori conduci tu, ori te conduc altii. Si tristetea nu apare din faptul ca esti condus, ci din acela ca e posibil sa mergi catre visuri si destinatii care nu sunt ale tale!
    Multumim frumos, Ioana!

    RăspundețiȘtergere