Am început de
curând să citesc cartea “Cum am devenit expert în vânzări –
De la eşec la success” a lui Frank Bettger. Trebuie să recunosc
că, la început, am făcut-o cu o oarecare ezitare, neîncredere
chiar, deoarece nu auzisem nimic despre autor şi nici despre carte
şi asta mă făcea să fiu sceptic. Apoi, brusc, observ că se
termină prima parte; cu alte cuvinte citisem patru capitole pe
nerăsuflate.
Bettger a fost
numit de către Dale Carnegie „cel mai plin de succes şi cel mai
bine plătit agent de vânzări din America”, iar despre carte, acesta spune că este „cea mai utilă şi mai instructivă carte
despre vânzări pe care am citit-o în viaţa mea”. Cu asemenea
referinţe nu cred că mai e nevoie şi de alte introduceri.
Prima parte a
cărţii se numeşte „Aceste idei m-au scos din rândurile
rataţilor”, aşa că trebuie să fie foarte importantă. Bettger
spune că entuziasmul reprezintă diferenţa dintre succes şi
ratare, adică, cu cât eşti mai entuziasmat de ceea ce faci, cu
atât vei face acel lucru mai bine şi vei avea mai mult succes. Nu
te entuziasmează ceea ce faci? Nici o problemă, entuziasmează-te
forţat, până când acest fapt devine normal, o rutină. Vă
mărturisesc că am încercat şi eu această tehnică şi am fost
surprins plăcut de fapul că chiar funcţionează.
A doua idee expusă
de Bettger este că trebuie să iei contact cu oamenii pentru a
vinde. Ai spune că acesta e un lucru evident şi că deja ştiai
asta. Aşa este, dar iată ce a făcut Frank: A ţinut eviddenţa
tuturor contactelor pe care le-a iniţiat timp de un an de zile, iar
la finalul acelui an a putut să spună mândru că a iniţiat 1849
de contacte, 828 de întâlniri de afaceri, a reuşit 65 de vânzări,
comisionul său fiind de 4251 de dolari.
Un alt lucru
sugerat de autor este să participăm la un curs de vorbit în public
pentru a ne învinge timiditatea şi teama de a vorbi în faţa
oamenilor. Este foarte important să-ţi poţi expune coerent ideile
într-o discuţie pentru a putea fi înţeles pe deplin, dar, în
acelaşi timp trebuie şi să ştii să-l asculţi cu atenţie pe
celălalt pentru a-i putea fi de ajutor. Frica de a vorbi trebuie
transformată în entuziasm care devine constructiv şi în acelaşi
timp, foarte valoros în orice activitate întreprindem. O
caracteristică întâlnită la majoritatea oamenilor de succes, dacă
nu chiar în cazul tuturor, este abilitatea de a se exprima
convingător.
Cea de-a patra şi
ultima sugestie făcută de Bettger în această parte a cărţii
este să devenim eficienţi. Cum putem face asta? Am fi tentaţi să
credem că răspunsul este să muncim mai multe ore. De fapt, altul
este secretul: Planificarea. Cu cât suntem mai bine organizaţi, cu
atât vom avea rezultate mai bune. Astfel avem nevoie de un plan
concret, foarte detaliat al activităţilor pe care le desfăşurăm
în fiecare zi şi aşa vom munci mai eficient, dar vom avea şi mai
mult timp liber. Practic TIMPUL este singura resursă la dispoziţia
noastră şi, cum o să vă spună orice om de succes, e foarte
important pentru fiecare dintre noi aşa că nu ne putem permite să-l
irosim.
În concluzie,
Frank Bettger ne propune să fim entuziaşti când facem ceva, să
iniţiem contacte, să vorbim convingător şi să ne planificăm
foarte riguros toate activităţile.
Pe
curând!
Şerban Manta
Şerban Manta
In mod cert entuziasmul, evidenta contactelor cu clientul si planificarea sunt elementele fundamentale al vanzarii.
RăspundețiȘtergere"Cum am devenit expert in vanzari" este probabil una din putinele carti care urmata pas cu pas te poate scoate la lumina in ce priveste activitatea de vanzare.
Important este sa ne facem timp sa integram in activitatea noastra sfaturile lui Frank Betger.
Cu respect Marius Chesnoi
Buna ziua, Marius!
RăspundețiȘtergereNe entuziasmează să primim feedback-uri de la tine. Tu cum procedezi pentru a integra in activitatea ta aceste principii?
Salutari din Sibiu!