vineri, 4 iulie 2014

Prima întrevedere cu un client: DO's şi DONT'S

Bine te-am găsit şi astăzi.

Am emoţii. Sunt în momentul pentru care mă pregătesc de ceva vreme: am reuşit să obţin o întrevedere cu posibilul client, despre care m-am documentat, la care m-am gândit mult şi pe care vreau să îl impresionez. Vreau să încheiem un contract.

Dar nu mă duc oricum, m-am pregătit şi pentru această întrevedere, nu e foarte lungă, trebuie să profit la maxim de timpul pe care mi l-a acordat.

Mi-au fost de ajutor tot domnul profesor Dale Carnegie şi asociaţii săi.

Am învăţat un lucru de-a lungul timpului şi pe timpul lecturării manualului „Tehnici de a vinde”: dacă procedezi în acelaşi fel ca majoritatea, s-ar putea să te îndrepţi în direcţia greşită.

Se pare că majoritatea agenţilor de vânzări folosesc timpul scurt al primei întrevederi pentru a vorbi despre companie şi ce are aceasta de oferit. Vor să se asigure că posibilul client primeşte informaţia, poate nu vor mai avea a doua şansă pentru a i-o oferi.

Ei, se pare că tocmai acest lucru le cam reduce şansele celei de-a doua întrevederi.

Cum voi face eu pentru a creşte şansele unei a doua întâlniri?

Voi stabili o relaţie amiabilă, îl voi face să mă simpatizeze, voi oferi încredere.

Dale Carnegie şi asociaţii definesc o relaţie amiabilă ca fiind „O relaţie bazată pe o combinaţie de aptitudini interpersonale, ştiinţă de a asculta, credibilitate şi profesionalism. Este un proces pe parcursul căruia se câştigă încrederea şi se stabileşte o legătură între clientul potenţial şi agentul de vânzări.” (Carnegie & Associates, 2012, p.98) Este terenul pentru apariţia încrederii şi pentru crearea unei atmosfere plăcute, relaxate.

Autorii cărţii cred cu tărie, în urma observaţiilor făcute de-a lungul experienţei, că în 90% din cazuri, finalitatea întâlnirii se stabileşte în primele două minute – timp în care potenţialul client încă este preocupat de alte lucruri.

O relaţie amiabilă trebuie începută imediat, din prima secundă.

Scriu mai jos câteva sfaturi pe care le dau autorii referitor la întrevederile pe care le obţinem:

  • Inspiră încredere. Poartă-te ca şi cum ai avea de transmis un mesaj foarte important.
  • Acordă atenţie imaginii tale.
  • Pregăteşte-te pentru a folosi tehnici de captare a atenţiei. Nu te baza pe inspiraţie.
  • Evită să spui: „S-a întâmplat să fiu prin apropiere”.
  • Când te întâlneşti cu mai multe persoane, adresează-te fiecăreia dintre acestea.
  • Fii original cu amabilităţile.
  • Când apelezi la umor, asigură-te că nu deranjezi şi că o faci pe socoteala ta.
  • Nu exagera vorbind despre pasiunile clienţilor.

Atât pentru astăzi. Revin săptămâna viitoare cu noi „tip”-uri.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu