joi, 2 iulie 2015

Vânzarea la târguri și expoziții

Bine v-am găsit!

Astăzi ne vom îndrepta atenția spre un nou capitol din cartea Biblia vânzărilor scrisă de Jeffrey Gitomer.

Mă întreb ce părere aveți despre târgurile de produse sau expozițiile cu vânzare? Presupun că măcar de câteva ori ați participat fie în calitate de vizitator fie în calitate de participant. În oricare din cele două situații, este o situație excelentă de a cunoaște noi oameni care activează în domeniul dumneavoastră.

În momentul în care avem ocazia de a participa la un astfel de târg este bine să ne gândim că avem o ocazie de a ne face compania cunoscută în fața altor persoane iar în mintea acestora vom rămâne în funcție de atitudinea noastră. Ține numai de noi dacă persoanele își vor aminti de compania noastră și o vor asocia cu o față plictisită și dornică de a trece timpul cât mai repede sau invers, își vor aminte un zâmbet, bună dispoziție.

Jefrrey Gitomer ne oferă câtva sfaturi în ceea ce privește comportamentul nostru la astfel de târguri de produse astfel încât să avem succes și timpul și banii investiți în această activitate să fie cu folos. Vă îndemn să le citiți și mai apoi să le puneți în practică cu următoarea ocazie.

  • În cadrul unei expoziții puteți face atâtea prezentări câți oameni vizitează expoziția. Să zicem că pe toată durata târgului participă 7000 de vizitatori. Vă dați seama câți posibili clienți puteți întâlni?
  • Având în vedere că ne vom întâlni cu așa de mulți posibili clienți este important să fim foarte bine pregătiți. Prezentarea noastră, un discurs al vânzării, informații despre produse, pliante, broșuri, discurs personal, toate sunt necesare pentru a avea succes. Broșurile, prezentarea noastră, lucrurile pe care le spunem trebuie să fie memorabile. Merită să investim timp în pregătirea acestora.
  • Planul de acțiune trebuie gândit înainte de a participa la târg. Dacă ne vom stabili obiectivele din timp, ne vom concentra pe aceastea și nu vom lăsa alte lucruri să ne distragă atenția.
  • Pentru a evita aglomerația primei zile, când toți organizatorii sunt agitați să își monteze standurile, este bine să mergem cu o zi înainte, să ne familiarizăm cu locul.
  • Foarte important este să ne  împrietenim cu ceilalți participanți la târg. Momentul organizării și instalării standurilor este un bun prilej de a intra în vorbă cu diverse persoane și a ne face noi contacte.
  • Este bine să avem obiective specifice. Să stabilim un număr, de exemplu 10 clienți, cu care să intrăm în contact.
  • Pe timpul desfășurării târgului este bine să fim primii care vin și ultimii care pleacă. Putem câștiga astfel noi contacte mult mai ușor.
  • Ideal este să participați la un astfel de târg în echipă, poate cel puțin 3 persoane. Astfel, responsabilitățile se împart și fiecare membru al echipei se poate concentra pe un obiectiv specific.
  • Prejudecățile nu au ce căuta la un astfel de eveniment. Trebuie să îi tratăm pe toți în mod egal. Până la urmă nu avem de unde ști că un mare director, ce poate fi un client important a ales să arunce o privire la eveniment după ce a fost in parc, la alergat.
  • Atitudinea noastră contează foarte mult. Este important să zâmbim, să fim amabili și deschiși, atunci când facem cunoștință cu cineva să dăm mâna cu fermitate. Acest prim gest al strângerii de mână poate să pună de la început o etichetă asupra noastră.
  • Există o probabilitate mare să întâlnim foarte multe persoane în cadrul unui astfel de eveniment. Pentru ca toate aceste întâlniri să aibă sens, este bine să ne notăm pe spatele cărții de vizită sau poate într-o agendă, câteva informații despre persoana respectivă. Ne vor fi de folos peste o săptămână când vom dori să contactăm persoana respectivă pentru a stabili o întâlnire. Notăm câteva lucruri interesante, de efect din discuție și avem un punct de pornire.
  • Unii oameni au impresia că participarea la un astfel de târg este un fel de scurt concediu. Nu mai suntem la birou, nu ne mai gândim la activitate, așteptăm să treacă timpul. În cazul acesta banii și timpul investiți sunt irosiți. Este bine să evităm să stam la discuții și cafele cu colegii noștri. Avem obiective asupra cărora este mai eficient să ne îndreptăm atenția.
  • Este bine să discutăm cu posibilii clienți. Să adresăm întrebări, să înțelegem contexte, să vedem cum putem fi de folos. Să oferim soluții problemelor cu care se confruntă posibilii clienți.
  • Este important să stabilim câteva acțiuni viitoare în urma participării la o expoziție. Să avem o sedință cu echipa noastră în care să discutăm rezultatelele și lucrurile care pot fi îmbunătățite.
  • Nu în ultimul rând este important să ne simțim bine. Să fim relaxați și să ne pretrecem timpul într-un mod plăcut.


Vă invit ca la următoarea participare la un astfel de târg să priviți evenimentele prin alte lentile și să experimentați schimbările ce apar în urma implicării noastre depline.


Pentru aceia dintre dumneavoastră care în momentul de față sunt în căutarea unei noi oportunități profesionale, mai jos puteți regăsi o scurtă descriere a celor mai recente posturi pe care noi le avem disponibile. Poate pentru dumneavoastră sau pentru unul din prietenii dumneavoastră, unul dintre anunțurile de mai jos reprezintă un prim pas spre o schimbare profesională.


În domeniul ingineriei:

Pentru o fabrică din Sibiu ce se va deschide în curând, pentru departamentul de Dezvoltare, suntem în căutarea unui Dezvoltator Hardware și a unui Inginer Proiectant

Pentru o fabrică din Sibiu ce produce cabine folosite in constructia autovehiculelor si a utilajelor suntem în căutare de Ingineri proiectanți

Pentru o companie din domeniul automotive din Baia Mare, suntem în căutarea unui Director Tehnic, care să se alature echipei.



În domeniul vânzărilor:


Pentru orașul Cluj, suntem în căutarea unui Reprezentant de vânzări, o persoană pasionată de acest domeniu care interacționează ușor cu cei din jur și are experiență în vânzarea de servicii.

Dacă sunteți din Sibiu și sunteți o persoană activă și reușiți să legați relații de lungă durată cu clienții dumneavoastră, am fi bucuroși să discutăm mai multe detalii despre un post de Reprezentant de Vânzări pentru Job Connect. Suntem în căutarea unei persoane care să facă serviciul nostru de recrutare mai cunoscut.

Sunteți vorbitor de limbă germană și sunteți obișnuit să o folosiți în contactul telefonic cu potențiali clienți? Căutăm o persoană care să facă Telesales în limba germană și să ne ajute să facem mai vizibil serviciul nostru de recrutare în rândul angajatorilor din Germania.

Alte posturi interesante în domeniul vânzărilor sunt disponibile în mai multe zone din țară (Zonele de Sud, Centru, Nord, Nord-Est). Suntem în căutare de Reprezentanți de vânzări în domeniul electric

Alte domenii:

Pentru o companie cu experienta in domeniul investițiilor si dezvoltării imobiliare suntem în cătarea unui Personal Assistant
Pentru o companie cu experienta in domeniul investițiilor si dezvoltării imobiliare suntem în cătarea unui Responsabil Marketing
Pentru o companie de vânzare de produse online, cu sediul în Germania, suntem în căutare de Specialisti SAP si Dezvoltatori SAP.

Dacă aveți experiență în activitatea de motostivuitorist, aveți cunoștințe de operare calculator și doriți să faceți parte dintr-o echipă în cadrul unei fabrici din Sibiu ce activeaza în domeniul automotive, atunci vă invit să citiți mai multe informații despre postul de Stivuitorist

Pentru activitate de dactilografiat - transcriere texte după dictare, dorim să intrăm în contact cu buni cunoscători ai limbii germane. 
Domeniul Financiar:
Dacă sunteți o persoană pasionată de cifre și aveți experiență în domeniul financiar și controlling în cadrul unei fabrici, atunci vă invit să lecturați informațiile despre postul de Referent Financiar și Controlling
Pentru o companie cu experienta in domeniul investițiilor si dezvoltării imobiliare suntem în cătarea unui Director Financiar.


Până atunci, vă doresc numai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu