marți, 21 ianuarie 2014

„Să citești cărți bune este ca și cum ai purta o conversație cu cei mai de seamă oameni ai secolelor trecute.” (Descartes)


Bine v-am regasit, dragii mei prieteni!
Ma bucur de fiecare data cand impartasesc cu voi idei pe care le extrag din cartile citite, carti pe care ador sa le citesc, mai ales ca, citind o carte simt ca discut chiar cu autorul acelei carti.
Ma fascineaza biografiile si autobiografiile. Iubesc sa citesc prefata cartilor. De acolo extrag multe informatii care ma fac sa imi doresc si mai mult sa citesc cartea.
Coincidenta, sau nu, litera „B” din acrostihul realizat de Ben Carson pentru cuvantul „think big”, se refera la carti, importanta lecturii, importanta creatiei, esenta dezvoltarii imaginatiei.
Asa cum am povestit si in articolul anterior, cei doi frati Carson au fost obligati pe vremea cand erau inca in clasele primare sa citeasca cate doua carti pe saptamana. Desi, la momentul respectiv acest lucru nu parea absolut deloc interesant, acestia si-au dat cu timpul seama de importanta acestei decizii luate de mama lor si de faptul ca, daca mama lor nu era radicala in ceea ce priveste educatia copiilor sai, ei nu deveneau persoanele care sunt astazi.
Ma gandeam acum, la faptul ca situatia actuala ne stimuleaza din ce in ce mai putin sa gandim, sa fim creativi, sa gasim solutii pe cont propriu. Ne visam din ce in ce mai putin, interactionam din ce in ce mai putin si ne cultivam din ce in ce mai putin. Chiar am ajuns la stadiul in care, Dictionarul limbii romane accepta si introduce forme noi ale cuvintelor in vocabular, chiar daca pana acum acestea erau considerate forme gresite, asta doar pentru ca forma respectiva este utilizata de un numar foarte mare de oameni.
Nu vreau sa fiu inteleasa gresit! Sunt pro tehnologie, pro usurarea muncii, insa sunt de asemenea pro carti, pro creativitate, pro inteligenta naturala (si nu artificiala), pro ochi sanatosi, pro minte care poate sa gandeasca singura.
Asadar, va intreb, dragii mei, care este ultima carte pe care ati citit-o?  Care a fost motivatia care a stat in spatele acelei lecturi? Ati citit-o „de musai”? Sau v-ati relaxat cu un ceai in mana, la gura sobei si ati savurat fiecare cuvintel pe care l-ati citit si ati trait cu sufletul la gura actiunea, alaturi de personajele cu care v-ati identificat?  
Am trait si o experienta foarte interesanta cand, vizualizand doua episoade dintr-o serie de trei a unui film, nu am mai avut rabdare pana cand a aparut cea de-a treia parte si am pus repede repede mana pe carte si am citit-o. Desi a fost destul de stufoasa, am „devorat-o” in cateva ore. La scurt timp, insa, a aparut si filmul, pe care l-am privit. Trebuie sa recunosc ca a fost unul dintre cele mai seci filme pe care le-am privit vreodata, desi toti prietenii mei care l-au vizionat impreuna cu mine au fost impresionati de cea de-a treia parte a seriei. Si stiti de ce? Pentru ca eu cunosteam muuuult mai in detaliu toata actiunea, toate trairile, am suferit, m-am bucurat si am plans alaturi de personajele mele.
Credeti-ma! Nici cel mai bun regizor si cei mai buni actori nu vor reusi vreodata sa puna in scena aceste detalii. Iar preferinta pentru film versus carte este astfel dovedita experimental! Cred cu tarie ca o carte transpusa intr-un film va priveaza de foarte multe detalii absolut incredibile!
Deh, este o experienta...a mea!
Sunt convinsa ca si tu ai experienta ta proprie vis-a-vis de aceasta idee.
Te invit sa le impartasim impreuna, in sectiunea de comentarii. Promit sa raspund!

Va las sa va delectati in continuare cu o frantura din ceea ce pentru mine reprezinta relaxare :)

Pe curand!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu