Salutare, drag prieten!
Iti spuneam in prima postare
din seria “Intrebarile sunt de fapt raspunsuri”, ca
am impresia ca fiecare interactiune dintre doi oameni este, de fapt,
un proces complex de vanzare-cumparare. Chiar daca interlocutorii
sunt doi prieteni care s-au intalnit la o cafea, la un moment dat se
va ajunge in punctul in care fiecare va incerca sa isi convinga
interlocutorul de validitatea propriilor opinii.
Astazi,
Allan Pease ne dezvaluie cateva din secretele sustinerii unei
prezentari convingatoare. Vei vedea, cele mai multe dintre acestea se
refera la limbajul nonverbal, care este, in ultima vreme, din ce in
ce mai intens studiat de catre cercetatori. Asta pentru ca, limbajul
nonverbal este cel care ne da, de cele mai multe ori, de gol
discrepanta dintre ceea ce gandim si ceea ce spunem.
Datorita
lui Allan Pease si altor cercetatori, am aflat cateva mici “trucuri”
pentru a convinge interlocutorul sa ne asculte si sa ne aprobe ideile
in cadrul unei prezentari.
Prima
strategie se refera la “Construirea de punti” intre
tine si interlocutorul tau. Aceasta strategie este foarte utila in
momentul in care intalnesti o persoana noua, care nu este
extraordinar de deschisa la conversatie si pe care o poti foarte bine
antrena prin realizarea acestor punti pentru a putea ajunge la
gandurile sale. Uneori, adresarea de intrebari deschise nu este
suficienta pentru a face o persoana sa se deschida si atunci, vei
cere informatii suplimentare, folosind expresii precum: “adica...?;
de exemplu...?; asta inseamna ca...?;”
Tehnica
aprobarii cu capul este cea de-a doua strategie pe care o poti
utiliza pentru a incuraja persoana cu care discuti sa continue, sa se
deschida in fata ta si aprobandu-l binevoitor poti crea un mediu
securizant intre tine si interlocutorul tau.
Micile
incurajari, prin cuvinte precum “aha...; inteleg...; mai
spune-mi...;” sunt elemente pe
care le poti utiliza pentru a mentine activa prezentarea si a
incuraja cealalta persoana sa vorbeasca.
Mentinerea
contactului vizual este o reala provocare in cadrul unei discutii! O
strategie la care poti apela pentru a mentine contactul vizual cu
partenerul tau de conversatie este utilizarea unui creion, pe care il
poti folosi pe post de pointer, iar cand explici, varful creionului
ar trebui sa se afle in dreptul ochilor tai, la jumatatea distantei
dintre tine si persoana cu care vorbesti.
Stiai
ca, intre doi oameni care sunt apropiati ca si distanta se poate crea
o asemenea legatura, incat cei doi ajung sa copieze ulnul altuia
gesturile si comportamentul?
Aceasta
tehnica se numeste “tehnica oglindirii” si apare involuntar si
chiar inconstient. Bineinteles, cei care cunosc si stapanesc aceasta
tehnica, o pot utiliza in beneficiul lor!
Si
ultima, dar nu cea din urma strategie, este cea a pasirii in acelasi
ritm cu interlocutorul tau: intonatia, inflexiunea vocii si ritmul de
vorbire se sincronizeaza in timpul conversatiei pentru a stabili o
“atitudine mutuala si a construi o legatura pozitiva”.
Un ritm foarte accelerat, ofera
interlocutorului tau sentimentul de graba, de instabilitate si chiar
stres.
Te
provoc sa utilizezi aceste tehnici prezentate aici si sa imi spui
intr-un comentariu mai jos daca ele chiar functioneaza si la tine!
Pe
curand!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu