vineri, 27 februarie 2015

Obiecții, obiecții - cum să le depășim

Bun găsit!

Astăzi continuăm incursiunea în pașii de urmat pentru a respinge obiecțiile celor cu care avem de încheiat o afacere sau cu care să ajungem la un acord.

Am prezentat primii doi pași săptămâna trecută și te invit să îi facem și pe următorii trei:

Pasul 3: Identificarea obiecțiilor ascunse

O astfel de obiecție poate fi sau nu conștientizată de client. Chiar dacă este conștientizată, ea nu va fi formulată de către client. De aceea este datoria noastră ca, prin întrebări, să aducem clarificările necesare.

Două întrebări sunt recomandate pentru a identifica obiecții ascunse:

  1. În afara preocupării dumneavoastră legate de...(obiecția enunțată), mai este ceva care vă face să ezitați? Dacă răspunsul este afirmativ, putem cerceta mai departe. Dacă răspunsul este negativ, putem pune a doua întrebare:
  2. Deci, dacă putem rezolva problema dumneavoastră referitoare la... (obiecția), ați fi pregătit să mergeți înainte?

În cazul 1., dacă clientul formulează o altă obiecție, ne întoarcem la începutul procesului, cu pasul 1, descris în articolul trecut.

O caracteristică a obiecțiilor este că nu sunt întotdeauna raționale. De aceea, ele trebuie recunoscute, clarificate și analizate în profunzime. Dacă ele rămân probleme nerezolvate, pot întârzia sau împiedica acceptarea angajamentului de către cealaltă parte.

Pasul 4: Respingerea fiecărei obiecții în parte

Fiecare obiecție trebuie tratată în câteva etape:

Prezintă situația invers.
Transformă obiecția chiar în motivul cumpărării:
Să ne gândim la cineva care ezită la un curs de autoapărare:
Obiecție: ”Știți, dacă stau să mă gândesc, nu prea am nevpie de un asemenea curs. Rareori merg singur în oraș.”
Răspuns: ”Tocmai acesta este motivul pentru care ae trebui să participați la curs. Ați spus că rareori mergeți în oraș singur, probabil pentru că nu vă simțiți în siguranță. După ce veți urma acest curs, veți deveni mai încrezător în forțele proprii și veți merge în oraș singur, fără să vă mai temeți.” (Carnegie & Ass., 2012, p. 294)

Dă explicații.
Folosește acele întrebări și și răspunsuri, informații care duc la rezultate optime în anumite situații.

Furnizează date suplimentare.
Acestea pot fi incluse în broșuri, fișse cu specificații tehnice, fotografii, site-ul oficial, orice ar putea oferi mai multe informații despre produsul sau serviciul pe care îl oferi.

Oferă dovezi.
Acele fapte care îți pot susține afirmațiile. Ar trebui să le ai la îndemână pentru oricare fază a procesului de vânzare.

Justifică valoarea produsului oferit.
Ce anume face ca produsul/ serviciul nostru să fie special? Ce-i putem oferi clientului astfel încât să îl determinăm să facă afaceri cu noi în locul concurenței?

Pasul 5: Evaluarea poziției clientului cu ajutorul unei întrebări de verificare

Această întrebare de verificare este asemănată de către autori cu încercarea prăjiturii cu o scobitoare, la sfârșitul coacerii, pentru a ne asigura că este gata.

Întrebarea de verificare ne ajută să aflăm care sunt pașii următori pe care îi vom face. Obținem un angajament sau mai răspundem la unele obiecții?

Clientul trebuie să se simtă confortabil și nu să simtă presiune din partea noastră în ceea ce privește angajamentul. De aceea trebuie să fim siguri că toate sunt ”coapte”.


Am trecut în revistă și pașii pentru respingerea obiecțiilor.
Cu aceste informații ne apropiem de finalul Manualului ”Tehnici de a vinde” de Dale Carnegie și te invit data viitoare să aflăm care este cel mai important ingredient – de la început până la sfârșit – în procesul unei vânzări de succes.

Până data viitoare, numai bine și tranzacții încheiate cu rezultate pozitive!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu