Bine
v-am găsit!
Astăzi
vom continua seria celor mai întâlnite obiecții, le vom detalia și
vom încerca să găsim modalități de a le depăși. Este benefic
atât pentru noi cât și pentru posibilul client, ca aceste obiecții
să fie prevenite sau depășite încă din timpul prezentării.
Acest lucru este realizabil dacă acordăm o mare atenție nevoilor
clientului, adresăm suficiente întrebări pentru a identifica
adevărata nevoie a acestuia și poate cel mai important, reușim să
stabilim o relație de încredere între noi și partenerul nostru de
afaceri.
Dacă
totuși, obiecțiile apar, este bine să fim pregătiți și să
venim cu argumente solide care să îl ajute pe posibilul client să
ia o decizie cât mai repede.
Sunt
mulțumit de furnizorul actual. Trebuie
să înțelegi că potențialul client spune de fapt că furnizorul
actual este cel mai bun pe care l-a găsit până acum.(Jeffrey
Gittomer, 2006, p.197). În general, când vine vorba despre gradul
de mulțumire față de actualul furnizor, oamenii iau în calcul
câteva aspecte precum: prețul, calitatea, relația cu furnizorul,
serviciile oferite. Există și situații când oamenii spun că sunt
mulțumiți de furnizorul actual doar pentru că nu au timpul sau
dispoziția necesară să identifice și alte opțiuni mai bune.
Important pentru noi în acest moment, este să identificăm care
sunt motivele pentru care clientul nostru este mulțumit de
furnizorul actual. Este important să discutăm cu persoana din fața
noastră, să adresăm întrebări. Primul pas este să aflăm cum a
început relația cu furnizorul actual. Apoi, putem să întrebăm
care sunt aspectele pozitive legate de furnizorul actual dar și ce
ar schimba daca ar avea ocazia. Odată ce primim deschidere din
partea potențialului client, putem încerca să îi prezentăm
câteva informații despre noi. Putem evidenția diferențe între
noi și actualul furnizor, informații comparative. Important este să
îl asigurăm pe client că ne dorim o relație de afaceri pe termen
lung. În cele din urmă, fie putem încerca să obținem o comandă
mai mică, de probă, fie putem să îi oferim, pe durată
determinată, un produs sau un serviciu, pentru a se convinge de cele
spuse de noi.
Am
nevoi de aprobare de la sediul central. De
multe ori, aceste cuvinte pot să semnifice faptul că nu am adresat
destule întrebări pentru a afla cine este de fapt, persoana de
decizie în companie, responsabilă cu achizițiile. De cele mai
multe ori, aceasta nu este o obiecție reală, este doar un pretext.
Însă, nu trebuie să ne lăsăm descurajați. În cazul acesta,
este bine să fim cât se poate de direcți și să întrebăm dacă
se poate lua legătura în acest moment cu sediul central pentru
aprobare. Cu siguranță, cei de acolo vor avea întrebări la care
suntem pregătiți să le răspundem. Dacă nu este posibil să luăm
legătura cu cei de la sediul central pe loc, este important să
întrebăm cât durează ca decizia să fie luată, dacă putem
discuta cu cineva de acolo, dacă putem trimite câteva informații.
Trebuie
să discut acest aspect cu.... Această
obiecție este foarte asemănătoare cu cea prezentată mai sus.
Aceasta nu ar trebui să apară dacă punem întrebările potrivite
înainte de prezentare. Sunteți sigur că nu mai sunt și alte
persoane implicate în luarea unor astfel de decizii? Întrebarea
aceasta ne poate fi de mare ajutor la timpul ei. Dacă am ajuns în
situația în care posibilul client ne spune că pentru luarea unei
decizii trebuie să discute și cu altcineva este foarte important să
reușim să obținem o întâlnire cu toate persoanele de decizie.
Înainte de acest lucru, trebuie să ne asigurăm că avem persoana
cu care tocmai am discutat de partea noastră. De aceea, ne va fi de
ajutor să bifăm încă odată toate aspectele prezentării legate
de preț, încrederea pe care o are în noi, disponibilitatea de a
cumpăra produsul etc. De asemenea, este foarte important să reușim
să stabilim o relație apropiata cu membrii echipei care va lua
decizia de cumpărare. Folosirea unor cuvinte precum “noi”,
“nouă/pe
noi,” echipă ne vor fi de mare ajutor în acest caz. Odată
stabilită o nouă întâlnire cu toate persoanele de decizie, vom
realiza încă odata prezentarea.
Sună-ma
din nou peste 6 luni. Amânarea
nu este niciodată un semn bun. Este un semn clar că nu am
identificat adevărata nevoie a clientului, nu am reușit să
stabilim o relație de încredere cu acesta, clientului nu i-a plăcut
produsul nostru sau preferă să cumpere de altundeva. În mod clar
acest răspuns nu trebuie să ne mulțumească. Este important să îl
întrebăm
pe posibilul client ce se va schimba în perioada aceasta de
așteptare, dacă este un motiv anume pentru care nu dorește să
cumpere acum și care este acesta. Este important să aflăm
adevăratul motiv pentru care clientul nu dorește să cumpere acum
și să facem tot posibilul să îl convingem de beneficiile
achiziționării în prezent (economiile făcute prin achiziționarea
produsului sau serviciului nostru, avantajele acestuia, eventualele
promoții de care poate beneficia în prezent).
Îmi
doresc ca aceste informații să va fie de folos în activitatea pe
care o desfășurați și să reușiți să stabiliți doar relații
bazate pe încredere cu partenerii dumneavoastră de afaceri!
Pentru aceia dintre dumneavoastră care în momentul de față sunt în căutarea unei noi oportunități profesionale, mai jos puteți regăsi o scurtă descriere a celor mai recente posturi pe care noi le avem disponibile. Poate pentru dumneavoastră sau pentru unul din prietenii dumneavoastră, unul dintre anunțurile de mai jos reprezintă un prim pas spre o schimbare profesională.
În domeniul ingineriei:
Pentru o fabrică din Sibiu ce se va deschide în curând, suntem în căutarea unui Inginer industrial, o persoană care să coordoneze Departamentul de Inginerie.
Tot în cadrul acestei fabrici, pentru departamentul de Dezvoltare, suntem în căutarea unui Dezvoltator Hardware și a unui Inginer Proiectant.
Pentru o companie din domeniul automotive din Baia Mare, suntem în căutarea unui Director Tehnic, care să se alature echipei.
Pentru o companie multinațională din domeniul automotive, suntem în căutarea unui Sef de linie in productie, cu experiență în coordonarea de oameni și cu studii de inginerie.
În domeniul vânzărilor:
Pentru orașul Cluj, suntem în căutarea unui Reprezentant de vânzări, o persoană pasionată de acest domeniu care interacționează ușor cu cei din jur și are experiență în vânzarea de servicii.
Dacă sunteți din Sibiu și sunteți o persoană activă și reușiți să legați relații de lungă durată cu clienții dumneavoastră, am fi bucuroși să discutăm mai multe detalii despre un post de Reprezentant de Vânzări pentru Job Connect. Suntem în căutarea unei persoane care să facă serviciul nostru de recrutare mai cunoscut.
Sunteți vorbitor de limbă germană și sunteți obișnuit să o folosiți în contactul telefonic cu potențiali clienți? Căutăm o persoană care să facă Telesales în limba germană și să ne ajute să facem mai vizibil serviciul nostru de recrutare în rândul angajatorilor din Germania.
Pentru zona de Nord Est a țării suntem în căutarea unei persoane absolvente de inginerie, care s-a îndreptat spre domeniul vânzărilor și al consultanței tehnice și care să ocupe postul de Reprezentant vânzări.
Alte posturi interesante în domeniul vânzărilor sunt disponibile în mai multe zone din țară (Zonele de Sud, Centru, Nord, Nord-Est). Suntem în căutare deReprezentanți de vânzări în domeniul electric.
Alte domenii:
Pentru o companie de vânzare de produse online, cu sediul în Germania, suntem în căutare de Specialisti SAP si Dezvoltatori SAP.
Până data viitoare, vă doresc numai bine!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu