marți, 4 iunie 2013

Trei greseli savarsite des


A gresi e omeneste.” sau “Cine nu munceste, nu greseste” sunt doar oua vorbe din popor pe care le utilizam frecvent in momentul in care dorim sa gasim o scuza pentru greseala pe care tocmai am savarsit-o.
John Maxwell a realizat un “top” cu primele 3 cele mai frecvente greseli pe care le realizam atunci cand dorim sa avem succes.
Acestea sunt:
1. Sa crezi ca greselile pot fi, de fiecare data, evitate.
Cum spuneam la inceput, “Cine nu munceste, nu greseste”, faptul ca gresim reprezinta un indicator al faptului ca muncim, ca depunem un efort pentru indeplinirea scopurilor noastre. Nimeni nu s-a nascut invatat, iar de cele mai multe ori greselile sunt cele care ne invata mai multe decat ne poate invata lipsa acestor experiente.
M-am amuzat saptamana trecuta impreuna cu instructorul meu de conducere, care imi spunea ca, viitorii conducatori pe care ii mediteaza, in momentul in care gresesc si sunt picati la proba de traseu, isi amintesc exact momentul, locul si greseala pentru care au fost picati, iar asta ii ajuta sa nu mai repete aceeasi greseala din nou.
Aceasta constatare este, cred, universal valabila. Imi amintesc cand am luat o nota de 9 la o lucrare, fiindca am scris cuvantul “dintr-o” legat (dintro). De atunci, niciodata nu am mai gresit scrierea acestui cuvant. Am invatat din propria greseala.
Unele persoane evita sa comita greseli deoarece le considera un indicator al esecului si al slabiciunii. Totusi, mai degraba eu cred ca ar trebui sa ne punem un semn de intrebare in momentul in care nu gresim nimic. Cu siguranta ca in acest caz, nu au fost acoperite toate posibilitatile.
Teama de respingere si de greseli ii determina pe oameni sa faca cea mai mare greseala dintre toate – anume sa nu faca nimic.”

2. Sa crezi ca succesul li se cuvine numai celor mai inteligenti si mai talentati.
Thomas Jefferson declara “Eu sunt foarte increzator in noroc si am observat ca, cu cat muncesc mai mult, cu atat am mai mult parte de acesta”.
Aceasta idee este sustinuta si de Maxwell. El crede ca “oamenii se bucura de succes nu datorita inteligentei, ci datorita perseverentei si dorintei lor”. Oamenii de succes sunt acele persoane care lupta pentru ca visurile lor sa devina realitate, cred in ele si in realizarea lor. Este exact ideea despre care am discutat saptamana trecuta. Trebuie sa privim lucrurile ca fiind realizabile. Toate obstacolele vor fi depasite prin vointa si perseverenta.
Norocul este o alta denumire pentru tenacitatea vointei”
(Ralph Waldo Emerson)

3. Sa refuzi schimbarea, chit ca-i necesara.
Am gasit foarte multe imagini care ilustreaza indemnul de a parasi zona de comfort. Mi-a placut extraordinar de tare imaginea de mai jos si cred ca este foarte sugestiva pentru cea de-a treia cea mai frecventa greseala.



We cannot become what we want to be by remaining what we are”
Max DePree

Schimbarea nu trebuie sa fie un scop in sine, insa evolutia este posibila numai prin intermediul schimbarii. Cu siguranta ca este mai simplu si mai usor sa ramanem ancorati intr-o rutina care ne tine in zona de comfort si da, unii aleg sa isi traiasca astfel viata. Daca vrem sa facem ceva diferit, trebuie sa avem energie. “Schimbul de idei, planificarea, reorganizarea prioritatilor si stabilirea de scopuri noi sunt activitati care cer timp si efort.” (J. Maxwell)
Este necesar sa avem o minte deschisa si sa acceptam schimbarea, intrucat evolutia este posibila numai prin schimbare.

Va doresc multa energie si schimbari pozitive in vietile dumneavoastra!


Ioana Hodos

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu