joi, 30 iulie 2015

Cum putem stabili noi contacte, unde putem întâlni potențiali clienți

În lumea vânzărilor unul dintre cele mai importante aspecte este networkingul. Cu cât stabilim mai multe relații personale cu atât avem mai multe șanse de a ne face produsele sau serviciile cunoscute. Un bun agent de vânzări va ști că realizarea de noi contacte și de noi prietenii este primordială în cariera acestuia și va acționa în consecință.

Pe lângă timp investit în pregătirea noastră personală, în pregătirea acțiunilor de vânzare și a materialelor de prezentare, este important să investim timp în stabilirea de noi contacte.

Un bun prilej de a cunoaște noi oameni și de a intra în legătură cu ei este participarea la diverse întâlniri, evenimente de afaceri unde se află potențiali clienți sau parteneri. Gândiți-vă că timp de câteva ore cât durează evenimentul sunteți la câțiva metri de viitorii dumneavoastră clienți. Sau cel puțin așa ar trebui să fie dacă știți să profitați destul de mult de o astfel de oportunitate.

"<<Să nu vorbești cu necunoscuții>>, spunea mama ta. Nu am nimic împotriva sfaturilor date de mame, dar dacă vrei să ai succes în procesul de creare a relațiilor personale, ai face bine să începi prin a vorbi cu necunoscuții." (Gitomer, 2006, p.311)

Mai jos veți putea regăsi câteva sfaturi pe care autorul cărții Biblia Vânzărilor ni le oferă pentru ca participarea noastră la un eveniment de afaceri să își atingă obiectivul.

  • Plănuiește evenimentul dinainte. Chiar dacă un eveniment poate părea o situație informală în care ne aflăm nu trebuie să uităm că suntem acolo cu un scop. Este bine să plănuim din timp care sunt obiectivele noastre, cine va participa, pe cine vrem să cunoaștem, dacă participăm singuri sau în echipă.
  • Vino devreme. Punctualitatea este esențială în astfel de situații mai ales că la începutul evenimentului vom avea ocazia să analizăm în liniște persoanele participante și chiar de ce nu, să intrăm deja în contact cu cineva. De asemenea, este important să avem suficiente cărți de vizită la noi.
  • În cazul în care participăm la eveniment cu cineva din echipa noastră este bine să stăm despărțiți. Astfel vom avea ocazia să cunoaștem mai multe persoane.
  • Să nu stai în același loc. Este bine să ne familiarizăm cu locul, să facem un tur complet al încăperii.
  • Stabilește-ți o listă cu persoanele pe care vrei să le întâlnești. Fă tot posibilul ca acest lucru să se întâmple.
  • Pregătește reclama personală de 30 de secunde din timp.
  • Fii vesel, entuziast, pozitiv. Nu este deloc indicat să ne povestim problemele de peste zi. Este bine să ne concentrăm asupra potențialilor noștri clienți.
  • Ține minte numele persoanei cu care discuți și amintește-l în conversație de câteva ori. Trebuie să avem grijă însă ca totul să fie natural. Oamenii simt imediat dacă cineva se chinuie să le menționeze numele doar pentru a lăsa o impresie bună.
  • Evită să întrerupi sau să te amesteci în discuții. Găsește momentul potrivit să intri în discuție.
  • Nu bea. Chiar dacă potențialii clienți îți vor oferi de băut, evită să bei.
  • Stai până la final. Cu cât vom petrece mai mult timp cu atât vom ocazia să cunoaștem mai multă lume.


Nu în ultimul rând este important să ne distrăm și să ne simțim bine. Oamenilor le place să aibă în jur persoane binedispuse alături de care să se simtă minunat. Acesta poate să fie începutul unei relații de afaceri de lungă durată. 

Vă doresc zile cu spor în activitate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu