vineri, 19 iulie 2013

Succes, te-am cunoscut!

Cu bucurie constat ca am ajuns la finalul cartii Secretele succesului, apartinand autorului Dale Carnegie.
Bucurie pentru ca am implinit o sarcina, un obiectiv pe termen lung. Am inceput sa scriu pe baza acestei carti in data de 30 noiembrie a anului 2012 si, nu stiu cum, pe vremea aceea credeam ca obiectivul se intinde pe durata a 3 luni. 3 luni care s-au transformat in 8. Tot asa cum cele "5 minute si sunt gata" ale femeii se transforma in 50 de minute. Deh, tot femeie sunt si eu :)
Bucurie mai este si pentru ca acum pot reveni asupra cartii si pot oferi noi valente textului si noi aplicatii in viata de zi cu zi.

Am citit si ultimul capitol, o prezentare biografica a lui Lowell Thomas despre Dale Carnegie.
In afara de descrierea scurta a drumului catre celebritatea la care a ajuns Dale Carnegie, mi-a atras atentia un alt subiect, despre care Carnegie a scris o alta carte: Public Speaking and Influencing Men in Business.

Ideea principala a reusitei si succesului lui Carnegie este educarea adultilor, in domenii care nu se invata la scoala. Desi in Antichitate stim ca existau oratori care instruiau alti oratori, existau cursuri si scoli de oratorie si poate ca mai exista si acum, insa tintite spre anumite categorii profesionale.

Ce spune Carnegie despre vorbitul in public?

Oamenii pot vorbi atunci cand se enerveaza; aproape orice persoana poate vorbi acceptabil in public daca are incredere de sine si o idee care ii fierbe in minte si care se cere exprimata.

Si perspectiva lui cu privire la increderea in sine m-a pus pe ganduri:

Modalitatea de a dezvolta incredere in sine este sa faci lucrul pe care te temi sa-l faci si sa acumulezi un numar de experiente de succes.

Acum, intrebarea pentru mine si pentru tine este: Care sunt lucrurile de care ma tem? Ma gandesc ca este mai de folos si mai usor de contorizat sa realizam de ce anume ne temem decat sa ne cantarim increderea in sine.

O sa ma gandesc la lucrurile de care ma tem si o sa le scriu pe o hartie, alaturi de solutii prin care sa nu ma mai tem de ele.

Si imi vine in minte definitia curajului:

Curajul nu inseamna sa nu iti fie teama, ci sa indraznesti sa faci lucrurile de care ti-e teama.

Ma bucur ca gandul meu este in armonie cu solutia lui Carnegie pentru o incredere in sine si pentru o functionare eficienta:

Depaseste temerile si dezvolta-ti curajul.

Multumesc pentru ca ai fost alaturi de mine pe parcursul lecturarii si interpretarii Secretelor succesului.
Sper ca timpul si resursele investite in scrierea/ citirea/ aplicarea principiilor din aceasta carte sa ne fie de folos si sa nu uitam ca mereu ne putem intoarce la ele, atunci cand credem ca ne-am indepartat.

Sa ne recitim cu bine!
Sursa foto: Aici 



2 comentarii:

  1. Un articol minunat, Eliza! A fost o placere sa citesc minunatele tale articole inspirate din Dale Carnegie si astept cu nerabdare urmatoarea carte!

    Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, Ioana!

    Si eu de abia o astept pe urmatoarea. Cred ca va fi diferita de aceasta si va insemna o noua provocare, noi limite de depasit. Noi succese! Noi = succese ;)

    RăspundețiȘtergere