vineri, 27 septembrie 2013

Deprinderile si cu tine. Care pe care?

Nu sunteti unul si acelasi cu deprinderile dumneavoastra.”

Data trecuta am scris despre deprinderi si cat de importante sunt in viata noastra.

Te-ai gandit la deprinderile tale, intre timp?

Unde te duc ele?

Unde te duce deprinderea de a citi carti, Catalin? Dar deprinderea de a alerga?

Unde ma duce pe mine deprinderea de a scrie saptamanal un articol pe baza unei carti?

Cred ca trebuie sa fim foarte constienti de drumul pe care mergem, dar si de locul spre care merge acest drum.

Aceste lucruri inseamna sa ne cunoastem mai bine pe noi insine si ne ajuta si sa ne schimbam anumite drumuri, daca locul in care ne duc nu este locul in care vrem sa ajungem.

Afirmatia de la inceputul acestui articol ma incurajeaza, pentru ca daca eu nu sunt aceeasi cu deprinderile mele, inseamna ca eu le pot controla pe ele si le pot schimba pe cele care nu sunt prielnice scopurilor mele.

Covey ne incurajeaza, inainte de a trece la cele 7 deprinderi, sa platim pretul necesar pentru a incepe schimbarea in viata noastra. Desi nu este usor sa iti schimbi nici deprinderile, nici convingerile, nici principiile, daca este imperios necesar, atunci se poate, nu-i asa?!

Covey scrie:

Va indemn cu cea mai sincera solicitudine sa deschideti “usa transformarii” si a cresterii studiind aceste deprinderi. Nu va impacientati, aveti rabdare cu dumneavoastra. A te naste pe tine insuti e o treaba delicata; calci pe pamant sfant. Insa nu exista o investitie mai grandioasa.”
(Covey, 2011, p.50)

Spre sfarsitul capitolului, il citeaza pe Thomas Paine:

Ceea ce obtinem prea usor are pretul usuratatii. Numai ceea ce e scump da valoare oricarui lucru.”


Drag cititor a carui fata nu o cunosc, a carui viata nu o stiu; nu cunosc nici care sunt deprinderile tale, nici locul inspre care mergi...Desi, daca ti-as sti deprinderile, as putea sa estimez si cam unde vei ajunge.

Deci, cum spuneam, drag cititor, de saptamana viitoare intram in deprinderi!
In deprinderi si desprinderi – desprinderi de tot ce e nevoie pentru a ne forma noi deprinderi, care sa ne ajute sa devenim eficienti in ceea ce ce facem.

In ce domeniu iti doresti sa fii eficient? Ajuta-ma sa inteleg, scrie doua cuvinte la sectiunea de comentarii.
Eu imi doresc sa fiu eficienta in casnicia mea, in rolul meu de sotie. Imi doresc sa fiu eficienta in relatiile cu oamenii si in proiectele personale pe care le tintesc.
Imi propun sa devin (mai) eficienta la locul de munca. Sa obtin rezultate intr-un timp mai scurt, sa finalizez mai repede si mai eficient un proiect; sa obtin feedback si raspunsuri din partea candidatilor mai rapid si sa fiu mai eficienta in organizarea activitatii.
Sa fiu mai eficienta in ceea ce priveste organizarea timpului si in castigarea de timp liber, pe care sa il investesc in ceea ce imi place mie sa fac.

Iata cateva lucruri in care eu am nevoie sa fiu (mai) eficienta.
Tu? In ce ti-ar placea sa fii mai eficient? Acorda cateva minute timp acestui gand si scrie. Ar putea fi primul pas spre deprinderea deprinderilor spre eficienta :)

Pregateste-te, cu raspunsurile la intrebarea de mai sus. Data viitoare vedem practic ce putem face in fiecare situatie.

O sa scriu si eu concret lucrurile in care vreau sa fiu mai eficienta, ca sa am pe ce lucra concret si practic. Mi-ar placea sa facem impreuna exericitiul acesta pentru a fi mai eficienti, in exact ceea ce vrem noi!









Un comentariu:

  1. Hehe Eliza...apropo de intrebarea "Unde te duc deprinderile tale?" stiu ca m-ai folosit ca exemplu in articolul de saptamana trecuta. Azi e o zi super fericita pentru mine. Deprinderile insusite de a efectua manevrele corect m-au dus la promovarea cu brio a examenului auto. E bine sa ne formam noi si noi deprinderi. Unele vin odata cu intrarea in noi roluri (de student, de angajat, de sot/sotie, de parinte) si unele vin pentru ca ne dorim sa fim mai eficienti in ceea ce facem. Astept nerabdatoare articolul de saptamana viitoare. Pana atunci, promit ca voi avea lista cu aspectele in care vreau sa devin mai eficienta.

    O zi superba!
    Ioana

    RăspundețiȘtergere