Te
salut, stimate cititor!
Am
revenit cu un nou articol pe tema despre care am scris în ultimele
săptămâni: negocierea.
Autorii
ne întâmpină cu o întrebare: ”Ce vor oamenii?” Într-o
negociere?
Răspunsul
este unul pe care îl putem da de obicei sau în foarte multe cazuri
în care se pune această întrebare: Oamenii vor să câștige.
Oamenii vor să ”iasă bine”. Să consume cât mai puțini
bani, să rămână cu cât mai mulți bani și să plece acasă cu
ce e mai bun.
![]() |
Sursa foto: Aici |
Nu
ne abatem de la regulă, cu atât mai puțin în cazul negocierilor.
Dar,
conform și principiilor enunțate și descrise până acum, trebuie
să ne amintim mereu că cele mai productive negocieri vizează un
singur lucru: nu ce câștig am eu, ca vânzător sau client, ci:
”Cum putem ajunge la cel mai bun rezultat pentru toată
lumea?” (toată
lumea implicată în negociere: clientul și firma pe care o
reprezint ca vânzător).
Procesul
și momentul negocierii este unul în plus în care trebuie să ne
folosim aptitudinile de relaționare interumană, așa cum putem și
știm mai bine, dacă ne dorim câștig autentic.
Să
ni le amintim:
- folosirea unui ton amabil în timpul discuției;
- ascultarea activă, cu atenție;
- conservarea imaginii bune a interlocutorului – să evităm situații sau momente în care aceasta ar putea fi știrbită sau pierdută;
- privirea lucrurilor din perspectiva interlocutorului - empatia;
- evitarea discuțiilor în contradictoriu;
- adresarea de întrebări – pentru a înțelege și a exprima interesul – care trebuie să fie real;
- manifestarea unui interes sincer față de celelalte persoane;
- respectarea părerii celuilalt: Nu spune niciodată că nu are dreptate.
Este
recomandată crearea și păstrarea relației amiabile, crearea
mediului potrivit pentru a câștiga încrederea partenerului de
discuții. Dacă negocierea are loc într-o atmosferă de încredere
și respect, cele mai multe șanse de reușită le are un final în
care toată lumea a câștigat.
Câteva
”sfaturi cu privire la negociere” ne pot ajuta data viitoare când
ne aflăm într-o astfel de situație:
- Manifestă entuziasm!
- Apelează la aptitudinile tale în domeniul relațiilor umane (vezi mai sus), tocmai am scris despre ele.
- Apelează la rațiune, nu la sentimente.
- Fii atent/ă la limbajul trupului.
- Convinge, nu manipula.
- Păstrează-ți integritatea.
Dacă
recitesc aceste îndemnuri, îmi dau seama că nu doar o situație de
negociere poate beneficia de aceste comportamente/ atitudini, ci
multe alte situații.
Te
încurajez să apelezi la ele, să le folosești și să te bucuri de
rezultatele obținute!
Un
sfârșit de săptămână minunat și investit cu preț.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu