vineri, 29 august 2014

Șablonul de construcție a soluției - tu după ce te ghidezi în construirea unei soluții pentru clientul tău?

Un client, o soluție” – spuneam cu ocazia scrierii articolului trecut.

Vine momentul, în comunicarea și relația cu posibilul client, când trebuie să îi oferim o soluție. Și aceasta trebuie să îi fie transmisă într-un mod care îi va risipi eventualele îndoieli, va răspunde la toate întrebările din mintea sa.

Autorii cărții ”Tehnici de a vinde” ne oferă un ajutor pentru elaborarea soluției și anume, ”Șablonul de construcție a soluției”. Folosirea acestui instrument ne va ajuta să avem pentru posibilul client soluții mai bune decât adversarii noștri.

Acest șablon de construcție a soluției este format din câteva piese de rezistență, pe care trebuie să construim soluția oferită clientului:

Piesa 1: Faptele = Ce este?
Presupune construirea unor afirmații exacte, care nu lasă loc de interpretare sau necredință. Afirmațiile se referă la produse, la companie, la experiență sau alte aspecte interesante pentru client.

Piesa 2: Puntea de legătură
Reprezintă un grup de cuvinte de legătură, care face trecerea de la faptă la beneficiu: De exemplu: ”Avem un tehnician autorizat (fapta) , ceea ce înseamnă că ........(beneficiul). Astfel de grupuri de cuvinte care pot precede beneficiul sunt: ”astfel”, ”de aceea”, ”deci”, ”prin urmare” și altele.

Piesa 3: Beneficiul = Ce face?
Lipsa beneficiilor din oferirea soluției ar fi un nonsens. Este bine să ne amintim întotdeauna că oamenii ”nu cumpără lucruri, ci beneficii”. (Carnegie & Associates, 2003, p.163)
Și încă un lucru important, trebuie să vorbim clientului despre acele fapte și beneficii de care este interesat, nu de toate pe care le cunoaștem. Este de dorit să știm multe, dar nu este de dorit să vorbim mult, ci la obiect.

Piesa 4: Utilitatea = Ce face pentru clientul din fața mea?
Clientul nu dorește să afle informații generale sau cum poate produsul nostru să ajute o lume întreagă, este interesat de ceea ce poate face pentru el, personal. Utilitatea este, de fapt, partea aplicativă a soluției și punctând utilitatea, avem șansa de a arăta că l-am înțeles pe client.

Piesa 5: Dovezile
Acestea ajută mult la risipirea îndoielilor din mintea cuiva și întăresc efectul soluției pe care o avem.
Dovezile pot consta în: Demonstrații, fapte certe, expuneri, analogii, mărturii, date statistice.
Manualul ”Tehnici de a vinde” conține descrieri amănunțite ale acestor tipuri de dovezi și oferă exemple pentru a ilustra modul în care le putem folosi. Te invit să citești direct din carte despre dovezi.

Piesa 6: Întrebarea de verificare
Are scopul de a testa, în unele momente ale discuției, atenția clientului. Și, în cazul în care aceasta nu trece testul, avem ocazia de a reveni asupra anumitor informații și de a clarifica anumite aspecte deja discutate.

În continuare, pentru a vedea cum putem construi un discurs după șablonul de construcție, te invit să citești exemplul oferit de autori:

Fapt cert: Dispunem de piese de schimb și materiale pentru toate produsele Tech pe care le vindem...
Punte de legătură: ...ceea ce înseamnă că....
Beneficiu: ...atunci când veți avea nevoie, puteți obține tot ceea ce vă trebuie ca să mențineți utilajele în stare de funcționare.
Utilitate: Deci, puteți obține piese de schimb în termen de o oră, în loc să vă trimiteți utilajele la reparat în altă parte sau să așteptați să vină cineva din altă localitate ca să vi le repare. Managerii dumneavoastră vor fi mult mai fericiți datorită faptului că timpii morți se vor reduce la minimum, iar reclamațiile pe care le veți primi de la ei se vor diminua.
Întrebare de verificare: Întreținerea sau înlocuirea componentelor utilajelor dumneavoastră și reducerea la minimum a timpilor morți este importantă pentru dumneavoastră, nu-i așa?

Am dat și exemplul, acum ne rămâne de folosit acest șablon.

Să ne fie de folos și cu el, să vindem mai gros!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu