Acum o săptămână vă spuneam despre cel mai important secret al
unei vânzări: Să descopăr ceea ce îşi doresc oamenii şi să
îi ajut să obţină acele lucruri! În
capitolul despre care discutam astăzi, Frank Bettger ne vorbeşte în
continuare despre reuşită în termeni de dorinţă a celuilalt şi
de oferirea de ajutor în satisfacerea acesteia.
Ne este povestită o întâmplare care i-a avut ca protagonişti pe
Louis Holden, preşedintele universităţii Wooster şi pe marele
industriaş american Andrew Carnegie. În urma unui incendiu
devastator care a distrus una dintre clădirile Universităţii
Wooster, Holden se afla în căutarea unor donaţii consistente,
pentru a putea reconstrui ce fusese distrus. Ajuns în faţa lui
Carnegie, tânărul preşedinte a apelat la ceea ce îl interesa pe
prosperul om de afaceri, adică ajutarea tinerilor ambiţioşi aflaţi
la început de drum, asta deşi magnatul oţelului declarase că nu
dăduse niciodată bani universităţilor. Holden l-a convins să
doneze 100 de mii de dolari pentru cauza sa strângând aceeaşi
sumă, din alte surse în decurs de 60 de zile.
Singurul mod de a determina o persoană să facă ceva, este să
o faci să-şi dorească cu adevărat să facă acel lucru. Nu există
altă cale! Această idee mi se
pare de o importanţă considerabilă atunci când, ca oameni de
vânzări, încercăm să îl determinăm pe potenţialul client să
ne asculte cu adevărat şi să ia în considerare oferta noastră.
Exemplul oferit de Frank Bettger pentru a ilustra acest principiu
face partea din experienţa sa de viaţă, din perioada în care era
supraveghetor la o şcoală de duminică. Ce a făcut Frank pentru
a-i motiva pe părinţi să se implice mai mult în activităţile
şcolii de duminică? Le-a vorbit despre ceea ce îşi doreau cu
adevărat: copiii lor să înveţe mai multe despre Biblie, să
dezvolte relaţii de prietenie cu alţi copii şi să înveţe mai
multe din experienţele de viaţă ale adulţilor. Ce credeţi că
s-a întâmplat? În ziua respectivă, numărul de profesori pentru
şcoala de duminică a crescut de la 9 la 30.
Cea de-a treia idee prezentată în
acest capitol sună cam aşa: Când îi arăţi unui om
ceea ce îşi doreşte, acesta va face tot ce îi stă în putinţă
pentru a obţine acel lucru.
Asta înseamnă că în momentul în care încercăm să vindem ceva
unei persoane, trebuie să ne asigurăm că acea persoană îşi
doreşte cu adevărat ceea ce noi vindem, iar atunci ştim sigur că
va face orice pentru a avea acel ceva. Exemplul dat de autor face
referire la celebrul Benjamin Franklin care a înţeles importanţa
acestui principiu şi în fiecare zi, timp de 50 de ani a rostit
următoarea rugăciune:
„O Dumnezeule Atotputernic! Tată
generos! Îndrumător milostiv! Dă-mi mai multă
înţelepciune ca să pot vedea care este adevăratul meu interes.
Întăreşte-mi hotărârea de a face ceea ce îmi arată această
înţelepciune. Acceptă
serviciile pe care le aduc celorlalţi copii ai Tăi, ca fiind unica
răsplată care îmi stă în putinţă pentru ajutorul Tău
continuu.”
În concluzie, trebuie
să descoperim ce-şi doreşte cealaltă persoană, s-o facem să-şi
identifice dorinţa, iar mai apoi, acea persoană va face tot
posibilul pentru a îndplini respectiva dorinţă.
Pe curând!
Şerban Manta
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu