vineri, 2 mai 2014

Primele sfaturi pe care să le urmezi dacă vrei să vinzi ceva

Ne apropiem zi de zi, lună cu lună, de vară, de absolvire, de căsătorie, de maturitate, de atingerea ţelurilor vieţii noastre. Mă întreb ce facem, zilnic, pentru a ne apropia de folosirea resurselor noastre la maxim, pentru a funcţiona optim, pentru a fi prieteni cu succesul în activitatea noastră zilnică, în munca noastră.

Dacă citeşti aceste rânduri, înseamnă că îţi doreşti să ajungi să îţi cunoşti şi să îţi foloseşti resursele interne, pentru binele tău.
Mă bucur că îmi eşti alături şi de abia aştept să aflăm unde ne duce drumul acesta al investirii în noi înşine.

Continuăm azi cu incursiunea în secretele succesului în vânzări. Despre „Tehnici de a vinde” discutăm şi căutăm să descoperim în noi înşine micii sau marii vânzători.

Autorii cărţii consideră că o persoană are nevoie de câteva lucruri pentru a fi remarcată în abilitatea de a vinde, pentru a fi extraordinară în domeniul vânzărilor, pentru a fi admirată de concurenţă şi respectată de clienţi.

Cine dintre noi nu doreşte să fie remarcat în abilităţile sale de profesor, muncitor, inginer, medic, recruiter, om de afaceri, în funcţie de ce şi-a ales fiecare?
Cine nu visează să fie extraordinar în domeniul său? Cine nu doreşte admiraţia celorlalţi şi respectul tuturor?

Toate acestea reprezintă încă un motiv să luăm seama la această carte şi principiile ei.

Printre lucrurile necesare pentru a fi îndeplinite dorinţele şi realizările de mai sus sunt:

  • O deprindere sănătoasă: efortul, ambiţia şi perseverenţa de a realiza anumite acţiuni în mod repetat, până acestea intră în ritmul nostru personal.
  • Aplicarea cunoştinţelor: la ce îţi foloseşte informaţia, dacă nu o foloseşti? La ce bun cel mai eficient remediu pentru problema ta de sănătate, dacă nu îl urmezi?
  • Munca şi efortul susţinut: Autorii îl citează pe domnul Thomas Edison: „Majoritatea oamenilor îşi irosesc şansa vieţii pentru că aceasta este îmbrăcată în salopetă şi seamănă cu munca.” Nu ne place munca, poate tocmai de aceea îi sărbătorim ziua .... evitând-o. Dar este unul din secretele de la baza piramidei succesului, în orice domeniu.
  • Vânzările înseamnă mult noroc. Noroc pronunţat M-U-N-C-Ă.”
  • Aspecte legate de personalitate şi comportamentul în muncă.

Acestora din urmă le vom aloca mai mult spaţiu, pentru că sunt deosebit de importante, pentru oamenii de vânzări şi pentru oamenii care lucrează, în principal, cu oameni.

Controlul asupra propriului comportament:

Atitudinea să fie şi să rămână pozitivă!
Atitudinea nu este ceva palpabil în sine, dar se vede: în vocea noastră, pe faţa noastră, în acţiunile noastre.
Clienţii o remarcă şi se vor comporta în funcţie de aceasta.

Aptitudinile profesionale:

Trebuie întreţinute. De la stăpânirea informaţiilor tehnice sau de alt fel despre produsele/ serviciile pe care le vindem, până la utilizarea tehnologiei în folosul nostru şi pentru uşurarea muncii noastre, pentru menţinerea şi îmbunătăţirea relaţiilor cu clienţii, trebuie să ne actualizăm frecvent aptitudinile profesionale.

Aptitudinile de comunicare:

Să fie dezvoltate şi să fie avansate, prin diverse mijloace.

Aptitudinile de organizare:

Înseamnă a îţi organiza bine timpul, dar şi a te îngriji ca sistemul tău de gestionare a contactelor să funcţioneze eficient. Oricând, de oriunde, trebuie să fim în stare a oferi clienţilor orice informaţie au nevoie, cu promptitudine.

Aptitudinile pentru relaţiile interumane:

Câştigă şi menţine respectul şi încrederea clienţilor! Scopul nu este să îi facem să ne accepte produsele, ci să le oferim rezolvarea problemelor lor. Asumarea greşelilor şi responsabilităţilor, investirea în înţelegerea problemei şi rezolvarea ei sunt obligatorii pentru a menţine relaţii de durată cu clienţii. Pentru clienţi, nu există alte persoane implicate, ci doar voi doi.

Abilitatea de a învăţa din greşeli:

Dale Carnegie: „Diferenţa dintre un om realizat şi unul ratat constă adeseori în faptul că primul va profita de greşelile sale şi va încerca să facă lucrurile altfel:”
Am speranţa că poţi folosi ideile de mai sus în orice domeniu ai munci. Şi vreau să cred, pentru că suntem aici, împreună, că vom profita de aceste idei şi le vom face acţiuni, aplicaţii pentru a duce activitatea noastră pe drumul către succes.


Un weekend plăcut îţi doresc şi practicare inteligentă a principiilor acestei cărţi. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu