Ne
apropiem zi de zi, lună cu lună, de vară, de absolvire, de
căsătorie, de maturitate, de atingerea ţelurilor vieţii noastre.
Mă întreb ce facem, zilnic, pentru a ne apropia de folosirea
resurselor noastre la maxim, pentru a funcţiona optim, pentru a fi
prieteni cu succesul în activitatea noastră zilnică, în munca
noastră.
Dacă
citeşti aceste rânduri, înseamnă că îţi doreşti să ajungi să
îţi cunoşti şi să îţi foloseşti resursele interne, pentru
binele tău.
Mă
bucur că îmi eşti alături şi de abia aştept să aflăm unde ne
duce drumul acesta al investirii în noi înşine.
Continuăm
azi cu incursiunea în secretele succesului în vânzări. Despre
„Tehnici de a vinde” discutăm şi căutăm să descoperim în
noi înşine micii sau marii vânzători.
Autorii
cărţii consideră că o persoană are nevoie de câteva lucruri
pentru a fi remarcată în abilitatea de a vinde, pentru a fi
extraordinară în domeniul vânzărilor, pentru a fi admirată de
concurenţă şi respectată de clienţi.
Cine
dintre noi nu doreşte să fie remarcat în abilităţile sale de
profesor, muncitor, inginer, medic, recruiter, om de afaceri, în
funcţie de ce şi-a ales fiecare?
Cine
nu visează să fie extraordinar în domeniul său? Cine nu doreşte
admiraţia celorlalţi şi respectul tuturor?
Toate
acestea reprezintă încă un motiv să luăm seama la această carte
şi principiile ei.
Printre
lucrurile necesare pentru a fi îndeplinite dorinţele şi
realizările de mai sus sunt:
- O deprindere sănătoasă: efortul, ambiţia şi perseverenţa de a realiza anumite acţiuni în mod repetat, până acestea intră în ritmul nostru personal.
- Aplicarea cunoştinţelor: la ce îţi foloseşte informaţia, dacă nu o foloseşti? La ce bun cel mai eficient remediu pentru problema ta de sănătate, dacă nu îl urmezi?
- Munca şi efortul susţinut: Autorii îl citează pe domnul Thomas Edison: „Majoritatea oamenilor îşi irosesc şansa vieţii pentru că aceasta este îmbrăcată în salopetă şi seamănă cu munca.” Nu ne place munca, poate tocmai de aceea îi sărbătorim ziua .... evitând-o. Dar este unul din secretele de la baza piramidei succesului, în orice domeniu.
- „Vânzările înseamnă mult noroc. Noroc pronunţat M-U-N-C-Ă.”
- Aspecte legate de personalitate şi comportamentul în muncă.
Acestora
din urmă le vom aloca mai mult spaţiu, pentru că sunt deosebit de
importante, pentru oamenii de vânzări şi pentru oamenii care
lucrează, în principal, cu oameni.
Controlul
asupra propriului comportament:
Atitudinea
să fie şi să rămână pozitivă!
Atitudinea
nu este ceva palpabil în sine, dar se vede: în vocea noastră, pe
faţa noastră, în acţiunile noastre.
Clienţii
o remarcă şi se vor comporta în funcţie de aceasta.
Aptitudinile
profesionale:
Trebuie
întreţinute. De la stăpânirea informaţiilor tehnice sau de alt
fel despre produsele/ serviciile pe care le vindem, până la
utilizarea tehnologiei în folosul nostru şi pentru uşurarea muncii
noastre, pentru menţinerea şi îmbunătăţirea relaţiilor cu
clienţii, trebuie să ne actualizăm frecvent aptitudinile
profesionale.
Aptitudinile
de comunicare:
Să
fie dezvoltate şi să fie avansate, prin diverse mijloace.
Aptitudinile
de organizare:
Înseamnă
a îţi organiza bine timpul, dar şi a te îngriji ca sistemul tău
de gestionare a contactelor să funcţioneze eficient. Oricând, de
oriunde, trebuie să fim în stare a oferi clienţilor orice
informaţie au nevoie, cu promptitudine.
Aptitudinile
pentru relaţiile interumane:
Câştigă
şi menţine respectul şi încrederea clienţilor! Scopul nu este să
îi facem să ne accepte produsele, ci să le oferim rezolvarea
problemelor lor. Asumarea greşelilor şi responsabilităţilor,
investirea în înţelegerea problemei şi rezolvarea ei sunt
obligatorii pentru a menţine relaţii de durată cu clienţii.
Pentru clienţi, nu există alte persoane implicate, ci doar voi doi.
Abilitatea
de a învăţa din greşeli:
Dale
Carnegie: „Diferenţa dintre un om realizat şi unul ratat constă
adeseori în faptul că primul va profita de greşelile sale şi va
încerca să facă lucrurile altfel:”
Am
speranţa că poţi folosi ideile de mai sus în orice domeniu ai
munci. Şi vreau să cred, pentru că suntem aici, împreună, că
vom profita de aceste idei şi le vom face acţiuni, aplicaţii
pentru a duce activitatea noastră pe drumul către succes.
Un
weekend plăcut îţi doresc şi practicare inteligentă a
principiilor acestei cărţi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu