miercuri, 26 noiembrie 2014

Despre încredere în relația cu partenerii noștri de afaceri.

Bine v-am găsit!

Încrederea...o caracteristică importantă pe care o regăsim la baza oricărei relații umane și de afaceri. Un aspect important pe care se clădește mai apoi întreaga relație dintre noi și ceilalți. Atât în viața personală cât și în mediul de afaceri, fiecăruia dintre noi ne place să fim considerați oameni de încredere pe care ceilalți se pot baza și de asemenea, preferăm să colaborăm cu oameni care inspiră încredere.
Când dorim să investim bani într-un anumit lucru, să achiziționăm un produs sau un serviciu, fiecare dintre noi se gândește dacă poate avea încredere în brandul și compania aleasă. Iar persoana cu care venim în contact și care trebuie să ne câștige încrederea este agentul de vânzări.
Acesta este subiectul pe care Jeffrey Gitomer îl propune în capitolul pe care vă invit să îl descoperim împreună. Fie că lucrăm în vânzări, în recrutare sau în orice alt domeniu este esențial să inspirăm încredere oamenilor cu care interacționăm.
Există patru elemente de bază în ceea ce privește construirea încrederii: entuziasmul, punctualitatea, profesionalismul și amabilitatea. Despre acestea am vorbit și în articolele anterioare și consider că sunt elemente de bază în orice activitate pe care o avem. În plus, autorul cărții “Biblia vânzărilor” ne oferă și alte tehnici pe care le putem utiliza în interacțiunea cu potențialii clienți, candidați sau parteneri de afaceri. Așadar, pentru a câștiga încrederea persoanelor cu care interacționăm este bine:

  • Să fim bine pregătiți, stăpâni pe situație. Este important să cunoaștem în detaliu produsul sau serviciul pe care îl oferim și să încercăm să avem un răspuns pentru fiecare întrebare adresată.
  • Să implicăm cât mai devreme persoanele cu care interacționăm, potențialii clienți în prezentarea noastră. Cum putem face acest lucru? Putem să îi rugăm să țină mostrele, să ne ajute la montarea produsului, să îi facem să se simtă parte din echipa noastră.
  • Să prezentăm dovezi, materiale scrise despre compania noastră. Dacă avem articole scrise în diverse reviste despre compania noastră sau despre produsele pe care le oferim, este bine să le aducem la vizita pe care o facem clientului. Acestea vor conferi o mai mare credibilitate în fața potențialului client.
  • Să explicăm cum am ajutat și alte persoane. Putem explica persoanei din fața noastră cum le-am putut fi de folos și altor persoane. Astfel, potențialul client se va putea asocia ușor cu situația altora asemenea lui.
  • Să ne folosim de recomandări. Se poate să fi colaborat înainte cu o companie despre care știm că este apreciată de potențialul client. Putem să îndrumăm persoana cu care interacționăm să ia legătura cu persoana de contact a companiei respective pentru a vedea cum le-am fost de folos acestora.
  • Să menționăm nume de companii mai mari sau competitori ai potențialului client. Fără să ne lăudăm, într-un mod politicos putem aduce în discuție nume de companii foarte cunoscute cu care am colaborat și care au fost mulțumite de produsele sau serviciile noastre.
  • Să avem la îndemână o listă cu clienții mulțumiți de serviciile noastre. Este important de asemenea, să evidențiem companiile cu care avem o relație de afaceri de lungă durată. Atenție însă! Este bine să evităm să exagerăm cu aceste exemple. Aceastea trebuie să facă parte din prezentarea noastră într-un mod cât mai natural.
  • Să punem accent pe serviciile oferite după vânzare. Pe cât este de important produsul în sine, pe atât este de important suportul pe care noi îl vom oferi clienților noștri după încheierea vânzării. Este bine să asigurăm persoana cu care discutăm de tot suportul necesar privind livrarea, training, metenanță, service.
  • Să punem accent pe relațiile pe termen lung. Să asigurăm potențialul client că vom ține legătura pe termen lung. Putem să îi oferim datele noastre de contact și să-l asigurăm că îl vom ajuta și pe viitor.
  • Să vindem în interesul clientului, nu pentru comisioanele noastre. Atunci când ne concentrăm exclusiv pe vânzare și ignorăm dorințele și nevoile potențialului client, putem foarte ușor pierde încrederea și interesul persoanei cu care discutăm. Pentru a ne asigura că vindem în interesul clientului este important să punem întrebările potrivite. Vă invit să citiți aici despre acest aspect al procesului de vânzare.


Am descoperit împreună câteva tehnici care ne pot fi de folos în discuțiile cu partenerii noștri de afaceri. Vă invit să le puneți în practică și să observați îmbunătățirile în relația voastră ce ceilalți.

Sunt convinsă că mulți dintre dumneavoastră deja aplică principii precum, entuziasm, punctualitate, profesionalism, amabilitate în activitatea pe care o desfășoară. Se poate ca unii dintre dumneavoastră să își dorească să aplice aceste principii în noi oportunități profesionale. Vă invit să vizualizați pe site-ul nostru posturile pe care le avem disponibile în acest moment http://www.jobconnect.ro/.

Mai jos puteti regăsi și o listă a celor mai actuale posturi:


Reprezentant de vânzări pentru Cluj
Reprezentant de vânzări directe pe zona de nord - est a țării;
Administrator de rețea în Cehia;
Agent telesales pentru Job Connect (Sibiu);
Reprezentant de vânzări servicii pentru Job Connect (Sibiu).



Până data viitoare vă doresc numai gânduri bune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu