marți, 10 septembrie 2013

Merita sa fiti perseverent!

Perseverent, perseverenta... O notiune foarte des folosita de multi dintre noi in momentul in care ni se adreseaza rugamintea de a ne caracteriza, de a spune cateva cuvinte despre noi.
Eu folosesc acest atribut de foarte multe ori pentru a ma descrie.
Privind acum in urma, realizez ca de fapt nu sunt atat de perseverenta pe cat ma consider. Recunosc ca m-am dat de multe ori batuta dupa doar cateva incercari, sau chiar dupa o singura incercare. Am urmat lectii de pian, apoi de chitara, apoi de flaut. Am cantat in corul scolii. Am facut parte din echipa de handbal, am jucat volei si am alergat. Am fost foarte entuziasmata de fiecare activitate in parte. La inceput. Treptat treptat, entuziasmul meu a scazut, fiindca nu vedeam performante, nu vedeam rezultate notabile si pentru ca aveam impresia ca...”poate totusi nu este ceea ce imi doresc sa fac”.
Aceasta incertitudine cu privire la scopul pe care il aveam si care cred ca la momentul respectiv nu era de fapt sa fac performanta cu activitatile respective, ci sa ma relaxez, sa acumulez cunostinte, cultura generala, sa-mi dezvolt si sa imi descopar anumite abilitati, m-a facut de fiecare data sa renunt.
De fapt, si Maxwell considera acest motiv ca fiind un motiv general valabil pentru persoanele care se dau batute usor – multi oameni nu sunt perseverenti pentru ca nu stiu ce-si doresc cu adevarat.
Un alt motiv pentru care oamenii se dau usor batuti este din cauza faptului ca nu au nicio satisfactie pe care sa le-o aduca activitatea respectiva. Aceasta este una dintre cele mai comune greseli, dar si cea mai costisitoare, oamenii considerand ca succesul se afla doar de partea geniilor, iar oamenii obisnuiti nu au parte de succes.
Lipsa sperantei de a-si duce la bun sfarsit un plan este o alta greseala pe care o comitem, renuntand usor sa urmarirea cu perseverenta a scopului nostru. Perseverenta ne este testata in momente de deznadejde si nu atunci cand simtim gustul victoriei – acesta este momentul in care deja am trecut peste situatiile critice si ne bucuram de succes.
Linia de demarcatie dintre esec si succes e atat de slaba, incat abia ne dam seama cand o trecem” - sustine Maxwell.
De asemenea, in momentul in care suntem pusi in situatia de a plati un pret pentru a avea succes (si, intre noi fie vorba, fiecare moment de succes are pretul sau), multi dintre noi, evaluand situatia, nu suntem dispusi sa platim acest pret.
Am o intrebare pentru voi: Ati simtit vreodata gustul succesului? Da?! Ce gust are? Nu-i asa ca este dulceee? Este atat de dulce, incat creaza dependenta. Cei care au avut vreodata succes, cu siguranta vor mai avea. Inca unul si inca unul. Stiti de ce? Fiindca deja au devenit dependenti. Dar ce facem cu cei care nu stiu cum este sa traiesti sentimentul victoriei? Probabil ca deja s-au resemnat. Le trebuie un imbold. Esti dispus sa il oferi? Eu cred ca nimeni nu ar trebui sa se invete cu gustul amar al esecului. ATENTIE! Si esecul provoaca dependenta, din pacate!

La cat mai multe succese dragii mei! Sper ca dependenta voastra sa nu se vindece niciodata!



Un comentariu:

  1. Bun articol, Ioana!
    Iti multumesc pentru ca impartasesti cu noi experienta de a citi aceasta carte :).

    RăspundețiȘtergere