joi, 18 iunie 2015

Organizarea unei ședințe de succes

Bine v-am găsit!

Sunt sigură că fiecare din noi, am participat în viața noastră profesională, în cadrul companiei în care am lucrat sau lucrăm, la diverse ședințe. Fiecare companie și fiecare manager are propriul stil de a organiza astfel de ședințe. Cred că lucrul comun tuturor este acela de a atinge un obiectiv, de a îmbunătăți activitatea, de a pune împreună mai multe minți care să găsească soluții la diverse probleme. Cel puțin așa ar trebui să se întâmple, aceasta ar fi o situație ideală.

În realitate, de multe ori ședințele eșuează să aibă scopul lor inițial și se transformă în câteva ore sau minute obligatorii la care toată lumea trebuie să participe deși niciun angajat nu își dorește acest lucru. Ba mai mult, se gândesc că în timpul acela ar putea lucra la activități cu adevărat productive.

Există multiple motive pentru care angajații nu sunt activi și angajați într-o ședința. Fie există o singură persoană care acaparează toată ședința și discută despre un singur aspect, fie discuția se rezumă la două persoane care se contrazic pe tot timpul ședinței, fie informațiile din cadrul ședinței nu sunt considerate de participanți importante. În câteva cuvinte am putea spune ca ședința este considerată de participanți plicitisitoare, inutilă. Iar dacă aceasta este percepția participanților atunci avem două variante: să nu mai organizăm ședințe pentru că acestea nu au niciun beneficiu sau să încercăm să schimbăm câteva aspecte astfel încât să ne atingem obiectivele și ședințele să fie de folos companiei.

"Dacă vrei să-ți evaluezi propria ședință săptămânală de vânzări, pune-ți aceasta întrebare: <<Dacă ședința n-ar fi obligatorie, aș participa?>>" (Gitomer, 2006, p.279)

Cum putem transforma o ședință plictisitoare într-o întâlnire folositoare și dorită de angajați? Jeffrey Gitomer ne oferă câteva sfaturi utile de care este bine să ținem cont atunci când organizăm o ședință:
  • Să alegem câteva probleme administrative, nu foarte multe. Discuția despre acestea este bine să nu depășească 10 minute.
  • Accentul nu trebuie pus pe lucruri plictisitoare cum ar fi completarea diverselor formulare, dispute personale, sau discuții lungi despre lucrurile care nu au mers bine.
  • Este bine să ne gândim la cateva soluții pentru problemele pe care le aducem în discuție. Așa trebuie să procedeze fiecare participant la ședință, pentru problemele pe care le aduce în discuție să se gândească la câteva soluții.
  • Este bine ca atmosfera să fie destinsă. Ne putem folosi de umor, putem spune povești de succes care să inspire, să motiveze, să aducă un exemplu pozitiv.
  • Este bine ca ședința să conțină și informații utile pentru activitatea desfășurată. O variantă ar fi ca fiecare participant să pregătească o prezentare pe săptămână care să fie discutată cu ceilalți membri.
  • Este util să ne gândim la activități care ajută angajații să aibă succes. De exemplu, în cazul agenților de vânzări, este bine să ne gândim cum putem să îi ajutăm să își crescă vânzările. Este bine să discutăm fapte concrete, obstacole și să oferim soluții, modalități noi de abordare a problemelor.
  • Este minunat dacă din când în când putem invita la o astfel de ședință un client de-al companiei care să povestească cum a înțeles experiența lui alături de compania noastră. Este o doză bună de realitate.
  • Este bine să ținem ședințele dimineața, când fiecare dintre noi avem un nivel de energie mai ridicat. Dacă este bine structurată, ședința ne poate motiva pentru tot restul zilei. Cafeaua de dimineață poate fi băută în timpul ședinței.
  • Punctualitatea este importantă. Este bine ca angajații să își poată planifica activitatea din cursul zilei ținând cont de ora și durata ședinței. Este util să stabilim din timp ora și durata și să le respectăm.
  • Să punem accent pe aspectele pozitive. Este important să suținem reușitele în public și aspectele mai puțin bune să le discutăm în particular.


Fie că suntem noi cei care organizăm ședința, fie că suntem participanți este important să utilizăm acel timp în beneficiul nostru, să ne fie de folos în activitatea noastră. Vă îndemn să fiți prezenți și activi în cadrul ședințelor și să le transformați într-un aspect pozitiv în gândul angajaților sau colegilor voștri.


Pentru aceia dintre dumneavoastră care în momentul de față sunt în căutarea unei noi oportunități profesionale, mai jos puteți regăsi o scurtă descriere a celor mai recente posturi pe care noi le avem disponibile. Poate pentru dumneavoastră sau pentru unul din prietenii dumneavoastră, unul dintre anunțurile de mai jos reprezintă un prim pas spre o schimbare profesională.


În domeniul ingineriei:

Pentru o fabrică din Sibiu ce se va deschide în curând, pentru departamentul de Dezvoltare, suntem în căutarea unui Dezvoltator Hardware și a unui Inginer Proiectant

Pentru o fabrică din Sibiu ce produce cabine folosite in constructia autovehiculelor si a utilajelor suntem în căutare de Ingineri proiectanți

Pentru o companie din domeniul automotive din Baia Mare, suntem în căutarea unui Director Tehnic, care să se alature echipei.



În domeniul vânzărilor:


Pentru orașul Cluj, suntem în căutarea unui Reprezentant de vânzări, o persoană pasionată de acest domeniu care interacționează ușor cu cei din jur și are experiență în vânzarea de servicii.

Dacă sunteți din Sibiu și sunteți o persoană activă și reușiți să legați relații de lungă durată cu clienții dumneavoastră, am fi bucuroși să discutăm mai multe detalii despre un post de Reprezentant de Vânzări pentru Job Connect. Suntem în căutarea unei persoane care să facă serviciul nostru de recrutare mai cunoscut.

Sunteți vorbitor de limbă germană și sunteți obișnuit să o folosiți în contactul telefonic cu potențiali clienți? Căutăm o persoană care să facă Telesales în limba germană și să ne ajute să facem mai vizibil serviciul nostru de recrutare în rândul angajatorilor din Germania.

Alte posturi interesante în domeniul vânzărilor sunt disponibile în mai multe zone din țară (Zonele de Sud, Centru, Nord, Nord-Est). Suntem în căutare de Reprezentanți de vânzări în domeniul electric

Alte domenii:

Pentru o companie cu experienta in domeniul investițiilor si dezvoltării imobiliare suntem în cătarea unui Personal Assistant
Pentru o companie cu experienta in domeniul investițiilor si dezvoltării imobiliare suntem în cătarea unui Responsabil Marketing
Pentru o companie de vânzare de produse online, cu sediul în Germania, suntem în căutare de Specialisti SAP si Dezvoltatori SAP.

Dacă aveți experiență în activitatea de motostivuitorist, aveți cunoștințe de operare calculator și doriți să faceți parte dintr-o echipă în cadrul unei fabrici din Sibiu ce activeaza în domeniul automotive, atunci vă invit să citiți mai multe informații despre postul de Stivuitorist

Pentru activitate de dactilografiat - transcriere texte după dictare, dorim să intrăm în contact cu buni cunoscători ai limbii germane. 
Domeniul Financiar:
Dacă sunteți o persoană pasionată de cifre și aveți experiență în domeniul financiar și controlling în cadrul unei fabrici, atunci vă invit să lecturați informațiile despre postul de Referent Financiar și Controlling
Pentru o companie cu experienta in domeniul investițiilor si dezvoltării imobiliare suntem în cătarea unui Director Financiar.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu